Spring naar bijdragen

Startproblemen Wagoneer Amc 360


wagoneer 78
 Share

Recommended Posts

niet te geloven... ook ik heb mijn startproblemen.

mij 360 vriend (in 4 jaar nog nooit in de steek gelaten) heeft sinds 2 weken wat problemen.

1e keer na een flinke rit...niet meer willen starten... alles draait maar slaat dus niet aan.

door mijn garage laten ophalen... ignition module laten vervangen... accu was ook aan vervanging toe vertelde men mij.

maar hij liep weer.... weekje later... weer niet starten.... nu maar de accu vervangen...

starten..lopen ..ik blij... klein ritje.... daarna stond hij even stationair te draaien....slaat af.... niet meer aan te krijgen.

ook ik kreeg het advies om bobine te checken... bij doormeten geeft hij prima waardes.

het grote zoeken is begonnen... test ik de vonken normaal lijkt dat het probleem.... echter sluit ik een bougie direct aan op de bobine vonkt hij enigsinds wel???

ook is het raar dat hij altijd nog 2 vonkjes geeft als ik mjn contact sleutel terugdraai (dus op het laatst)

iemand een idee naar dit bijna levens verhaal???

vocht in bougie kabels?? toch verdelerkap kapot ??? breuk in elek kabels (ergens) ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

controleer de kabels eens die van de module naar de verdeler gaan.

ook kan het zijn dat de rotor binnenin de verdelerkap zijn beste tijd gehad heeft.

haal de verdelerkap er maar eens af en reinig de punten.

op het moment dat de sleutel gelost wordt krijgt de bobine de volle 12 volt, tijdens het starten is dit minder (ongeveer 9v).

de allerbeste oplossing is een HEI ontsteking. geen aparte module meer, trekt minder stroom maar geeft wel een veel betere vonk. en het heeft maar 1 kapel (+) nodig om te werken dus betrouwbaarder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besteed aandacht aan de tandwielen bij HEI. Dwz dat beide elkaar kunnen verdragen ( verschillende metalen die elkaar rap opvreten ). Check je TDC, je vibration damper kan omdat hij op rubber zit verdraaien. Je nul graden is dan geen echte nul graden. Hou rekening ermee dat je huidige bobine 9 volt krijgt, trek dus 12 volt van de bron die de resistance wire (dat is de draad) voedt die nu je bobine 9 v geeft.

HEI Proform ( BJ's Offroad ) past op je 360 blok, wees kritisch ivm dat je stuurbekrachtiging pomp je weinig ruimte geeft.

Overigens zijn after market bobines ook wel eens het probleem, en in je ontsteking zitten ook onderdelen die een na korte tijd draaien de geest geven, tijdje later start hij gewoon weer. Dat verschijnsel krijg je identiek ook bij bobine, module.

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn cherokee (4cil 2,5L carburateur) heeft een tijd geleden de ontstekingsmodule kapot gehad, hierbij wilde de motor niet aanslaan maar gaf bij uitzetten van contact schijnbaar toch nog enkele vonken, want dan liep de motor een paar slagen. ( lijkt op die 2 vonkjes als je het contact afzet )

na het vervangen van de module heb ik geen problemen meer gehad.

Ps. Spanning op bobine word tijdens starten verhoogd naar 12v om spanningsdip tijdens starten op te vangen.

normale spanning via weerstandsdraad ongeveer 9v, is werkspanning voor bobine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besteed aandacht aan de tandwielen bij HEI. Dwz dat beide elkaar kunnen verdragen ( verschillende metalen die elkaar rap opvreten ). Check je TDC, je vibration damper kan omdat hij op rubber zit verdraaien. Je nul graden is dan geen echte nul graden. Hou rekening ermee dat je huidige bobine 9 volt krijgt, trek dus 12 volt van de bron die de resistance wire (dat is de draad) voedt die nu je bobine 9 v geeft.

HEI Proform ( BJ's Offroad ) past op je 360 blok, wees kritisch ivm dat je stuurbekrachtiging pomp je weinig ruimte geeft.

Overigens zijn after market bobines ook wel eens het probleem, en in je ontsteking zitten ook onderdelen die een na korte tijd draaien de geest geven, tijdje later start hij gewoon weer. Dat verschijnsel krijg je identiek ook bij bobine, module.

Das een goede tip marco,die tdc.

Gebruik jij ported vacuum??

Groet Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, al wil ik daar wel eens dieper in duiken. Maar ik merkte geen verschil in starten, stationair lopen of vermogen.

Hoi Marco, ik merk ook geen verschil de veertjes moeten toch het werk doen.

Al word er of amerikaanse forums vol lof gesproken over een verbetering via manifold vacuum.

Ik ga de timing toch nog eens bekijken(tdc) en dan eens testen en de curve eens bekijken met ported of manifold.

als mijn knie het weer doet(morgen operatie) :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic schiet wel alle kanten op...het begint met startproblemen, gaat over naar vacuumvervroeging van de ontsteking en eindigt met het vacuum op de uitlaatgas recirculatie (EGR). Voor wie er iets van op wil steken...succes :wacko:

Desondanks een interessante afleiding aangezien ik nu weet wat voor ding dat is wat aan de vacuum hing (door de vorige eigenaar is het losgekoppeld) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

afstellen van een HEI moet met de vacuum los gekopeld van de carb

dan afstellen op tdc of gewoon met de hand draaien tot ie mooi rond loopt ( met wat hogere toeren )

daarna de vacuum er pas weer op vacuum is een vervroeger kan je dus niet afstellen als ie aangesloten zit

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...