Spring naar bijdragen

Roestige Remleiding Vervangen: Hoe Loskrijgen?


Recommended Posts

Ziezo, het schiet al aardig op met de WJ.

 

Ik heb van Walter een andere remklauw gekregen (bedankt walter ! :thumbsup: ) en die zit er al op.  Het wiel komt niet meer vast, maar ik moet nog verder zoeken waarom de klauw een beetje lekt.

 

Nu ben ik gisteren de nieuwe remleiding bij meneer FIAT gaan halen.

 

25 euro alles betaald, met h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inspuiten met WD 40.. Dan het bier opdrinken.

Halverwege het sixpack nogmaals goed inspuiten en daarna de laatste 3 blikjes nuttigen.

Indien het nog lukt spuit je daarna nog een keer in en dan slaap je daarna je roes uit.

 

De volgende morgen begin je met sterke koffie.. ( Ha! Die moet je nog organiseren dus!!!) en daarna spuit je nog een keer in.

Daarna zoek je een GOED passende sleutel. Liefst een "open ringsleutel, speciaal voor remleidingen, en die zet je goed op de wartel. Schietgebedje aan de Jeep-goden en losdraaien...

 

Gelukt? Dan heb je de cola nog om het te vieren!!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel juist Theo, zat ik ook net aan te denken.

 

gewoon een knipje in die oude en hopen dat het dan lukt...

 

En dan moet ik geen open ringsleutel kopen, kan ik dat geld aan bier besteden.... :whistle:

 

Van zodra het wat warmer wordt zal ik mij eens in dit avontuur storten.

 

Voorlopig is dit dus de planning:

 

iedere avond onder de Jeep kruipen, een paar biertjes drinken en inspuiten met WD40.

Zo elke avond opnieuw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst de zachte aanpak proberen met de ringsleutel...

 

Naarmate het slechter gaat, zal ik ook nerveuzer worden, meer beginnen transpireren, dus meer bier drinken en dan steeds zwaarder materiaal gebruiken...

Na afloop kan ik nog een  gans nieuwe achteras nog bestellen.... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ziezo, nu het koude weer belooft om weg te blijven ben ik er deze namiddag aan begonnen (... )

 

Heb de nippel goed afgeborsteld met de staalborstel, lukt niet zo goed want de andere kant zit tegen het chassis.  Dan even met een zaagbladje wat roest vantussen de schroefdraad en het koppelstuk proberen krassen, want dat zit goed dichtgeslibt met roest-stof-euh... blubber.

 

Dan de zaak al 2X goed ingespoten met WD-40.  Dan aan mijn eerste biertje begonnen...

... komt dan mijn vrouw af: ik heb morgenvroeg de jeep nodig, moet vroeg naar het werk...

 

grrrrrrrrrrrrrrr.... to be continued :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, nu het koude weer belooft om weg te blijven ben ik er deze namiddag aan begonnen (... )

 

Heb de nippel goed afgeborsteld met de staalborstel, lukt niet zo goed want de andere kant zit tegen het chassis.  Dan even met een zaagbladje wat roest vantussen de schroefdraad en het koppelstuk proberen krassen, want dat zit goed dichtgeslibt met roest-stof-euh... blubber.

 

Dan de zaak al 2X goed ingespoten met WD-40.  Dan aan mijn eerste biertje begonnen...

... komt dan mijn vrouw af: ik heb morgenvroeg de jeep nodig, moet vroeg naar het werk...

 

grrrrrrrrrrrrrrr.... to be continued :unsure:

 

rijdt jou vrouw met de jeep???

 

(bedoel dus: mag jou vrouw met de jeep rijden...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rijdt jou vrouw met de jeep???

 

(bedoel dus: mag jou vrouw met de jeep rijden...)

Nee, normaal mag ze niet, maar soms kan ik niet anders dan haar laten de Jeep gebruiken, want ze geraakt niet steeds op tijd op het werk...

 

Dus ja, als ze zo op die dagen vertrekt, dan ben ik geen minuut gerust natuurlijk.

 

Nu mag ze er niet mee rijden, wegens de roestige remleiding.  Stel dat die barst, dan zou ze kunnen verongelukken.  Dus ga ik morgenvroeg om 5 uur opstaan om ze naar haar werk te voeren.

 

Dan kan ik verder WD40 spuiten voor de rest van de week...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...