Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

Beste L BRUGMANS,

Kamervragen!
Vorige week waren wij in de Tweede Kamer om te spreken met de Kamerleden Omtzigt en van Vliet. Die interviews hebben nogal wat losgemaakt! Vandaag om 13:00 uur kreeg ik te horen dat er kamervragen gesteld gingen worden over de oldtimers. En dat werd tijd ook! Snel reed ik naar Den Haag om er live bij te zijn. Van Vliet stelde de vraag waarom de teruglopende importcijfers van 2012 achtergehouden zijn door Weekers. Daarna legde Omtzigt de bewindsman het vuur na aan de schenen. 

Nog meer onjuistheden
In plaats van het boetekleed aan te trekken, verzandde Weekers in nog meer aantoonbare onjuistheden. Oordeelt u zelf en bekijk de video op onze site: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/118-kamervragen. Het net begint zich nu behoorlijk om Weekers te sluiten. In het FD van vrijdag meldde hij nog dat de importafname die startte op 1 janauri 2012 het gevolg was 'van het aangekondigde kabinetsbeleid'. Nou meneer Weekers, op 1 januari 2012 was het vorige kabinet nog aan de macht - want dat viel pas in april - en pas in september waren de verkiezingen. En op 29 oktober kwam het regeerakkoord pas naar buiten! Pieter Omtzigt, maakt gehakt van de lezing van Weekers op BNR.

Daily Channel TV
Het actievoeren is inmiddels meer dan een fulltime job geworden voor ons. Zo waren wij zondag op uitnodiging van Daily Channel TV te gast in hun studio. Wij mochten daar ons eigen verhaal vertellen en die mogelijkheid hebben wij aangegrepen om eens even haarfijn uit te leggen wat wij vinden van de opstelling van de overheid. Bekijk dit filmpje op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/119-op-daily-channel-tv

Dit is pas het begin!
Het is natuurlijk fantastisch nieuws dat wij zo serieus genomen worden en er direct na ons persbericht van afgelopen vrijdag vandaag al Kamervragen gesteld worden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg! Laat er geen misverstand over bestaan: de maatregel moet teruggedraaid worden! U kunt er op rekenen dat wij de komende tijd verder zullen gaan op de ingeslagen weg naar een eerlijke regeling. Een succesvolle weg, naar nu blijkt.  Houdt u er allemaal vertrouwen in? En blijft u ons ook steunen? 
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Volgens mij beginnen ze met innen, ik heb zojuist een brief van de belastingdienst ontvangen.

Het gaat om de motorrijtuigenbelasting voor mijn (ex) cherokee chief v8, uit 1980, met lpg, met een gewicht van 2066 kg.

Ik zou moeten gaan betalen voor 3 tijdvakken nl: 24 oktober 2013 t/m 7 september 2014, wat ik opzich al vreemd vind.

Ik zou het volledige bedrag ook moeten voldoen voor 7 december 2013, ook vreemd.

Het totaal bedrag is: (schrik niet) 1941,- euries!!!!

Ik weet niet of er al meer mensen zijn die al een acceptgiro hebben ontvangen voor hun oldtimer?

In mijn geval kan ik aantonen dat de chief al eerder is verkocht dan de periode waar deze aanslag op slaat, dus niets aan de hand, maar toch, ik vind het allemaal wel vreemd.

Daanaast was de chief ook nog geschorst tot en met het moment van verkoop!

Ze maken er een zooitje van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij beginnen ze met innen, ik heb zojuist een brief van de belastingdienst ontvangen.

Het gaat om de motorrijtuigenbelasting voor mijn (ex) cherokee chief v8, uit 1980, met lpg, met een gewicht van 2066 kg.

Ik zou moeten gaan betalen voor 3 tijdvakken nl: 24 oktober 2013 t/m 7 september 2014, wat ik opzich al vreemd vind.

Ik zou het volledige bedrag ook moeten voldoen voor 7 december 2013, ook vreemd.

Het totaal bedrag is: (schrik niet) 1941,- euries!!!!

Ik weet niet of er al meer mensen zijn die al een acceptgiro hebben ontvangen voor hun oldtimer?

In mijn geval kan ik aantonen dat de chief al eerder is verkocht dan de periode waar deze aanslag op slaat, dus niets aan de hand, maar toch, ik vind het allemaal wel vreemd.

Daanaast was de chief ook nog geschorst tot en met het moment van verkoop!

Ze maken er een zooitje van!

