Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Beste Jeep kenners,

Vanavond zou ik gaan kijken voor een Wrangler uit 1990, 2.5L 4 cilinder.
Het ziet er allemaal goed uit op de advertentie maar graag zou ik van jullie wat tips krijgen.

Klopt het dat er een ketting in zit ipv distributieriem ?
En een carburateur ipv injectie ding ? Is dit nadelig?


http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=226185234

Bovenstaande link is de advertentie

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Zonder hier een discussie te willen aanwakkeren, wij hebben op dit ogenblik 2 YJ's met een 2.5L draaien. En ik moet zeggen dat ik het best betrouwbare torretjes vind. Genoeg vermogen t/m 31" banden, daarna word het diffs aanpassen.

 

Een 2.5L in een YJ is (meen ik) altijd MonoPoint injectie. In ieder geval vanaf 1989.

 

mzzl,

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Zonder hier een discussie te willen aanwakkeren, wij hebben op dit ogenblik 2 YJ's met een 2.5L draaien. En ik moet zeggen dat ik het best betrouwbare torretjes vind. Genoeg vermogen t/m 31" banden, daarna word het diffs aanpassen.

 

Een 2.5L in een YJ is (meen ik) altijd MonoPoint injectie. In ieder geval vanaf 1989.

 

mzzl,

Charon

Hallo,

Dankjewel!

Kwam er gister inderdaad wel achter dat er een MonoPoint injectie op zit.

Maar niet dat Zuid Limburg zo veel voorstelt qua bergen/heuvels maar zal toch zeker meer vermogen moeten hebben dan ergens in het vlakke Holland..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat een 4 pitter minder vermogen heeft staat natuurlijk vast.

Ik kan je alleen zeggen dat ik regelmatig via Luik door de Ardennen ben gereden met mijn YJ op 31-ers en dat trok hij aardig. OK, geen recordtijden maar boven komen doe je... :) Haast heb ik zowieso niet als ik in een Jeep rijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat een 4 pitter minder vermogen heeft staat natuurlijk vast.

Ik kan je alleen zeggen dat ik regelmatig via Luik door de Ardennen ben gereden met mijn YJ op 31-ers en dat trok hij aardig. OK, geen recordtijden maar boven komen doe je... :) Haast heb ik zowieso niet als ik in een Jeep rijd.....

ik sluit me bij je aan :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een 2.5 4 cylinder....tja geen ervaring mee maar voor een ''amerikaan'' vind ik de motor nogal....krenterig hollands.

een 4.0 of 4.2 in een jeep is gewoon een correct volume.

wel een 'grote' auto willen rijden maar bezuinigen op cylinder inhoud. is bijna hetzelfde als een ford mustang kopen die maar bij wijze van een 1600 motortje heeft. past er gewoon niet bij :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was altijd erg tevreden met m'n 4 pitter (wel mutipoint injectie).

Uiteindelijk (omdat het kan  ;) ) de motor vervangen door een 4.0 HO...

Het beste wat ik heb kunnen doen!

Zeker in combinatie met de standaard 4.10 assen van de 2.5 is het een genot om mee te rijden (spelen).

Wat verbruik aangaat; hij loopt nu met 4.0HO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Dankjewel!

Kwam er gister inderdaad wel achter dat er een MonoPoint injectie op zit.

Maar niet dat Zuid Limburg zo veel voorstelt qua bergen/heuvels maar zal toch zeker meer vermogen moeten hebben dan ergens in het vlakke Holland..

 

 

Ik heb zelf een YJ 2.5 omgebouwd naar 4.0L, ik woon ook in zuid-limburg en met de 35" banden die eronder liggen had de 2.5l absoluut te weinig vermogen. De 5e versnelling had geen zin, hoogste versnelling die ik kon gebruiken was de 4.

Na de ombouw is de Jeep echt stukken sneller. Records maak ik er niet mee maar ik kan absoluut snel met het verkeer mee, en denk dat ik sommige zuinige autootjes te snel af kan zijn.

Maarja, het is een jeep dus wordt door mij daar niet voor gebruikt.

Ik zou zeker kijken naar een 4.0L. Niet om de 2.5L af te kraken maar ben bang dat je er achteraf spijt van krijgt als je toch voor de 2.5L gaat.

 

Succes met de zoektocht! (PS, mijne is te koop, mocht je interesse hebben...  maar helaas niet voor het bedrag van de andere advertenties). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...