RoyWiertz Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Beste Jeep kenners,Vanavond zou ik gaan kijken voor een Wrangler uit 1990, 2.5L 4 cilinder.Het ziet er allemaal goed uit op de advertentie maar graag zou ik van jullie wat tips krijgen.Klopt het dat er een ketting in zit ipv distributieriem ?En een carburateur ipv injectie ding ? Is dit nadelig?http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=226185234Bovenstaande link is de advertentieAlvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RoyWiertz Geplaatst January 24, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 ik zag het net staan inderdaad, maar na het doorzocht te hebben ben ik er nog niet achter of er een carb in zit of niet en of het aangedreven is met een kettign of distr riem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Je krijgt spijt van een 4 cil. Behalve als je de standaard wielen behoudt en niet verhoogt, maar ja, wat is er dan nog leuk aan een Jeep? Met 5 mille in de hand moet je ook met een 4.0 high output thuis kunnen komen. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Op gaspedaal .nl staat zat te koop, een kenner meenemen is natuurlijk belangerijk! Bv http://www.autotrader.nl/auto/4Q293/detail/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RoyWiertz Geplaatst January 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 voor degene die het interesseerd, de 4 cilinder zag er leuk uit maar was ook alles mee gezegd.motor had een flinke tik en de matten lagen in het water zo rot was die.Heb mijn zinnen toch gezet op een 4 liter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst January 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 Hallo, Zonder hier een discussie te willen aanwakkeren, wij hebben op dit ogenblik 2 YJ's met een 2.5L draaien. En ik moet zeggen dat ik het best betrouwbare torretjes vind. Genoeg vermogen t/m 31" banden, daarna word het diffs aanpassen. Een 2.5L in een YJ is (meen ik) altijd MonoPoint injectie. In ieder geval vanaf 1989. mzzl, Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RoyWiertz Geplaatst January 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 Hallo, Zonder hier een discussie te willen aanwakkeren, wij hebben op dit ogenblik 2 YJ's met een 2.5L draaien. En ik moet zeggen dat ik het best betrouwbare torretjes vind. Genoeg vermogen t/m 31" banden, daarna word het diffs aanpassen. Een 2.5L in een YJ is (meen ik) altijd MonoPoint injectie. In ieder geval vanaf 1989. mzzl, Charon Hallo, Dankjewel! Kwam er gister inderdaad wel achter dat er een MonoPoint injectie op zit. Maar niet dat Zuid Limburg zo veel voorstelt qua bergen/heuvels maar zal toch zeker meer vermogen moeten hebben dan ergens in het vlakke Holland.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst January 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2013 Dat een 4 pitter minder vermogen heeft staat natuurlijk vast. Ik kan je alleen zeggen dat ik regelmatig via Luik door de Ardennen ben gereden met mijn YJ op 31-ers en dat trok hij aardig. OK, geen recordtijden maar boven komen doe je... Haast heb ik zowieso niet als ik in een Jeep rijd..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst January 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2013 Dat een 4 pitter minder vermogen heeft staat natuurlijk vast.Ik kan je alleen zeggen dat ik regelmatig via Luik door de Ardennen ben gereden met mijn YJ op 31-ers en dat trok hij aardig. OK, geen recordtijden maar boven komen doe je... Haast heb ik zowieso niet als ik in een Jeep rijd..... ik sluit me bij je aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BasDeTrucker Geplaatst February 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 een 2.5 4 cylinder....tja geen ervaring mee maar voor een ''amerikaan'' vind ik de motor nogal....krenterig hollands. een 4.0 of 4.2 in een jeep is gewoon een correct volume. wel een 'grote' auto willen rijden maar bezuinigen op cylinder inhoud. is bijna hetzelfde als een ford mustang kopen die maar bij wijze van een 1600 motortje heeft. past er gewoon niet bij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst February 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Ik was altijd erg tevreden met m'n 4 pitter (wel mutipoint injectie). Uiteindelijk (omdat het kan ) de motor vervangen door een 4.0 HO... Het beste wat ik heb kunnen doen! Zeker in combinatie met de standaard 4.10 assen van de 2.5 is het een genot om mee te rijden (spelen). Wat verbruik aangaat; hij loopt nu met 4.0HO Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 Hallo, Dankjewel! Kwam er gister inderdaad wel achter dat er een MonoPoint injectie op zit. Maar niet dat Zuid Limburg zo veel voorstelt qua bergen/heuvels maar zal toch zeker meer vermogen moeten hebben dan ergens in het vlakke Holland.. Ik heb zelf een YJ 2.5 omgebouwd naar 4.0L, ik woon ook in zuid-limburg en met de 35" banden die eronder liggen had de 2.5l absoluut te weinig vermogen. De 5e versnelling had geen zin, hoogste versnelling die ik kon gebruiken was de 4. Na de ombouw is de Jeep echt stukken sneller. Records maak ik er niet mee maar ik kan absoluut snel met het verkeer mee, en denk dat ik sommige zuinige autootjes te snel af kan zijn. Maarja, het is een jeep dus wordt door mij daar niet voor gebruikt. Ik zou zeker kijken naar een 4.0L. Niet om de 2.5L af te kraken maar ben bang dat je er achteraf spijt van krijgt als je toch voor de 2.5L gaat. Succes met de zoektocht! (PS, mijne is te koop, mocht je interesse hebben... maar helaas niet voor het bedrag van de andere advertenties). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.