Spring naar bijdragen

Simons Demper


Bas Z
 Share

Recommended Posts

Jaja weer een vraag:)

Vandaag een garage gebeld bij ons in de buurt die ook in uitlaten doet en gevraagd wat het kost om een andere demper onder mijn XJ 4.0 te plaatsen.

Hij kwam met een Simons demper ipv de origine demper voor rond de 200euro,demper Inc plaatsen.

Is dit merk demper wat voor een XJ,kwa geluid en kwaliteit.En de prijs,niet gek duur toch?

Groetjes Bas Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

200 eurie ? veel geld voor een koektrommel met een stuk pijp.

 

Op internet  zit  een bedrijf en verkoopt  orgineel chrysler jeep  uitlaat 289 euro 

 

vorig jaar ook  gekocht ben dik tevreden,

ik heb al verschilende dempers van 100 eurie onder mijn Jeep gehad. Er zit wel degelijk verschil in orgineel of een koektrommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koektrommel of origineel, ik wil gewoon een demper voor meer geluid!

Een cherry bomb,turbo mufler,flowmaster enz, en volgens mij valt Simons daar ook onder.Maar wat is raadzaam,en is 200 euro, demper+montage een schappelijke prijs?

Wat ik wil is een harder en zwaarder geluid waar je niet gek van word als je 100tot 120 km/h rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dynomax en Magnaflow schijnt ook goed te zijn kijk maar is op youtube, Simons is mij onbekend.

 

De orginele demper Chrysler  die ik er onder heb zitten geeft ook een mooi sportief geluid als ik hem start is het net een leeuw die begint te brullen .en rustig binnen in de auto en geen iritante brom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik al 100 filmpjes bekeken heb haha,maar het is zo mogelijk te zeggen hoe het geluid is.

Of de filmcamera ligt op de grond onder de uitlaat of ze rijden voorbij en tja echt veel kun je er niet mee,maar mooi klinken en hard klinken ze wel.

Maar het gaat mij erom dat ik en mijn gezinnetje er op constante snelheid niet gek van worden.

Heb wel gelezen dat de flowmaster 40 of 50 een mooi geluid schijnt te geven.

We zoeken vrolijk verder,heeft geen haast :)

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Simonsdemper onder de WJ zitten, klinkt wat donkerder dan de standaarddemper, kan mooi brullen als het moet en is op lange stukken netjes op de achtergrond aanwezig. Heb hem op maat laten maken bij Paul Kuppens in Gemert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er zelf ee. rvs absorptiedemper onder gelegd en heb een mooie zware brom en op lange afstanden is het geluid goed te doen.

Ik had hem toen besteld bij jeepservice Nichtevegt.

Foto-IFEH3GLT-G.jpg

Die heb ik ook in gebruik, 2 1/2 inch -> 2 1/2 inch, Doet het erg goed met mijn dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe een touwtje om de pijp en meet dat daarna op met de rolmaat. Deel de gemeten cm-waarde door 3,14 en je hebt de diameter in centimeters. Deel dat nog een keer door 2.54 en je hebt de diameter in inches.

Kost wat meer moeite als met een schuifmaat, maar de uitkomst is hetzelfde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe een touwtje om de pijp en meet dat daarna op met de rolmaat. Deel de gemeten cm-waarde door 3,14 en je hebt de diameter in centimeters. Deel dat nog een keer door 2.54 en je hebt de diameter in inches.

Kost wat meer moeite als met een schuifmaat, maar de uitkomst is hetzelfde...

gewoon meetkunde, rekenen en algebra ofwel wiskunde :)

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...