Spring naar bijdragen

Olie Druk Valt Weg Als De Motor Warm Is


memphisjeep
 Share

Recommended Posts

Hallo ik ben Ruud heb sinds 4 weken een jeep cherokee wagoneer uit 1983 heb al wat amerikanen gehad maar dit is het toch wel.

Mijn vraag is als de motor koud is geeft hij iets boven de 40 aan oliedruk zodra de motor warm is gaat hij naar de 0 toe.

als de auto tijdje stil staat lekt hij vrijwel niet als ik gereden heb lekt hij wel,heb er al wel even onder gelegen maar het weer werkt niet echt mee iemand

hier ook ervaring mee toevallig.

ps heb al een hoop dingen opgestoken op dit leuke en ook wel handige form.

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een koud blok is de olie dik, dus lastiger rond te pompen, dit geeft een hogere druk als met warme olie, want deze is dunner ,dus makkelijker rond te pompen. Bij slijtage in het blok kan de olie ook makkelijker rond, dit geeft dus een lage druk bij een warm blok.

Eerste ding wat je kan doen is olie en filter verversen, eventueel iets dikkere olie gebruiken. Heeft dit geen resultaat, dan eerst bepalen waardoor de olie zo makkelijk weg kan. Welk blok heb je erin liggen?

Olie lekkage heeft meest niets de maken met het wegvallen van de druk. Meestal het gevolg van een versleten keerring of een slechte pakking.

Eerst zul je alles schoon moeten maken en bepalen waar hij precies lekt. Anders is daar geen zinnig woord over te zeggen.

Oja, welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het beeld van lekken wat beschreven wordt, normaliter niet ook geldig om het onderscheid te maken als veroorzaker van ATF lekkage ? Namelijk tussen; de grote rubberen O-ring van de pomp van de automatenbak versus de keerring van de as waar de koppelomvormer overheen glijdt.

Kortom, de olie die lekt. Vind je die op de scheiding tussen bak en motor en is de olie rood ?

Mbt olie druk. Naast preventief vervangen je sensor zou ik me verdiepen in je oliepomp, indien je druk zo laag is is rijden niet verstandig. Zeker met een AMC 360

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hallo dat zijn een hoop antwoorden teneerste Ab zal inderdaad eerst alles goed schoon moeten maken om te kijken waar het vandaan komt,marco de olie is niet rood en de olie komt aan de voorkant in de buurt van de startmotor daar langs komt het,naar mijn idee het is rot zoeken want meestal s,avonds zie je niet veel en ik heb geen garage dus op straat.

En cherokeechief ik heb men motor geruild voor de jeep dus particulier kan hem wel bellen of hij dit probleem ook had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi marco waar haal jij je onderdelen vandaan ik kom uit krimpen aan den ijssel ,was vandaag effe uit men werk langs gereden bij bos v8 supercars met de dezelfde vraag over de olie lekkage hij zij inderdaad kijken bij de druk sensor en kijken of men olie filter niet lekt maarja was al donker dus effe eerst alles schoonmaken en dan goed gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haalde bij BS Tiel, Jeepparts ( Nico ) http://www.jeepparts.nl/ voorkeur, Garage Gooze ( Jos) voorkeur.

BJ's Off Road, goede gasten

Wagoneer.nl nabij Amsterdam, de Kwakel ( Martijn )

Teamgrandwagoneer, klote service maar hebben veel maar google ieder onderdeel mbt kwaliteit

Bulltear, hoge kwaliteit

Summit

Jegs

Over het algemeen kijk ik naar de prijs in de VS incl verzending, invoer ed. Dan bel ik Gooze en / of Nico

Gooze is heel relax qua prijs, kost een artikel 100 dollar in de VS, dan vragen zij 100 euro. Daar kan je zelf niets voor laten verzenden.

Bij Nico koop ik als hij het voorradig heeft, hij is altijd netjes qua prijs.

Verder probeer ik bij iedereen wat te kopen omdat ik ze ook wel een bel voor advies.

Heb jij je wagen gekocht bij een Engelsman die ook een Roadrunner heeft in Krimpen a/d Lek ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik wil toch men keerringen gaan vervangen waar kan je deze het best bestellen of ophalen en zijn er ook verschillende merken zoja wat is dan het beste en welke pakkingen heb je dan nog meer nodig als de boel open moet/gaat.

Je hebt wat vloeibare rubberpakking, pakking voor de carterpan en een tweedelige krukaskeerring nodig. Jeepparts.nl en BSautoparts.nl kunnen die spullen normaalgesproken snel leveren. Zorg er ook voor dat je voldoende olie hebt om het blok na reparatie weer te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

als je het nooit gedaan hebt is het niet zo makelijk klusje

kosten zijn het niet maar veel werk wel achterste pakking moet je er voorzichtig tussen uit kunne tikken

bij een beetje lekken wil ook wel helpen leckweck is duits toevoegen aan de motor olie zwelt ruber pakkingen iets op

woon zelf in zandvoort

je mag altijd een keer langskomen op een zaterdag wij hebben veel jeeps staan en kan je evt wat uileg geven

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke jeepee dan weet ik waar ik het moet bestellen bedankt voor het advies.

scoob ik heb inderdaad gelezen dat het niet zo,n makkelijk klusje is maar dat komt wel goed en ik wil best wel eens een keer langskomen moet nog een hoop leren over de jeep dus dat is altijd welkom.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...