Spring naar bijdragen

Welke V8 In Een Buizen Frame Plaatsen


jeep power
 Share

Recommended Posts

ik ben van de zomer van plan om een buggy te gaan bouwen maar ik weet nog niet zo goed

wat voor v8 je er het beste voor kunt gaan gebruiken.

ik zat zelf aan een 5.9l v8 van een grand cherokee te denken maar misschien zijn er

hier nog mensen die betere v8,s weten.

ik wil er wel een v8 met injectie in hebben want de buggy zal voornamelijke voor wedstrijden gebruikt gaan

worden dus de motor moet redelijk betrouwwbaar zijn en ik wil niet op gas rijden.

de automaatbak daar ben ik ook nog niet helemaal over uit zat zelf eigenlijk al aan een bak van een dodge 200 te denken samen met een dana 300

maar alle andere optie,s zijn ook welkom zolang er maar niet te veel electra op zit

 hoopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5.9 uit en grand of een dodge is een goede keuze. met een paar simpele aanpassingen haal je daar 300pk uit.

voor automaat kan je daar een tf727 uit een w200 achterhangen gekoppeld aan een dana 300.

een low budget motor is een chevrolet 350 tbi. heel betrouwbaar, onderdelen in overvloed en heel simpel. leg daar vortec cilinderkoppen op en eventueel een andere nokkenas en hei ontsteking en dan heb je ook een heel goede en sterke motor (heb er zo1ntje in puppy-2). daarachter een th350 of th400. of als je een 4speed wilt een 4l60e/4l65e of 4l80. achter elk van die versnellingsbakken kan je bijna elke tussenbak hangen dmv een adapter.

als je een groter budget hebt, een ls motor. een 5.3 of een 6.0l dit zijn super motoren! kan je helemaal onder water leggen, die blijven gaan. dit zijn zuivere 350pk motoren maar daar haal je makkelijk 400-500pk uit. ik zelf heb een getunede 6.0l lq9 motor liggen die goed is voor 530pk en 617nm koppel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje offtopic, maar wat zijn dat voor 'simpele aanpassingen'?

 

Headers

Throttle bodies

24# ford injectors

K&N air filter

3" exhaust from the y pipe back

 

Hiermee ga je richting de 300 pk volgens de adverterende bedrijven maar of je die cijfers ook echt zal halen weet je alleen als je het ook daadwerkelijk ga meten.

 

Velen smijten nogal makkelijk met PK'S terwijl ze vaak al op het slachthuis liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben van de zomer van plan om een buggy te gaan bouwen maar ik weet nog niet zo goed

wat voor v8 je er het beste voor kunt gaan gebruiken.

ik zat zelf aan een 5.9l v8 van een grand cherokee te denken maar misschien zijn er

hier nog mensen die betere v8,s weten.

ik wil er wel een v8 met injectie in hebben want de buggy zal voornamelijke voor wedstrijden gebruikt gaan

worden dus de motor moet redelijk betrouwwbaar zijn en ik wil niet op gas rijden.

de automaatbak daar ben ik ook nog niet helemaal over uit zat zelf eigenlijk al aan een bak van een dodge 200 te denken samen met een dana 300

maar alle andere optie,s zijn ook welkom zolang er maar niet te veel electra op zit

 hoopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen

 

Als je het qua budget netjes wil houden is een 350 V8 of 5.2/5.9 jeep dodge motor een goede bruikbare oplossing. Je kan het zo gek maken als je wil qua kosten.

 

http://www.crateenginedepot.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor wedstrijden wil je rijden??

 

300-600 pk, zoals hierboven voorgesteld, is wel leuk maar bij welke toerentallen, en heb je dat nodig?

 

Voor offroad race is veel vermogen bij een hoog toerental geen probleem, maar bij een trialwedstrijd nutteloos...

ik zal voornamelijk de warrior offroad challenge gaan rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk moet je uitgaan van het totaalconsept van je wagen...Welke banden?Welke assen?vering? type buggy-frameopbouw?

Ik heb een klein beetje geholpen aan Walter zijne buggy: deze heeft een V6 3.8 liter GM Compressor moter met TH700r4+atlas 2speed en HDJ80 assen met 4.88 verhoudingen.Eigenlijk budgetvriendelijk materiaal. Maar het loopt echt fantasties...vinnig snel.

terwijl bv.ik een 5.0 V8 had in mijn Willy's met AOD 4traps automaat met spicer 18 tussenbak en ook 4.88 Toyota assen en ik deze wagen tam vond...(moet wel erbij zeggen dat ik vlug vermogens gewend ben...)

in de europes wedstrijden zijn de Audi V8 en BMW V8 motoren heel populair:aluminium ,dus heel licht,420PK  en trekken door tot meer dan 8000tr/min degelijk spul...(maar kostelijker vermoed ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat de alu variant?

 

dit is met de alu cilinderkoppen en de hogere compressie.

Wat voor wedstrijden wil je rijden??

 

300-600 pk, zoals hierboven voorgesteld, is wel leuk maar bij welke toerentallen, en heb je dat nodig?

 

Voor offroad race is veel vermogen bij een hoog toerental geen probleem, maar bij een trialwedstrijd nutteloos...

mijn motor heeft een vlakke koppelcurve die begint bij 1300tr piek vermogen bereikt hij bij 5700tr. toerentalbegrenzer is 6700tr.

low budget: chevy 350 tbi of vortec. met th350/400 of 4l60e. de 700r4 is niet sterk genoeg. kheb er zo 1 in puppy2. versterkt met kevlar koppelingen, shiftkit, sterkere vrijlopen noem maar op. als ik de motor (chevy 350, vortec cilinderkoppen en performance nokkenas, hei en afi tbi) vol doortrek durft ze wel eens te haperen bij het schakelen en blijven hangen in de overgang tussen 2 versnellingen. daar is de 4l60e beter in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ook al gezegd. het hangt af van het type wedstrijd. op een technische challenge of trial ben niet niet veel met 500pk. dan is 300 genoeg.

als je meer op snelheid gaat rijden zit je met 500 beter.

oudere versnellingsbakken zoals de th350 th400 tf727 werken met vacuum en kickdown kabel. wat ze betrouwbaarder maakt aangezien ze geen elektronica hebben. de 4l60e is elektronisch geschakeld. tenzij je ze ombouwt met manual valve body. dan heb je een half automaat zeg maar. kan je zelf de versnellingen kiezen. waardoor de transmissie minder warmte ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij zullen de wedstrijden voornamelijk uit behendigheid en rustig rijden bestaan dus heel veel pk.s heb ik niet nodig.

het moet ook allemaal redelijk staandaard zijn zodat ik makelijk aan nieuwe onderdelen kan komen als het kapot is gegaan

maar ik denk dat ik er zo wel aan uit moet komen

iedereen bedankt voor de moeite 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...