Spring naar bijdragen

26 Volt


jeepie
 Share

Recommended Posts

Besste wensen voor 2013.

 

Mijn chief met amc 360 heeft ineens kuren. Zit een nieuwe dynamo op. Geeft af en toe 26 volt af op de dynamo waardoor mijn koplampen door branden en mijn ruitenwisser op hol slaat. Met draaiende motor blijft mijn accu op 14,4 volt. Heb nu zelfs 2e nieuwe dynamo geplaatst maakt geen verschil. Af en toe geeft dynamo 26 volt.

 

iemand ideeen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt op een defecte spanningsregelaar van de dynamo, maar als je al 2 dynamo's hebt geprobeerd is dat wel vreemd. Of heb je nog een heel oud type met een losse spanningsregelaar. Normaal komt er rechtstreeks uit de dynamo altijd een hogere spanning maar door de spanningsregelaar op de dynamo blijft de uitgangsspanning dan mooi rond de 14 V. Wat is het bouwjaar? Je accuspanning zit mooi op 14,4 V. Dat is dus goed. Normaal gesproken is dan het hele circuit ook 14,4 V. Heb je al eens bij de koplampen gemeten? Of zit er per ongeluk een dynamo op voor 24V?

 

Ren

bewerkt door vjeepwagoneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt op een defecte spanningsregelaar van de dynamo, maar als je al 2 dynamo's hebt geprobeerd is dat wel vreemd. Of heb je nog een heel oud type met een losse spanningsregelaar. Normaal komt er rechtstreeks uit de dynamo altijd een hogere spanning maar door de spanningsregelaar op de dynamo blijft de uitgangsspanning dan mooi rond de 14 V. Wat is het bouwjaar? Je accuspanning zit mooi op 14,4 V. Dat is dus goed. Normaal gesproken is dan het hele circuit ook 14,4 V. Heb je al eens bij de koplampen gemeten? Of zit er per ongeluk een dynamo op voor 24V?

 

Ren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn chief is uit '78. de eerste dynamo heb ik bij lokaal bedrijf gekocht. Copy van mijn dynamo. 2e besteld bij b&s.Bijde dus voor 12volt auto.  Mijn Jeep heeft een aparte spannings regelaar die na mijn dashboard is aangesloten.

Het lijkt wel of er ergens een probleem is waardoor de stroom weer terug gaat naar de dynamo waardoor die verdubbeld. maar waar dat aan kan liggen? nog ideeen

Slechte massa van aparte lose spanings regelaar wil dit probleem geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn chief is uit '78. de eerste dynamo heb ik bij lokaal bedrijf gekocht. Copy van mijn dynamo. 2e besteld bij b&s.Bijde dus voor 12volt auto.  Mijn Jeep heeft een aparte spannings regelaar die na mijn dashboard is aangesloten.

Het lijkt wel of er ergens een probleem is waardoor de stroom weer terug gaat naar de dynamo waardoor die verdubbeld. maar waar dat aan kan liggen? nog ideeen

 

????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

????????????

Wat bedoel je met ??. Het verhaal van spanningsregelaar heb ik van de garage waar de Jeep nu staat. had s avonds panne met electra na ophalen auto voor uitlijnen banden.

 

Als dat niet kan heb jij dan tips waar het aan kan liggen dat de dynamo af en toe doorslaat naar zo'n 26 volt, waardoor mijn koplampen door branden en ruitenwisser op hol slaat?

 

Friso

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met ??. Het verhaal van spanningsregelaar heb ik van de garage waar de Jeep nu staat. had s avonds panne met electra na ophalen auto voor uitlijnen banden.

 

Als dat niet kan heb jij dan tips waar het aan kan liggen dat de dynamo af en toe doorslaat naar zo'n 26 volt, waardoor mijn koplampen door branden en ruitenwisser op hol slaat?

 

Friso

 

Ik heb alleen vraagtekens omdat je eerst schrijft dat je een losse spanningsregelaar achter je dashboard hebt en vervolgens vraag je waar ie zit en hoe hij er uit ziet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen vraagtekens omdat je eerst schrijft dat je een losse spanningsregelaar achter je dashboard hebt en vervolgens vraag je waar ie zit en hoe hij er uit ziet...

Zie mijn reactie hierboven. Staat bij de garage en de monteur vroeg mij waar hij dan zou zitten, de spanningsregelaar. klinkt allemaal vaag dat komt omdat er door vakantie weer een andere monteur bezich is. vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik ging er ook van uit, door je tekst dat je wist dat je een losse spanningsregelaar had en waar hij zat!

 

Als je spanning varieert is er eerste lijn het volgende te controleren:

Dynamo, is hij nog goed

Aandrijving, slip?

Spanningsregelaar, is hij nog goed.

Die spanningsregelaar is ge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...