Spring naar bijdragen

4X4 Inschakelen Al Rijden?


Recommended Posts

hallo,

 

ik vroeg me af als ik met men wrangler yj van 1994 mag inschakelen al rijden van 2wd naar 4wd?

 

gisteren tijdens het offroaden deed ik hem per ongeluk (van gewente met vorige jeeps) hem aan een 30-40peruur

van 2wd naar 4wd tot mijn verbazing kraakte er niets ging gewoon soepel over naar 4wd zonder iets te voelen of horen dus.

 

ik had altijd gedacht dat dit niet kon bij men wrangler normaal kan dat toch enkel bij de cherokee of is dit toch zo?

 

mvg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het ook wel al rijdende voort. Alleen graag wel rechtuit, niet in een bocht.

Doorschakelen naar 4laag, daarvoor zet ik 'm wel even stil.

 

 

ja? en tot welke snelheid doe je dit dan? ik heb altijd geweten dat dit bij de wrangler niet mocht raar...

 

nog mensen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van 2H naar 4H wordt bij een Wrangler JK geadviseerd dit niet boven de 80km per uur te doen.

Maar volgens mij is de techniek hetzelfde bij een YJ als bij een JK.

 

Van 4H naar 4L moet hij volgens mij in zijn Neutraal staan, met een maximum van 5km per uur.

Gaat het makkelijkste als hij iets rolt, bij stilstand gaat dit soms erg zwaar. (bij mij dan)

Dit wordt ook 'geadviseerd' in de handleiding om dit niet in stilstand te doen en in N.

 

Maar pas wel op met 4wd op de weg, als hij teveel grip heeft kan dit veel schade opleveren.

En dit wordt dan een redelijk duur geintje.

Ik zet hem, ook met sneeuw, op de weg nooit op 4x4. (maar ja, dat ben ik)

Want bij een Wrangler zijn de aandrijf-assen in 4wd vast gekoppeld, in de tussenbak zonder diff. of slipkoppeling. (of hoe dit ook heet)

Ook in 4H. Vooral in bochten heb je verhoogde kans op schade.

 

Maar veel plezier in de sneeuw, hier legt zat.

 

Groet Roo B)      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Wat een frustratie, Ruud. :lol:  Is er iets niet goed met m'n forum naam?

Maar jij als alwetende mag best wel uitleggen waarom een 4x4 kapot gaat op de verharde weg. Leef je uit. :lol: Ik ben benieuwd? Leg me dan meteen uit waarom dit bij Offroad racing wel goed gaat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...