Spring naar bijdragen

4 Inch Verhoging


mplas
 Share

Recommended Posts

Rene, allereerst gefeliciteerd met je aankoop!!

Maar een Slip Yoke moet je nog wel zelf aanschaffen, deze zit niet bij het pakket in!!

 

Heb zelf gister en vandaag me bodylift er onder gezet. Alle bodymounts gingen zonder moeite in 1 draai los, stond verbaasd en kreeg al een grote smile op me gezicht...... totdat ik bij de radiator kwam. 5 bouten gingen zonder pardon los en begon steeds harder te lachen en te glimmen. Eitje dacht ik......... dacht ik. Bout nummer 6 draaide door en dus kon ik er met geen mogelijkheid bij om dat boutje vast te houden. Handen te groot voor tussen de gril, van onder ging never en never, na een 2 uur lang vloeken viel die opeens op de gond.......... ( stiekem gaan liften met de bout er nog in) Vervolgens kwam er ruimte onder de gril en kon ik erbij......

 

Vandaag dus begonnen aan me 2,5 verenlift. Drama!! Wist niet dat die bouten en moeren zo vast zaten!! Ben al bijna een week van te voren met kruipolie in de weer, maar forget it!! Eindelijk me eerste bladveer achter eraf, met behulp van slijptol. En me afvragend waarom de lieve Heer me geen 4 handen gegeven heeft!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zie ik dan wel weer, kan toch niet alles in 1x 100% krijgen, gaandeweg leren en uitvogelen hoort erbij

 

Klopt helemaal dat je gaandeweg leert maar velen zijn je voor gegaan met het maken van een dergelijke combi voor in het terrein en velen kwamen bedrogen uit omdat het snel kapot ging en toen kwam het project stil te liggen met als uiteindelijk resultaat het bekende bordje te koop erop. Het lijkt mij namelijk zonde als je nieuwe aankoop al snel dienst gaat doen als een versiering voor in de tuin.

 

Zorg er voor dat je de juiste backspace van de velgen voor elkaar krijgt. Want met de verkeerde backspace ga je het ook niet redden met een 4 inch lift en 3 inch bodylift in het terrein met 35 ers. Ga ook eerst test flexen voordat je het terrein echt in gaat. Je zal hoogstwaarschijnlijk bumpstops moeten gaan gebruiken om alles heel te houden op de lange duur.

 

De bladveren zijn in het begin stug maar zakken na verloop iets in en worden dan ook soepeler.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal dat je gaandeweg leert maar velen zijn je voor gegaan met het maken van een dergelijke combi voor in het terrein en velen kwamen bedrogen uit omdat het snel kapot ging en toen kwam het project stil te liggen met als uiteindelijk resultaat het bekende bordje te koop erop. Het lijkt mij namelijk zonde als je nieuwe aankoop al snel dienst gaat doen als een versiering voor in de tuin.

 

Zorg er voor dat je de juiste backspace van de velgen voor elkaar krijgt. Want met de verkeerde backspace ga je het ook niet redden met een 4 inch lift en 3 inch bodylift in het terrein met 35 ers. Ga ook eerst test flexen voordat je het terrein echt in gaat. Je zal hoogstwaarschijnlijk bumpstops moeten gaan gebruiken om alles heel te houden op de lange duur.

 

De bladveren zijn in het begin stug maar zakken na verloop iets in en worden dan ook soepeler.

 

backspace is ET waarde denk ik? Dat had ik al bekeken, bij een XJ zitten de banden op originele velgen (bf mud 32x11.5) ook al dicht bij de bladveren. Zowiezo doe ik wel even een flextest voor ik echt het terrein in ga. Heb al meerdere terreinauto's gehad (2x Patrol, 2x Feroza, Cherokee XJ, Nissan Kingcab) dus helemaal onervaren ben ik niet. Maar goed, een Wrangler heb ik nog nooit aangepast, en alle tips zijn van harte welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Goed pakketje Rene. Was zelf eerst van plan om er een pro comp onder te zetten van 2 inch, maar had van mede forummers en vrienden gehoord dat deze vrij stug was, koppig als ik was alles in de wind geslagen en toch besteld. Wilde er gelijk een geveerde stoel in zetten, had ik ergens op  de kop getikt. Daarna toch gaan twijfelen en snel  de dealer gebeld om te wisselen naar trailmaster. As we speek zit de achterophanging er onder. Nu voor nog...... Maar wat een verschil zeg, alleen achter al!! Zo!!!! Oude veren waren doorgezakt natuurlijk, maar ben benieuwd hoe het straks rijd als alles klaar is!!

 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Afgelopen dagen eindelijk klaar met de bladveren en schokbrekers. Ging een vakantie tussen zitten en een tripje naar het buitenland voor me werk, maar eindelijk is het klaar.

Nu gelijk maar de swaybar en de endlinks verwijderd, zaten er nog op, aangezien ik meer op de weg rij dan offroad jammer genoeg. Maar eind augustus is er feestweek bij ons in Kattuk, en dan word er een leuk 4x4 parkoertje uitgezet. Vandaar de stang er tussenuit......

 

Daarom een vraagje:  de remkabels zijn toch lang zat van een YJ. Veer verhoging van 2,5 inch (moet kunnen toch met uitslag?) bodylift van 2 inch, maar dat maakt nu niet uit.....   Iemand ervaring?

 

Sorry voor het lettertype, maar weet niet meer wat ik had. 

bewerkt door mplas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Update van mijn kant uit; ondertussen een kleine 1000km ermee gereden, enkele offroad ritten en een weekendje noord Frankrijk gehad. Nog niets kapot gehad, gearing in laag is perfect, meer als traag genoeg, en blijft in de zware franse klei gewoon gaan. Alleen inhoog is de gearing wat aan de hoge kant. Voor hetgeen ik ermee doe ben ik dik tevreden, voor echt crawlen is de combinatie banden/assen misschien minder ideaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

En ondertussen weer een zwaar weekend Frankrijk verder. Van te voren is de achteras voorzien van een Detroit Locker, en 30 splines steekassen. Blijft perfect heel tot nog toe, 0 problemen en ik heb toch geen lichte rechtervoet. Wel heb ik er 'zwaardere' smeerbare kruisjes in de aandrijfas zitten, maar rijdt nog steeds zonder SYE. De vooras is nog helemaal origineel, en ook daar geen problemen. Wij rijden wel uitsluitend modder, terreinen als Bilstain ed. zul je mij niet tegenkomen. Rotsen zijn denk ik wel funest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Na een weekend Daun in Duitsland moet ik er dan toch aan gaan geloven, achterste kruisje van de aandrijfas geknapt, de aandrijfas een keer rondgeslingerd, en het staartstuk van de bak kapot geslagen.

Volgende week gaat ie naar Scheffers/Offroadtech, en komt er een SYE kit onder, met een sterkere aandrijfas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was er ook voor gewaarschuwd, en het is redelijk lang goed gegaan (heb er geen langere veerschommels onder zitten trouwens). Ik vond de vorige keer met de Detroit locker inbouwen de investering in 1x te groot om de locker, steekassen, sye en aandrijfas te doen. Ik kan veel zelf, maar deze aanpassingen net niet, en aangezien de onderdelen op zich al niet goedkoop zijn, en er redelijk wat manuren insluipen, doe ik het zo maar. Ik heb toch al redelijk wat gereden zonder de sye, en nu het kapot is maar meteen goed (laten) maken. Stukje bij beetje wordt ie steeds beter ;-)

bewerkt door Rene83
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...