Nova75 Geplaatst April 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2013 Nu al een tijdje problemen met een leeglopende accu, in eerste instantie niks kunnen vinden, maar accu bleef leeglopen. Uiteindelijk gemerkt dat bij het openen/sluiten van de LV portier de lekstroom van bijna 0 Amp steeg naar 1A. Bij het inknijpen van de doorvoerthule in de portier zag je het amperage schommelen. De 2 dikke voedingsdraden bleken gebroken te zijn, wel raar want alles functioneerde gewoon in de linker portier, alleen recent deed het rechter raam het opeens niet meer. Echter na het herstellen van de 2 voedingsdraden was het lekstroom verhaal verholpen, maar nu doet het linkerraam het ook niet meer. Alle zekeringen gecontroleerd en die zijn OK, voeding en massa van de herstelde dikke draden naar de portierunit zijn ok. Schakelaar voor geopend portier blijkt kapot te zijn, maar als ik zelf een massa signaal naar de portierunit stuur wordt hier niks mee gedaan en wordt het dan ook niet in de hemel unit aangegegeven, de aanduiding van de rechterportier werkt wel. Dus ondanks dat de schakelaar defect is geeft de portier unit het signaal ook niet door naar de BCM. Heb wel iets gelezen over BUS verbinding en dat daar 2.5Volt op moet staan, maar even vluchtig meten leverde een lagere spanning op. Misschien zijn er meerdere draden gebroken zonder dat dat zichtbaar is aan de isolatie? Gister WJ naar jeep specialist gebracht ivm tijdgebrek, maar die komen met precies hetzelfde verhaal van wat ik zelf al had geconstateerd en komen er ook niet uit. Mag wel 130 afrekenen, maar ze weten er ook geen raad mee en kunnen niet beloven dat ze het kunnen oplossen. Heeft iemand tips. Mijn volgende stap is de bedrading doormeten op continuiteit van deurschakelaar naar BCM, maar ik zou graag een uitgebreid schema hebben om alles te volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2013 Lijkt op nog een draadbreuk ergens. Die kabelbomen in de deuren zijn daar gevoelig aan. Als je er al 2 gevonden hebt, zijn er waarschijnlijk nog. Maar je ziet het niet altijd, kan gewoon normaal eruit zien langs de buitenkant, maar de koperen ader in het binnenste kan gebroken zijn. Meten is weten zegt men dan.... Heb je een werkplaatshandboek ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2013 ik heb de schema's voor u in een pdf gezet. Maar ik krijg hem niet in je PM brievenbus. Heb je een e-mail waar ik hem kan naartoe zenden ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova75 Geplaatst April 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2013 Dank je Frans, bleek ook inderdaad dat er meerdere draden waren gebroken, maar dan zonder dat dit zichtbaar was, isolatie was nog intact. Spul werkt weer, nu nog even checken of mijn lekstroom probleem nog steeds weg is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.