jeepie Geplaatst January 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2013 Besste wensen voor 2013. Mijn chief met amc 360 heeft ineens kuren. Zit een nieuwe dynamo op. Geeft af en toe 26 volt af op de dynamo waardoor mijn koplampen door branden en mijn ruitenwisser op hol slaat. Met draaiende motor blijft mijn accu op 14,4 volt. Heb nu zelfs 2e nieuwe dynamo geplaatst maakt geen verschil. Af en toe geeft dynamo 26 volt. iemand ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst January 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2013 (bewerkt) Lijkt op een defecte spanningsregelaar van de dynamo, maar als je al 2 dynamo's hebt geprobeerd is dat wel vreemd. Of heb je nog een heel oud type met een losse spanningsregelaar. Normaal komt er rechtstreeks uit de dynamo altijd een hogere spanning maar door de spanningsregelaar op de dynamo blijft de uitgangsspanning dan mooi rond de 14 V. Wat is het bouwjaar? Je accuspanning zit mooi op 14,4 V. Dat is dus goed. Normaal gesproken is dan het hele circuit ook 14,4 V. Heb je al eens bij de koplampen gemeten? Of zit er per ongeluk een dynamo op voor 24V? Ren January 3, 2013 bewerkt door vjeepwagoneer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepie Geplaatst January 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2013 Lijkt op een defecte spanningsregelaar van de dynamo, maar als je al 2 dynamo's hebt geprobeerd is dat wel vreemd. Of heb je nog een heel oud type met een losse spanningsregelaar. Normaal komt er rechtstreeks uit de dynamo altijd een hogere spanning maar door de spanningsregelaar op de dynamo blijft de uitgangsspanning dan mooi rond de 14 V. Wat is het bouwjaar? Je accuspanning zit mooi op 14,4 V. Dat is dus goed. Normaal gesproken is dan het hele circuit ook 14,4 V. Heb je al eens bij de koplampen gemeten? Of zit er per ongeluk een dynamo op voor 24V? Ren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst January 4, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2013 Mijn chief is uit '78. de eerste dynamo heb ik bij lokaal bedrijf gekocht. Copy van mijn dynamo. 2e besteld bij b&s.Bijde dus voor 12volt auto. Mijn Jeep heeft een aparte spannings regelaar die na mijn dashboard is aangesloten.Het lijkt wel of er ergens een probleem is waardoor de stroom weer terug gaat naar de dynamo waardoor die verdubbeld. maar waar dat aan kan liggen? nog ideeen Slechte massa van aparte lose spanings regelaar wil dit probleem geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepie Geplaatst January 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 Slechte massa van aparte lose spanings regelaar wil dit probleem geven. Kan je mij vertellen hoe de spanningsregelaar er uit ziet en waar de locatie is? Alvast bedankt. Friso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 Mijn chief is uit '78. de eerste dynamo heb ik bij lokaal bedrijf gekocht. Copy van mijn dynamo. 2e besteld bij b&s.Bijde dus voor 12volt auto. Mijn Jeep heeft een aparte spannings regelaar die na mijn dashboard is aangesloten.Het lijkt wel of er ergens een probleem is waardoor de stroom weer terug gaat naar de dynamo waardoor die verdubbeld. maar waar dat aan kan liggen? nog ideeen ???????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepie Geplaatst January 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 ???????????? Wat bedoel je met ??. Het verhaal van spanningsregelaar heb ik van de garage waar de Jeep nu staat. had s avonds panne met electra na ophalen auto voor uitlijnen banden. Als dat niet kan heb jij dan tips waar het aan kan liggen dat de dynamo af en toe doorslaat naar zo'n 26 volt, waardoor mijn koplampen door branden en ruitenwisser op hol slaat? Friso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 Wat bedoel je met ??. Het verhaal van spanningsregelaar heb ik van de garage waar de Jeep nu staat. had s avonds panne met electra na ophalen auto voor uitlijnen banden. Als dat niet kan heb jij dan tips waar het aan kan liggen dat de dynamo af en toe doorslaat naar zo'n 26 volt, waardoor mijn koplampen door branden en ruitenwisser op hol slaat? Friso Ik heb alleen vraagtekens omdat je eerst schrijft dat je een losse spanningsregelaar achter je dashboard hebt en vervolgens vraag je waar ie zit en hoe hij er uit ziet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepie Geplaatst January 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 Ik heb alleen vraagtekens omdat je eerst schrijft dat je een losse spanningsregelaar achter je dashboard hebt en vervolgens vraag je waar ie zit en hoe hij er uit ziet... Zie mijn reactie hierboven. Staat bij de garage en de monteur vroeg mij waar hij dan zou zitten, de spanningsregelaar. klinkt allemaal vaag dat komt omdat er door vakantie weer een andere monteur bezich is. vandaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepie Geplaatst January 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2013 Als iemand een ander idee heeft met betrekking tot mijn probleem hoor ik het graag Friso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst January 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2013 Hoi, Ik ging er ook van uit, door je tekst dat je wist dat je een losse spanningsregelaar had en waar hij zat! Als je spanning varieert is er eerste lijn het volgende te controleren: Dynamo, is hij nog goed Aandrijving, slip? Spanningsregelaar, is hij nog goed. Die spanningsregelaar is ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.