Spring naar bijdragen

Zijramen Hardtop Wrangler Yj 1987


Interfan
 Share

Recommended Posts

Op mijn YJ uit 1987 zit een hardtop met daarin aluminium panelen i.p.v. ramen.  Een sloop hardtop op de kop getikt met daarin getinte ramen.

Nu blijkt dat deze ramen niet passen. Mijn vraag is dan ook: bestaan er verschillende maten zijramen voor een YJ-hardtop?

Wanneer er maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe passen ze niet dan?? Is de vorm zoveel heel anders??

Ik heb mijn ramen er in gekit (kit bij de autoruitenreparateur gekocht), houd rondom een kier over, daar moet een rubber sierrandje in( T vorm), deze heb ik bij de moderne Jeep dealer kunnen kopen.

Ik heb een YJ hardtop en volgens mij ook YJ ramen van iemand overgenomen, ik weet niet of de ramen van een CJ7 hardtop misschien anders zijn/zitten en dat je sloophardtop daarvan is misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardtop CJ7 en YJ verschillen: Differences between cj7 yj hardtop

Of de ramen verschillen weet ik niet, als ik weer eens naast een YJ sta zal ik er eens op letten.

Ik heb het raam nu voor het aluminium paneel gehouden en ben er nu zeker van, dit gaat niet passen. Het raam uit de sloper is kleiner. Bovendien zat dit raam volledig in een raamrubber terwijl dat alumium paneel in een soort sponning zit. Die hardtops zijn dus niet gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de link bekijk die TomVis heeft geplaatst dan lijkt het zijraam van de CJ7 hardtop idd kleiner dan dat van de YJ hardtop.

Het lijkt er dus op dat je CJ7 zijramen hebt.

 

Ik weet dat de ramen van de YJ hardtop gekit zitten en niet in rubbers. Het kiertje van 3 tot 5 mm dat je over houd na het kitten van de ramen 

moet je opvullen met een T vormig rubber dat je bij de reguliere Jeep dealer kun kopen.

 

LINK

0900c1528008b061.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...