Spring naar bijdragen

Onbalans door naafkappen


schneiders
 Share

Recommended Posts

Nog een gek dingetje ontdekt,

misschien moet dit topic wel heten"wat je allemaal tegenkomt als je een oude wagoneer koopt"

Ik heb er aardige chrome velgen onder zitten met naafkappen(voor open achter dicht)

American wheels geloof ik.

Nou heb ik behoorlijke onbalans vanaf 50 mile of zo en ben ik al een poosje opzoek naar de oorzaak

Nieuwe banden(was zowieso nodig), vierkante remtrommels vervangen, lagers nagekeken alle stuurkogels vervangen(was zowieso nodig)

Het word steeds beter, maar de onbalans is niet helemaal weg.

Totdat ik van de week de wielen erop had zonder de naafkappen, wat blijkt nou die kappen passen niet over de naaf heen en drukken er tegenaan, waardoor je eigenlijk je wiel niet helemaal tegen de trommel aan kan trekken.Bovendien hebben de velgen een vellingrand naar binnen en de trommels (origineel) een vellingrand naar buiten, waardoort de wielmoeren de velg niet geheel of met veel spanning tegen de trommel aankrijgt, dit is de oorzaak van de onbalans, denk ik.Nou sprak ik van de week een bevriende jeeper en die had hetzelfde probleem met de velgen onder zijn CJ.

Hij dacht die vellingrand van de velg af te draaien om het op te lossen, dat kan natuurlijk, alleen dacht ik dat ringen( spacers) op de wielbouten het probleem ook op kunnen lossen. Iemand ervaring of een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...