Mail je die belastingbrief naar de heren van vrijstellingoldtimer.nl? Die hebben er vast interesse in, baat het niet schaadt het ook niet lijkt me.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij beginnen ze met innen, ik heb zojuist een brief van de belastingdienst ontvangen. Het gaat om de motorrijtuigenbelasting voor mijn (ex) cherokee chief v8, uit 1980, met lpg, met een gewicht van 2066 kg. Ik zou moeten gaan betalen voor 3 tijdvakken nl: 24 oktober 2013 t/m 7 september 2014, wat ik opzich al vreemd vind. Ik zou het volledige bedrag ook moeten voldoen voor 7 december 2013, ook vreemd. Het totaal bedrag is: (schrik niet) 1941,- euries!!!! Ik weet niet of er al meer mensen zijn die al een acceptgiro hebben ontvangen voor hun oldtimer? In mijn geval kan ik aantonen dat de chief al eerder is verkocht dan de periode waar deze aanslag op slaat, dus niets aan de hand, maar toch, ik vind het allemaal wel vreemd. Daanaast was de chief ook nog geschorst tot en met het moment van verkoop! Ze maken er een zooitje van!

ja idd ze zijn bezig met het innen wat en stel eikels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo innen ?

 

In principe gaat de regeling in jan 2014 pas gelden toch ??

 

Schorsen op 31 dec 2013 zal toch voldoende zijn ??

 

En Weekers word nog aan de tand gevoeld.

 

Normaal zou dit toch landelijk nieuws zijn ???

 

wat een land, wat een land.

 

De wet is er nog niet door in de eerste kamer of mis ik iets??

 

En dan al innen??

 

Zal de postbode vast wegjagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb excuses van de belastingdienst gekregen, de hele brief was gebaseerd op meerdere (achteraf) foutieve meldingen in hun systeem!? Het zal allemaal wel, ze snappen er zelf ook helemaal niets van. "Dit is nog nooit eerder gebeurd" en "ik denk dat het te maken heeft met ons automatische systeem" "onze excuses meneer, maar u hoeft deze aanslag niet te betalen" en nog meer bla bla bla. Volgens de belasting zijn ze dus nog NIET bezig met innen........wat ook logisch zou moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: Volgens mij ben je slachtoffer geworden van een foutgelopen systeemtest. Belastingdienst is natuurlijk al bezig met testen hoe ze dit straks moeten gaan uitvoeren als het er doorheen komt.

 

Dat doen ze waarschijnlijk met een backup bestand van een moment waar jij nog wel eigenaar van die auto was. Maar met zo'n test mag er natuurlijk nooit een brief verzonden worden. Dus nog even doortesten belastingdienst :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste L BRUGMANS,

Eindelijk beweging in de zaak!

Eerlijk gezegd kan ik het zelf bijna niet geloven, maar na maanden onophoudelijk werk van ons team, lijkt er eindelijk echt beweging in de zaak te komen! In 2009 wisten wij de regeling die youngtimers trof terug te draaien met algemene stemmen in de Tweede Kamer. Toen lagen de zaken wel heel anders, zo stond die maatregel niet in een regeerakkoord en bij die maatregel hadden niet een aantal partijen een akkoord gesloten met het ministerie van financi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debatten afgelopen week

Wij waren op 11 en 12 november in de Tweede Kamer aanwezig om de debatten over het belastingplan 2014 te volgen. Van beide dagen is een videocompilatie gemaakt: debat 12 november, debat 13 november. Hoewel er veel gesproken werd over de oldtimers en met name Pieter Omtzigt (CDA) het keer op keer opnam voor de oldtimers, blijkt er zich geen Kamermeerderheid af te tekenen voor reparatie. Met name de vijf partijen van het herfstakkoord blijken niet te bewegen. Niet zo zeer omdat ze het met ons oneens zouden zijn,  maar omdat er voldoende dekking (lees geld) benodigd is om de maatregel te repareren. Zelfs niet om de maatregel een jaar uit te stellen, zodat er nader onderzoek gedaan kan worden zodat er tot een betere regeling gekomen kan worden.

Steun voor uitstel

Er mag zich dan op dit moment geen meerderheid aftekenen in de Tweede Kamer: de drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) zijn wel voor uitstel. Norbert Klein (50Plus) is ook voorstander en heeft daartoe een amendement (voorstel tot wetswijziging) ingediend. Naar onze inschatting zal dit amendement op 19 november weggestemd worden, zoals ook alle andere moties en amendementen inzake de oldtimers.

