Spring naar bijdragen

Katalisator ,wie Kan Me Helpen


Recommended Posts

hallo

ik heb een patriot 2.4 cvt fd1 uit 2007 km stand 109.000.

Een jaar geleden heeft men de lambda sonde vervangen.

 

Heeft 2 mnd geleden een grote service beurt gehad waarbij oa alle olieen vervangen werden.

2 weken na de beurt kreeg ik een melding op het dashbord , er ging een oranje lampje branden met een motor symbool (code Po420).

Buiten de auto rook je ook een luch van verbrand plastiek of rubber, als je er goed voor stond.

Er is toen een meting verricht en men zei dat er een sensor vervangen moest worden.

 

Zo gezegt zo gedaan...code gereset...sensor vervangen en na enkele weken kreeg ik weer dezelfde melding...vervolgens werd de vlg sensor vervangen....etc.

Nu kreeg ik onlangs weer dezelfde melding ,in de garage konden ze niets ontdekken.

De uitlaatgas waarden zijn goed, en er is naar de katalisator gekeken met een kamera.

Aan de katalisator was verder niets aan te zien.

 

Nu krijg ik het voorstel om de katalisator te vervangen, maar ze kunnen niets garanderen, ( kost 1000 euro).

 

Het rare van dit alles is dat na verloop van tijd de lamp zelf uitgaat, maar de code blijft wel uitleesbaar met een OBD2 meter.

Als ik zelf de code reset blijft hij uit ongeveer een 400km uit en springt dan weer aan,incl. het waarschuwingslampje.

Terwijl de uitlaatgas waarden goed zijn.!

 

Vraag:

1 Ligt dit toch aan de kat. maw kapotte kat.  terwijl de waarden goed zijn? ...is dit mogelijk?

2 Kan dit aan andere motor olie liggen ( had eerst 5w-40...nu 0w-40) zie http://www.obd-codes.com/p0420 "causes".

3 Of een andere oorzaak.

 

Ik heb zelf al de andere " oorzaken" uitgesloten.behalve de motor olie.

 

Is een vervelend iets want ik krijg de auto zo niet door de keuring, en maak nogal wat km tussen Ned. en Zweden.

Kan het dus niet hebben dat het lampje elke keer gaat branden ( er kan nl ook een andere fout optreden die gemeld word ,en dan niet zichtbaar word)...

 

Bvd

frans

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...