Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 3.0 Crd 2005 Electrical Issue


Recommended Posts

Hallo jeepers. Onze jeep Gr. Cherokee 3.0 crd v6 diesel heeft electrische storingen...

Tijdens t rijden vallen de snelheidsmeter en rpm meters volledig uit gepaard met alle controle lampjes en ABS systeem... Heel af en toe ook gepaard met een vermogenverlies voor een paar secondes. De auto blijft gewoon doorrijden en alles werkt gewoon.

Jeep is meerdere keren uitgelezen en de dealer kan het niet vinden( munsterhuis Hengelo)

Soms achter elkaar en soms dagen gewoon niks aan de hand.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

Groeten

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Kan inderdaad ook het contact zijn ligt er aan om welke uitvoering het gaat.

 

Fase 1 of Fase 2.

 

Zoals hier boven is Fase 2 en heeft ook een andere sleutel.

 

Fase 1 heeft een sleutel MET een baard en een Fase 2 zit de baard in de sleutel geklikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 9 months later...

Ben er nu achter dat de storing optreed als ik bv over een drempel rij dus met een schokkende beweging dan treed de storing op even auto van contact af en dan weer direct starten en alles is weer normaal .

Heb dasbord unit losgemaakt en achter instrumenen zitten alle stekkers zoals het hoort.

Iemand idee waar ik het in moet zoeken

auto loopt normaal geen noodloop geen lampjes wat blijven branden maar toch vervelend.

greetz

cherokeeboss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal,

het fenomeen flikkerende dashbordlampjes en uitvallen dan van de airco/ventilatie komt nu steeds vaker voor weer bij dealer geweest men weet zich er geen raad mee en als ik aan geef wat her en der op de forums genoemd word haalt men de schouders op en zegt men het is geen voorkomend probleem bij ons ?

Maar goed ik schiet er niets mee op en begind behoorlijk ergelijk te worden, ik bensuper tevreden overde Gc echter de service en mijn inziens de kennis en kunde van de dealers hier bij ons laat te wensen over.

ik heb zelf het idee dat het inderdaad de ignition starter switch zou kunnen zijn maar ja ook ik ben geen deskundige maar zit wel met een probleem wat ik graag opgelost wil hebben.

iemand nog suggesties dan zijn die meer dan welkom.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz

Graag.

Ik heb nu ook 2x gehad dat tijdens het rijden plotseling alle lampjes aan gaan, airco/blower gaan uit, auto rijdt verder gewoon. Duurt 2-3 seconden, daarna alles weer normaal. In beide gevallen had de auto lang in de zon gestaan en trad het op binnen enkele minuten. Nog geen reden om snel te gaan speuren, ik hoor graag jullie bevindingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Even een update heb nu 1 week geleden de ignition starter switch module vervangen en tot nu toe storings vrij het lijkt erop dat dit het probleem was en nu is opgelost.

nu ga ik nog aan de slag met de melding 4wd service waranty wat af en toe in mij display verschijnt maar daar heb ik een andere topic voor aangemaakt.

Ik hou jullie op de hoogte.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag meerdere keren deze storing op een ritje van 5 minuten. Auto had hele dag in de zon gestaan. Opvallend: niet alle functies vallen tegelijk uit of komen tegelijk terug. Wat ik in de gauwigheid waarnam: alle controlelampjes aan en blower uit, toerenteller en snelheidsmeter blijven nog even aan, vallen weg, komen weer terug, blower weer even aan en weer uit. Meters gaan weer, blower ook, enkele lampjes weer uit behalve esp. Dan alles weer down etc. Heb tijdens dit circus geprobeerd blower uit/aan, airco uit/aan, maar geen herkenbaar patroon.

 

Het is dus niet dat alles in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contact slot module kan je controleren door de kap onder je stuur

weg te trekken daarna het zwarte kapje achter je contactslot weg te schroeven

dan zie je de stekker achterop het contact slot, zet je auto op contact en beweeg de

de stekker je zal dan zien dat er verschillende functie's uitvallen zoals je blower van de kachel

lampjes op tellerklok gaan aan en weer uit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor dat zwarte kapje moet je overigens wel een torx-met-gat hebben. Had ik toevallig B)

Heb met draaiende motor behoorlijk aan de stekker zitten frotten maar heb de storing niet kunnen reproduceren.

De zwarte plastic kap laat ik voorlopig maar weg (waar dient-ie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...