FEHAC

Wij krijgen met ons voorstel zelfs steun van de FEHAC, die eerder dit jaar nog het 40 jaar compromis sloot met de bewindsman. De FEHAC schrijft op haar website:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou snap ik er helemaal niets meer van ik mijn jeep geschorst verleden week  krijg ik vandaag een brief van de belasting dat mijn jeep cj7 bj 1980 op gas  gewoon wegenbelasting vrij is

zou zijn bij 40 jaar oud  kan dus gewoon op gas blijven rijden

ben mijn automaatbak aan het repareren is kapot gegaan in budel dus kan toch niet rijden en dan zou ik gas er uit halen

gelukkig niet gedaan  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals verwacht stemde de Tweede Kamer vandaag in met het Belastingplan 2014 en stemde zij tegen de amendementen en moties om oldtimerbezitters tegemoet te komen. Heel jammer dat zij ons idee om de gehele maatregel met een jaar uit te stellen, niet omarmde.

Wat nu?

Wij geven de moed niet op en gaan door met onze actie! Nu is de Eerste Kamer aan zet. Zoals eerder gemeld controleert de Eerste Kamer wetten op kwaliteit, of luistert u naar wat Premier Rutte daar eerder dit jaar over zei. Wij zullen dus de komende weken onze contacten met de Eerste Kamerleden oppakken.

Prachtige e-mails, maar nu niet meer.

Wat waren er fantastische e-mails tussen de berichten die u de Kamerleden stuurde! Namens iedereen hartelijk dank daarvoor! Maar nu vragen wij u vriendelijk niet meer naar Kamerleden te mailen, de Tweede Kamer is uitgespeeld.

Wij blijven natuurlijk op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Via de oldtimergroep op Facebook wordt intensief over dit onderwerp gediscusieerd: https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/.

Wouter van Embden,

Namens Team VrijstellingOldtimer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zojuist een goede vriend naar het station gebracht. Hij werkt bij de (wegen)belastingdients. Dus hadden we het er natuurlijk over. Ze zijn daar in ieder geval al heel druk met de voorbereidingen. Volgens hem zal er, als het doorgaat, een brief gestuurd worden met keuze mogelijkheden. Heb je benzine, dan betaal je die 25%. Heb je diesel, dan ben je goed de pinda. Heb je LPG, dan is het afhankelijk of je een G3 installatie hebt. Met een G3 ben je wel goedkoper uit, maar je moet nog steeds betalen. Overigens hoef je de auto niet te schorsen, als je van LPG naar benzine wilt. Maar mag ie 3 maanden niet op de openbare weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt nog mooier in Rotterdam

 

Oude wagens, benzine ouder dan 1992 en diesel ouder dan 2005, krijgen zowel geen nieuwe vergunning meer voor te mogen parkeren op straat in de eigen woonwijk ( waar betaald parkeren is ) en/of toegang tot het huren van een plek in een Gemeentelijke parkeer garage. Groen gas is een uitzondering, maar ik moet van mijn Wagoneer weer de LPG eruit halen van de MRB vrienden.

 

Dus ik moet van de MRB mijn LPG eruit halen ( ik moet natuurlijk niets maar alsof er een echte keuze is ) om vervolgens de auto nergens te mogen parkeren en ik mag ook geen garage huren. Moet ik hem dan aan helium ballonnetjes aan mijn tuinhek binden.

 

En raad eens, door tegenvallende WOZ inkomsten gaan de Gemeentes....... de range waarin betaald parkeren is, jawel, uitbreiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de notificatie van de belastingdienst ligt op tafel. Ik mag gaan betalen als de 1e kamer accoord gaat met het belachelijke voorstel van de gewijzigde oldtimer regeling.

En dan heb ik ook nog een zeldzame CJ7 met een dieseltje, even rekenen op de site van de belasingdienste en dan weet ik dat het met 362 euro per kwrt gaat kosten. Mooi K**je.

Wij gaan schorsen, en lidmaatschap van de jeepclub ook maar opzeggen, jammer want het is zo gezellig op de meetings.

Bedankt he *** Nederland

Nu maar eens gaan bezinnen of ik er een benzine motor in ga hengelen en morrend die 120euro per jaar ga betalen, nog altijd beter dan 4x.362 euro en ook beter dan weg laten rotten voor de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me toch niet voorstellen dat de 1e kamer accoord gaat met het belasting plan en de gegevens waarop het gebasseerd is.

Mocht dat wel zo zijn, dan heb ik begrepen dat er een bodem procedure tegen de staat wordt gestart. Dat kan wel een paar jaar duren en ik geloof dat er dan zolang niks aan de bestaande regeling mag veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...