Masis Geplaatst September 3, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2018 10 uur geleden zei Radeloos: Ja, ik vraag me af of het kachel onderdeel in de fsm ook apart te downloaden is, hele fsm loopt mijn laptop op vast Ik heb hem alleen compleet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Radeloos Geplaatst September 11, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2018 Massis weet jij dan misschien of de kachelkleppen ook van binnenuit (vanachter dashboardkastje) te bereiken zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 11, 2018 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2018 10 uur geleden zei Radeloos: Massis weet jij dan misschien of de kachelkleppen ook van binnenuit (vanachter dashboardkastje) te bereiken zijn? Nee, in ieder geval niet op een nette manier en zeker niet als je niet weet waar het probleem exact zit. Zo een grote klus is het verwijderen van het dashboard om het kachelhuis in zijn geheel te verwijderen ook niet als je een beetje weet wat je doet. Maar wat ik al eerder vroeg ergens in het topic dacht ik, heb je al de schakelaars 100% kunnen uitsluiten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Radeloos Geplaatst September 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2018 Massis, ja de schakelaars zijn uitgesloten, het zijn echt devkachelkleppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst November 30, 2018 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2018 Afgelopen week ook maar eens mijn 'kachel' van 2003 cherokee KJ 2.4 gerepareerd. Helaas had de vorige eigenaar verzuimd (ook jeepforum) om mij te vertellen dat deze kachel niet werkte...😐 Ook ik dacht dat de 'blend actuator' (motortje wat klepje koud/warm selecteert) kapot was. Echter bij volledige stilte hoorde je dit motortje draaien bij verdraaiing van de warm/koud draaiknop. Daarnaast gaf deze warm/koud knop ook goede waarde door. oftewel, schakelaar en 'actuator' doen het, dan kan het alleen de kachelradiator zijn of dat de klep zelf kapot is. Kachelradiator : beide slangen warm, dus dat was (dacht ik) niet het probleem. Dus maar één ding zat erop ; complete kachelhuis eruit halen.. Stap één : ben zelf handig of zoek een handige vriend... in ieder geval, zorg dat je met twee paar handen bent. Het dashboard zelf hoeft er niet volledig uit, je kan het volledig losschroeven (stuur hoeft er niet uit) + middenconsole eruit en dan kan je het geheel scheef hangen zodat het kachelhuis eruit kan. In schutbord airco + koelvloeistof slangen loshalen (nadat je eerst koelwatertankje en luchtfilter losgemaakt hebt) + 1 moertje. Na loshalen kachelhuis bleek het toch een zwaar vervuilde kachelradiateur te zijn. Dit heb ik vele malen gespoeld met soda/water/azijn, maar vooral kokend water. Telkens met 'behoorlijke schudbewegingen' het radiateurtje leeggegooid. De hoeveelheid vuil welke eruit kwam is behoorlijk en dat krijg je er niet uit met het 'tuinslang spoelen' wat je wel eens op YouTube ziet. voordeel van dat kokend water is dat je voelt dat je radiateur behoorlijk heet wordt (en dus zijn werk aan het doen is), zoveel zelfs dat het zonder handdoek niet meer aan te raken was. Dus na veel geschud en gespoel weer een perfect radiateurtje wat warmte afgeeft en welke, in een avondje weer volledig teruggebouwd is. kosten : 1 liter koelvloeistof + moet airco weer laten vullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapt. Bob Geplaatst November 30, 2018 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2018 Wow. Wat een klus. Mooi dat je het hebt aangedurfd om zelf te doen en het probleem hebt opgelost. 💪 Het spoelen van de kachelradiator met water (in de tegengestelde richting) werkt onvoldoende. Ik heb een half jaar geleden voordat ik koelvloeistof en de radiatorslangen ging vervangen 10 minuten rondgereden met een toevoeging. De stopleak die in het reservoir zat loste daarbij goed op bleek uit een testje. Wat voor vuil kwam er uit jouw kachelradiator? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst December 1, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2018 Waren kleine 'stukjes' roestachtig spul + grote stukken 'vetachtig' spul. Daarnaast kwam er, ondanks heldere koelvloeistof, regelmatig een straal roestkleurig water uit, wat dus betekende dat dan weer een 'buisje' van de radiator open gegaan was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 1, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2018 Ik denk dat je dat er met flink spoelen eigenlijk wel eruit had kunnen krijgen. Persoonlijk zou ik hem, samen met de evaporator van de AC, na zoveel werk om hem eruit te halen zeker vervangen hebben voor die paar tientjes. Als die zo geroest is van binnen heb je kans dat er straks weer roest vrij komt en overal gaat zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst December 1, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2018 Kachelradiateur voor paar tientjes? Succes met zoeken. (4 weken wachten op usa spullen heb ik geen tijd voor) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.