hkrant Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 http://www.autoweek.nl/autonieuws/21089/vrijstelling-mrb-oldtimers-vervalt ik ben benieuwd hoe dit echt wordt ingevuld... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Sta je dan met een LPG CJ7 van 1400+ kilo. LPG accijns omhoog, En gewoon even MRB, uiteraard met LPG toeslag, aftikken natuurlijk. Wordt een dure hobby, zo. Autootje is op slag waardeloos geworden en afgeschreven. Maar eens kijken wat het resultaat zal zijn, en anders schorsen die hap en een autoambulance op de kop tikken. En dan maar hopen dat er (nog) evenementen zijn waar je zonder kenteken en APK kunt rijden. En anders verlies nemen en naar de schroot dat ding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Pfff....lekker vooruitzicht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 mooi!! heb m'n CJ net 5 dagen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Als ze nou ter compensatie een systeem opzetten waarmee je binnen een paar muisklikken je MRB voor een paar dagen kunt betalen, zit er wat in. Of dat ze het schorsen een stuk makkelijker en goedkoper maken.... Maar nee, ze verwachten met deze maatregel 153 miljoen meer te cashen. Zou zonde zijn als er hierdoor veel Amerikanen naar de sloop moeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
muddog Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 mmmmmm ben net begonnen met het opknappen van mn cj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagojeneer Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Echt blij nu met 2 wagoneers als hobby , maar het is nog nie zover, zijn er nog meer die beslissen ook zijn er veel rijke stinkerds zie de schuur vol hebben staan als investering, helpt altijd!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Even de welbekende knuppel in het hoenderhok; het is wel zo eerlijk tegenover de eigenaren van XJ's, ZJ's en overige hobbyautoeigenaren. Ik heb zelf bijvoorbeeld voor de zomerdagen een 20jaar oude bmw cabrio, deze zou nooit de oldtimervoordelen krijgen maar wat is het verschil exact met een 25jaar oud exemplaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 schorsen kostte de eerste keer ca 65 euro en daarna elk jaar 23 euro, verlengen kan online met DIGID en je behoudt je kenteken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Interfan Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Net een YJ van 1987 aangeschaft omdat die in de overgangsregeling valt en in februari 2013 belastingvrij wordt, of toch niet. Nu dus 850 euro per jaar afdragen aan de staat terwijl ik nog geen 1000 km per jaar rij. Per 1 januari 2012 was net een nieuwe regeling ingevoerd die nu al weer afgeschaft wordt. Ik vind dit jojo-gedrag van de overheid onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Maar wie ben ik. Ik heb nog wel een advies voor de nieuwe regering: schaf ook het lage grijs kenteken tarief af. Het grijs kenteken wagenpark bestaat voor een groot gedeelte uit stinkende dieselbusjes die tegen betaling van een fooi de nederlandse wegen mogen berijden. Oh ja , vergeet ook de campers niet, die nu voor het kwart tarief mogen rondtoeren. En laten we eerlijk zijn, die oude geimporteerde diesels hebben het voor ons verpest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Laten we over 1 ding helder zijn. De groenen en de linkse politiek hebben het ons al heel moeilijk gemaakt. Eerst terreinen dicht en nu de oldtimer regeling. Dus we kunnen de linkse politiek bedanken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Even de welbekende knuppel in het hoenderhok; het is wel zo eerlijk tegenover de eigenaren van XJ's, ZJ's en overige hobbyautoeigenaren. Ik heb zelf bijvoorbeeld voor de zomerdagen een 20jaar oude bmw cabrio, deze zou nooit de oldtimervoordelen krijgen maar wat is het verschil exact met een 25jaar oud exemplaar? Ben ik niet mee eens, de 25 jaar regeling bestaat al heel lang, XJ en ZJ rijders weten waar ze aan toe zijn en kiezen er zelf voor, dit zijn dan ook geen oldtimers. Anders koopt iedereen een cabriootje voor erbij als 'hobby' auto zonder mrb te betalen. Dit is inderdaad niks anders dan jojo-gedrag, continu veranderen van de plannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 In het regeerakkoord staat omschreven op blz 39 als ik het goed zie dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers vanuit milieuoverwegingen afgeschaft wordt...................................... eerst maar eens horen wat ze echt willen en wat de daadwerkelijke plannen zijn. Tis denk ik wel zo dat de meeste oldtimers voor alles behalve de hobby gebruikt worden en meer kilometers maken dan de gemiddelde prius. Voor de verzamelaars en andere liefhebbers is dit slecht nieuws maar als ik in meerdere wijken in Rotterdam kijk zie ik een ongehoord aantal oude Volvo's en MB Diesels rond rijden met nieuwe kentekens en die worden absoluut niet hobbymatig gebruikt. Hier een artikel van autoweek 4 dagen terug. Hoe snel kan alles veranderen he. http://www.autoweek.nl/autonieuws/21051/mrb-vrijstelling-oldtimers-blijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Misschien dat er een uitzondering komt voor het aantal kilometers per jaar wat je rijd. Kan me voorstellen dat ze die import diesel auto's van 25 jaar oud willen weren, maar een echte hobby auto (waar er best veel van zijn) kunnen ze toch niet zo maar doen. (hoop ik) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 verrekte slecht nieuws iig. Heb er gelijk een pest humeur van. Zal de 1e Woody dag ook gelijk wel de laatste zijn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canaman Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend !! Er moet ook wat te onderhandelen overblijven, dus er wordt hoog ingezet !