Spring naar bijdragen

Smeren balgewrichten vooras


schneiders
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

De balgewrichten bij mijn 68'er worden origineel gesmeerd door olie die er in zit. Aangezien dit meestal erg lekt omdat er zand ed aan de ballen blijft zitten en de grote keerringen dus vaak kapot gaan heb ik ervoor gekozen om er vet in te spuiten. Ik rijd vrijwel nooit 4 wd dus dan draait het spul toch niet mee. De keerringen zijn ook nog eens schreeuwend duur. Er zit aan de bovenkant een vulopening voor de olie, kijk maar eens.

Ren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je,

Ik heb ze gevonden, inderdaad vierkante pluggen achterop het huis,

nou heb ik er transmissieolie 80 w 90 ingedaan van Kroon, maar die loopt er weer uit.

Dus of ik moet de grote keringen vervangen of er vet inspuiten i.pv. olie, of een deel vet en een deel olie,

heb ik ook al gelezen.

Wat is wijsheid, de keringen zijn vrij duur en schijnen niet heel te blijven, in de onderhoudsmanuel staaat dat de olie om de 30.000 miles

vervangen moet worden, maar daar kom je niet aan toe als het blijft lekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad blijf je aan het vullen, is ook mijn ervaring. De keerringen kosten een jaar of 10 geleden al ruim 100 gulden....Heb ik toen wel gedaan omdat erbij helemaal niets meer van keerring aan zat. Daarna gewoon met een vetspuit voldoen. Als je er tenminste niet veel 4WD mee gaat rijden....

succes,

Ren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de keringen bij Jan Sloot besteld en die kosten 12 euro per stuk?

Dat is nog te doen, als het de goede zijn, nou heb ik met Jan geen verkeerde ervaring, tot nu toe heeft ie mij aan alle onderdelen kunnen helpen die ik nodig heb en dat is mooi, want ik heb ontdekt dat aan dit type wagoneer veel spul zit dat net even anders is.

Ik zet ze er gewoon in en vul de boel met olie, gaat het binnen afzienbare tijd weer lekken, kan ik altijd nog overgaan tot vet inspuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip van siert....

In laro,s gebruiken we een dun soort vet, eigenlijk een mengsel van olie en vet. Natuurlijk lekken die hokken anders helemaal vreselijk. Dat spul wordt verkocht als een soort leverworst die je leegknijpt in de kogel. Werkt geweldig!

Bij jou in de buurt zit ook zo,n Laro boer, even Googlen. Anders Scheveningen of Gouda.

Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...