Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 3.0 Crd 2005 Electrical Issue


Recommended Posts

Ik zou toch de module vervangen bij mij was dat de oplossing tot nu toe nog steeds storings vrij

Dank voor je tip. Ik moet deze week toch naar de dealer voor de software-update van de bak (FDMC recall) en bestellen van een CPM-sensor voor de WJ. Kan ik meteen de contactmodule bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo,

 

Dit heuvel heb ik gehad met mijn Jeep Commander van 2007, soms 1x of 2x dan geen probleem . soms 5-6x achter elkaar, dan ging de auto in limp mode. soms weken niets.

Bij het zoeken achter een ander electrisch probleem eens alle zekeringen (onder motorkap, niet onder stuur) eruit gehaald om extra te controleren.. Sinds dan niet meer voorgehad...

 

 

Jean-Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Hele winter storingsvrij. Gisteren na een paar uurtjes in de zon gestaan te hebben weer volop lampjes en uitvallende meters, direct na het wegrijden gedurende een seconde of 20. Daarna ging het vanzelf over.

 

Topicstarter rapporteerde vermogensverlies. Had ik ook voordat de kerstboom aanging...

 

Ik wacht nog heel even met de contactslotmodule te vervangen (ik heb hem al in huis) want ik wil meer weten. Waarom alleen als de auto in de zon gestaan heeft (want daar lijkt het sterk op).

Eerst deze week eens alle foutcodes uitlezen en restten, zien wat dat brengt.

bewerkt door Ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele winter storingsvrij. Gisteren na een paar uurtjes in de zon gestaan te hebben weer volop lampjes en uitvallende meters, direct na het wegrijden gedurende een seconde of 20. Daarna ging het vanzelf over.

 

Topicstarter rapporteerde vermogensverlies. Had ik ook voordat de kerstboom aanging...

 

Ik wacht nog heel even met de contactslotmodule te vervangen (ik heb hem al in huis) want ik wil meer weten. Waarom alleen als de auto in de zon gestaan heeft (want daar lijkt het sterk op).

Eerst deze week eens alle foutcodes uitlezen en restten, zien wat dat brengt.

 

Even een fohn op het contactmodule houden om te kijken of het met de warmte te maken heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Hier bij de 2005 3.0L crd WH sinds een paar weken ook zo'n dashbord storing. Eerst alleen ABS lampje wat zonder reden ging branden, was na opnieuw starten steeds weg, inmiddels valt het hele dashbord weg op PRN[D] na, grootste probleem is dat de automaat dan ook niet meer op schakelt en knipperlichten het ook niet meer doen. Opnieuw starten helpt meestal.

 

Bij navraag blijken er nog 2 recalls open te staan, 1 vervanging van de ignition switch module en 2 "tussenbak bediening"

 

Als het een beetje meezit (wishfull thinking)  zullen 2 werkelijke problemen gratis opgelost worden, (tussenbak geeft ook een foutcode en schakelt niet in de laag) 

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat je de motor start worden standaard de meeste elektrische functies uitgeschakeld, lijkt erop dat hij dan in die stand blijft hangen. Overigens blijft de sleutel niet hangen en blijft de starmotor ook niet doorlopen, deze funtioneer normaal.

We wachten wel af of het probleem verholpen is wanneer de switch vervangen is.

Wat betreft de tussenbak, ik ging er eigenlijk van uit dat mijn Jeep de recalls gehad had toen we hem in februari kochten, dit omdat de Jeep weigerd om in de lage gearing te schakelen. Nu met het uitlezen van de foutcodes kwam er ook een melding van de tussenbak tevoorschijn.

Na contact met de dealer bleken er dus nog 2 recalls open te staan, ben niet zo bang voor die tussenbak recall, lage gearing werkt nu ook niet, kan er dus allen maar beter op worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...