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 http://www.autoweek....dtimers-vervalt ik ben benieuwd hoe dit echt wordt ingevuld... Wss krijg je gewoon zoals voorheen een aanslag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 en wat nou als het helemaal niet meer te betalen is? Wat moet je dan? Schorsen is van de openbare weg halen en ik heb geen idee waar ik dan heen zou moeten. En dan nog, als je al een garage hebt zit je met een waardeloze auto waar je niks meer mee kunt dan alleen nog een beetje naar kijken. Want verkopen lukt nu helemaal niet meer natuurlijk. 2200kg en een 5.9 liter motor, dat zal wel een beste aanslag worden dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst October 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 exporteren naar afrika ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst October 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 ik kan me voorstellen dat er nog wel wat licht tussen zit. Ze zouden bv kunnen doen: - alles wat ouder is dan bv 1975 krijgt toch vrijstelling - of je betaalt alleen het brandstofboete (zoals nu de auto's vanaf 1987). voor benzine niets, voor LPG en diesel ongeveer 500 per jaar - iets gematigder tarief dan het gewone tarief. Het gaat inderdaad vooral om de oude diesels. Helaas rij ik dagelijks een Citroen CX diesel belastingvrij (tien jaar volle pond betaald, waarvan nu eindelijk het laatste jaar belastingvrij). We gaan het zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 (bewerkt) Het is natuurlijk triest voor de eerlijke oldtimers maar ik zie ook wagens rijden waarvan je kan zien dat ze geen oldtimers zijn maar als je het kenteken controleert blijken ze toch ineens een oldtimer te zijn. Er wordt gerommeld met kentekens om belastingvrij te mogen zijn. Op deze manier zijn helaas de serieuze oldtimer liefhebbers de dupe van allen die een oldtimer hebben om veel te kunnen rijden zonder er een cent voor te betalen. De legale belastingontduiking werd het ergens anders genoemd zag ik. XII. Ruimte en mobiliteit Infrastructuur en bereikbaarheid zijn van doorslaggevend belang voor onze economie. Ook in de afgelopen jaren is de mobiliteit gegroeid, ondanks de economische crisis. Op twee manieren werken we aan het verbeteren van bereikbaarheid en doorstroming. Door te investeren, vooral in het aanpakken van fileknelpunten en de aanleg van ontbrekende schakels in hoofdverbindingen. En door de bestaande infrastructuur - weg, spoor en water - beter te benutten. Openbaar vervoer moet betrouwbaar, toegankelijk en efficient zijn. Spoor en andere vormen van openbaar vervoer moeten beter op elkaar aansluiten. De veiligheid op het spoor moet verder verbeteren. Het kabinet bevordert de ontwikkeling van de mainports Schiphol en Rotterdam vanwege hun grote belang voor de Nederlandse economie. Zij krijgen ruimte om te groeien, met blijvende aandacht voor een goed woon- en leefklimaat. October 30, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Het wordt een onzettend financiele strop als het allemaal door gaat , daar kun je wel vanuit gaan!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit t Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 (bewerkt) Had mijn Huyndai H200 bus weggedaan omdat ik weinig reed, de belasting was 120 per maand. Daarvoor een Landcruiser toen particulier en zakelijk grijs gelijk waren in de lasten,maar die reed 1 op 6. Dus bewust voor oldtimer gekozen als dagelijks voertuig. De hogere onderhoudkosten vereffenen de vrijstelling van wegenbelasting. Het hogere lpg verbruik is gelijk ls een benzine wagen die 1 op 11 rijdt. Maar nu zou er bijna 3000 per jaar bijkomen. Dat is einde verhaal voor de Jeep, dan maar een oude kleine benzine wagen. Zal milieu flink helpen. Inderdaad stijgt het inkomen van het rijk mbt belasting. Maar zullen bedrijven die rond al die oude wagens hun geld verdienen de klap merken. October 30, 2012 bewerkt door Marco Fennema Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Er zijn er te veel gekomen die voor dagelijks gebruik ingezet worden. De regering heeft dit toegestaan door geen importbeperking op te stellen. En nu zijn we allemaal de klos. Je zal maar tien oldtimers motoren/auto/camper/vrachtwagen in de garage hebben staan! Dan is het een financiele slag die een particulier niet te bovenkomt aan verlies in waarde of de BRM die hij elke maand moet afstaan! En al helemaal niet de bedrijven die een voorraad hebben van deze voertuigen! Gaat alleen maar geld kosten dit verhaal! De regering blijkt maar weer eens een hoogst onbetrouwbare partner! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.