Spring naar bijdragen

Vacuum Incompleet Regeling Kachel Werkt Niet


schneiders
 Share

Recommended Posts

Van mijn Wagoneer missen een aantal vacuumslangen, waardoor in ieder geval de regeling van lucht in de auto niet werkt,

ik heb handmatig een klep open gezet, zodat we weer lucht op de voorruit en warmte hebben, maar ideaal is het niet.

Misschien bij gasinbouw ooit een bos slangen losgetrokken, maar dat weet ik niet omdat ik pas twee weken eigenaar ben.

het is een AMC 360 uit 72.met ympco gasinstallatie uit 99.

Wat opvalt is dat in de motorruimte tegen het dash aan net onder de ruitenwissers een potje zit met drie aansluitingen voor dunne vacuumslangen,

waar helemaal niets op aangesloten zit, heeft iemand een idee of vacuum diagram, want ik zie geen losse slangen en heb dan ook geen idee, waar ik deze op moet pakken of aftakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje op je firewall, die bij jou drie niet gebruikte aansluitingen heeft is de kern. Voeding mbt vacuum komt vanaf je carb. Naast / achter je carb loopt een dikkere rubber leiding welke overgaat in metaal, deze gaat met een bocht je inlaatspruitstuk in. ( ik spreek zoals het in mijn 87 er AMC 360 is ). De dikke rubber leiing is voor afzuiging overdruk in je motor, metalen buis kan wel eens verstopt zitten.

Deze leiding heeft een aftakking naar die bol, daar gaan twee leidingen weg. Ik meen in mijn geval je kachel regeling en mijn 4wd bediening.

Mijn wagen is nu bij de garage maar zoek evt iemand met een zelfde wagen. Waar woon je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilde foto uploaden,lukt me niet (teveel gedoe)

Bij bouwjaar 80: vacuumswich bestaat uit 3 slangetjes(zwart) van een mm of 6, je kunt hem makkelijk zien als je de teller unit verwijderd zit er links naast ,paar sterschroefjes en je kijkt erachter.

Als je hem compleet wil verwijderen tellerkabel los en elektra,stuurhuis iets laten zakken,kun je gelijk de defecte lampjes dash vervangen :lol:

1 slangetje gaat door schutboard naar zoals al aangegeven op kleine vacuumbuffer, de rest zit onder dash

soms is het rubber slangetje gewoon geknikt en/of versleten; dus lek, maar dit zou je wel horen.

Bij mij zit ie onder de connectors chassis naar body,onder de rembekrachtiger.

Groeten Lars

bewerkt door wagojeneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mijn Wagoneer missen een aantal vacuumslangen, waardoor in ieder geval de regeling van lucht in de auto niet werkt,

ik heb handmatig een klep open gezet, zodat we weer lucht op de voorruit en warmte hebben, maar ideaal is het niet.

Misschien bij gasinbouw ooit een bos slangen losgetrokken, maar dat weet ik niet omdat ik pas twee weken eigenaar ben.

het is een AMC 360 uit 72.met ympco gasinstallatie uit 99.

Wat opvalt is dat in de motorruimte tegen het dash aan net onder de ruitenwissers een potje zit met drie aansluitingen voor dunne vacuumslangen,

waar helemaal niets op aangesloten zit, heeft iemand een idee of vacuum diagram, want ik zie geen losse slangen en heb dan ook geen idee, waar ik deze op moet pakken of aftakken.

Kijk even hier, het zal niet helemaal hetzelfde zijn maar dan heb je een idee..

http://www.jeepforum.nl/topic/24102-wat-is-dit/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een hobby sleutelaar maar je bent altijd in Rotterdam welkom, helaas geen werklokatie, dus moet droog zijn. Ik zou achter je carb kijken naar afgedopte vacuum nabij pcv. Dn daar vacuum pakken, op bol aansluiten. Vanaf bol moeten dan de leidingen naar de schakelaars gaan.

http://oljeep.com/gw/vac/79/79-FSJ-360_Vacuum.jpg

Schema

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bedankt Marco,

Ik heb voor de carburateur een aansluiting ongebruikt gevonden op het inlaat spruitstuk en die zuigt flink aan,

slang erop naar de bol en niks werken, daarna het slangetje vanaf de bol naar binnen gevolgt en de aansluitingen op het schakelpaneeltje nagekeken a

allemaal ok, behalve dat bij inbouw van het gas de inbouwer voor het gemak voor de veiligheidskabel de zelfde doorvoer door de firewall heeft gebruikt

waar ook het vac. slangetje doorheen loopt en deze dus totaal dichtgedrukt heeft (volgens de papieren 13 jaar geleden!)

Nieuw gaatje geboord in de firewall en een nieuw vac. slangetje aangelegd van de bol naar de schakelaars, nu werkt alles weer, niet van harte

maar ja als die zooi 13 jaar niet heeft gewerkt sta ik er niet van te kijken.

Ik ben ook hobbymatig bezig, maar heb in het verleden wel als monteur gewerkt, ik heb in Sassenheim een loods, waar ik in de weekenden aan de auto werk,

als je zin hebt kun je ook komen, binnen sleutelen is deze tijd van het jaar wel lekkerder.

Momenteel ligt de wagoneer even uit elkaar en over twee weken als ik hem technisch goed heb gaat hij naar Muddog om nieuwe achterschermen en een nieuw front erin te lassen.

voorlopig zat te doen, heb jij of iemand anders een idee welke banden goed staan onder een wagoneer uit 72, het hoeven geen terreinbanden te zijn, maar wel een beetje profiel,

onder mijn Cherokee heb ik general AT2 zitten en die zijn super, alleen twijffel ik of het geschikt is voor de wagoneer

fotooaypugww1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tien bouten losgemaakt, met bloed zweet en tranen, en een gatenboor. Dan krik je je wagen op en zet er tien hockey pucks tussen chassis en body van 3cm. Dan heb je een body lift die de wagen mooi staat.

Dan hoef je nl ook geen leidingen ed te wijzigen. Daarna staan 31 ers mooi onder de Jeep, merk en type blijft persoonlijk, ik zou niet te breed gaan.

Mijn wagen staat nu nog een tijdje bij de garage, maar ik zet wel binnenkort een foto op je topic.

Mbt vacuum, als het werkt ben je in ieder geholpen. Als mijn wagen rijdt, kom ik zeker naar je. Kunnen we de wagens naast elkaar zetten en vergelijken. Vacuum druk ed. Heb jij een Motorcraft 2150 carb ? Dan kan je de vacuum kracht tussen voorkant, die bv uiteindelijk oa je vacuum vervroeger van je ontsteking aanstuurt, niet vergelijken met die aan de achterkant. Ik hoorde die achterste echt zuigen, plus de motor gaat slecht lopen door de valse lucht. Bij de voorste voel ik amper wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bodylift is inderdaad een goed idee, ga ik misschien toch voor de grabbers at2.

Ik heb inderdaad een motorkraft carburateur, maar bij mij is het vacuum aan de voorkant wel heel sterk.

Ik zie wel verschijnen als je auto weer rijd(wat scheelde eraan, dat je ervoor naar de garage moest?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...