Spring naar bijdragen

Nieuwe Startmotor Draait Maar Bendix Pakt Niet Op De Starterkrans 4.0I


Recommended Posts

Hallo,

 

Gisteren mijn startmotor er weer onder gezet nadat die 2 maanden gewoon droog gelegen had binnen.

Heb dit al vaker gedaan en dit kan ook maar op 1 manier naar mijn weten, bout 14mm, bout 15mm, 1/2''  moer voor stroomkabel en stekkertje van het contact

Starterkrans is perfect, alle tanden zijn aanwezig en scherp

 

Probleem nu; ( het lijkt wel of)  de startmotor draait,wenend geluid  maar de Bendix pakt niet aan op de starterkrans.

Solenoid even uit elkaar gehaald en getest, is ok

 

Nieuwe startmotor gehaald, precies hetzelfde wenende geluid en weer niet aanpakken - deze kan gelukkig terug gebracht worden.

 

Wie weet waar dit kan zitten, accu is volledig geladen - massa ? - heeft 2x massa op het blok, cilinderkop/schutbord en onder de aircopomp vast tegen het blok vlakbij de accu.

 

Morgen er maar weer onderuit halen, wie heeft dit ook wel eens gehad en wat kan ik nu proberen ?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heeft volgens mij te maken met de voeding/schakeling. hoe het zit weet ik ook niet

maar als je nss het niet doet, en je verbind de startmotor door met een  schroevendraaier oid dan pak hij ook de starterkrans niet.

dat was teminste bij mij het geval

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dave,

 

Ik ga de Neutral Safety Switch maar eens open maken en reinigen.

Had al veel gezocht op amerikaanse fora, het komt vaker voor, maar heeft ook diverse oplossingen / oorzaken

Dus gewoon alle punten een voor een nalopen.

 

Ik denk zelf niet dat het aan de contactsleutel schakelaar ligt maar mag het ook niet uitsluiten.

Ik laat het weten als het opgelost is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...