Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

Als ze dat doen wordt de prijs tov de buurlanden te hoog en krijg je weer dat we over de grens gaan tanken, en zo dus weer inkomsten mislopen.

Wie is we? Hoeveel mensen gaan dat daadwerkelijk doen? Ik gok dat de 7 miljoen inwoners van de randstad er niet over denken naar de grens te rijden om even te tanken, week in week uit. Laat mij de getallen van het CBS hierover zien en leg die naast de prognoses van de getallen van het huidige voorstel.

Bij elk systeem dat ze bedenken waarbij administratie en/of controle nodig is voor de uitvoering ervan gaat er "misbruik" plaatsvinden. Gooi het op de benzineprijs en ja, mensen gaan alternatieven zoeken om goedkoper uit te zijn, maar het systeem zelf is waterdicht: Jij rijd, jij betaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld. Ik ben het wel met je eens dat dit maar voor een beperkt aantal mensen geldt. Maar dit zou een reden kunnen zijn om het niet in de benzineprijs te kunnen verrekenen. Betalen ook gelijk de buitenlanders voor het gebruik van de weg. Als je eerst 30 km moet rijden naar Duitsland is de winst namelijk al weg.

 

Voor mij persoonlijk ben ik niet ontevreden met dit voorstel. Maar mijn CJ is over 2 jaar 40. Voor iedereen die een auto heeft die nog maar net 25 jaar is, is het natuurlijk een ander verhaal. Vind het wel vreemd (discriminerend) dat diesel en lpg geen overgangsregeling krijgt. Misschien dat de kamermoties die JeePee hierboven heeft gepost daar verandering in brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Michel ik ving dat ook ergens half op vanavond maar mi Slap geouwehoer van Weekers omdat randebiel Wilders naast moslims ook niets van voormalig oostblokkers moet hebben, althans MOE-ers, wel Wilders hypocrieter kan het niet gezien je Hongaarse vrouw, en je kunt hoog en laag lullen, hongarije is een prachtig land maar ook een MOE land. Weekers wil Meeliften op onderbuik gevoelens. Maar goed. De Oost europeanen zijn het probleem niet. Gewoon een Vignet invoeren voor iedereen uit de EU, gaan de Belgen immers ook doen, althans willen ze,en geef ze eens ongelijk, uitmelken die rijke "Ollanders". Slap inspelen op misplaatste sentimenten dat nu ineens "oost europese" kentekens ook een probleem zouden zijn en denken dat ze daarmee het leed van de Nederlandse oldtimerbezitter verzachten. Zo van Jullie de lul, okee dan zei ook de lul pleister op de wonde. pffff die paar oost europese kentekens hier maken echt het verschil niet.

 

En rekening rijden in de benzine prijs......... helaas, Ok we zijn maar met 16 miljoen in dit land dus dat word benzine in de aanbieding 3 liter voor een tientje, klinkt erg kruideniersachtig dus waarschijnlijk een suc6. 3 liter halen 6 betalen. In Duitsland zit de wegenbelasting in de benzineprijs en daar is het veel goedkoper?! Logisch want daar wonen 85 miljoen mensen dus kan het goedkoper want er worden miljoenen liters meer getankt. We worden echt genaaid waar we bijstaan en kunnen er niets tegen doen. Executeren we de 150 randdebielen in Den Haag krijgen we er 150 voor terug en tenzij je het geluk hebt dan dichtbij een van die 150 nieuwe te staan en dus de nieuw elite te worden, word je weer net zo hard genaaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oplossing was vrij simpel. Diesels niet meer vrijgesteld of je schaft een 40 dagen kaart aan voor je diesel. Diesels zijn toch al niet echt populair onder de oldtimer rijders.

 Even voor de duidelijkheid.

 

Ik ben in het bezit van een Wrangler van '89 (sinds 1995 in bezit, ben de 2e eigenaar). In de in 2012 ingestelde overgangs regeling voor oldtimers zou deze bij een leeftijd van 28 jaar als oldtimer worden aangemerkt. Nu moet ik nog 16 jaar wachten totdat deze aangemerkt wordt als oldtimer.

Daarnaast ben ik ook in het bezit van een Landrover 109 series III die nu 31 jaar oud is. De Landrover is een diesel (95% van alle Laro's zijn diesels, omdat van oudsher de diesel de verkochte uitvoering was). Alletwee de auto's gebruik ik hobbymatig, want daarnaast heb ik een auto voor dagelijks gebruik.

Dus er zijn voldoende oltimers die voorzien zijn van een dieselmotor, want er zijn er ook talloze mensen die er plezier aan beleven om een oude vrachtauto, bestelauto, camper enz. bezitten. Denk maar aan de mannen en vrouwen die "Keep them rolling"  levend houden.

Door de nieuwe regeling ben ik nu twee keer "het haasje". Dus in feite heb ik nu een totaal van 3100kg aan schrootwaarde in de garage staan.

Maar er is ook een lichtpuntje.......... Als ik met 67jaar met pensioen ga, dan zijn de 16 jaar wachttijd van de Wrangler net voorbij en dan kan ik vol op genieten na de Wrangler (als ik dan tenminste niet al te stijve botten heb tegen die tijd). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Even voor de duidelijkheid.

 

Ik ben in het bezit van een Wrangler van '89 (sinds 1995 in bezit, ben de 2e eigenaar). In de in 2012 ingestelde overgangs regeling voor oldtimers zou deze bij een leeftijd van 28 jaar als oldtimer worden aangemerkt. Nu moet ik nog 16 jaar wachten totdat deze aangemerkt wordt als oldtimer.

Daarnaast ben ik ook in het bezit van een Landrover 109 series III die nu 31 jaar oud is. De Landrover is een diesel (95% van alle Laro's zijn diesels, omdat van oudsher de diesel de verkochte uitvoering was). Alletwee de auto's gebruik ik hobbymatig, want daarnaast heb ik een auto voor dagelijks gebruik.

Dus er zijn voldoende oltimers die voorzien zijn van een dieselmotor, want er zijn er ook talloze mensen die er plezier aan beleven om een oude vrachtauto, bestelauto, camper enz. bezitten. Denk maar aan de mannen en vrouwen die "Keep them rolling"  levend houden.

Door de nieuwe regeling ben ik nu twee keer "het haasje". Dus in feite heb ik nu een totaal van 3100kg aan schrootwaarde in de garage staan.

Maar er is ook een lichtpuntje.......... Als ik met 67jaar met pensioen ga, dan zijn de 16 jaar wachttijd van de Wrangler net voorbij en dan kan ik vol op genieten na de Wrangler (als ik dan tenminste niet al te stijve botten heb tegen die tijd). 

3100 kg , das toch al gauw 300 euro :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja alles om eerder gemaakte fouten terug te draaien ...

sommige regelingen en maatregelen van de overheid kunnen we met een beetje boerenverstand al vantevoren inschatten dat deze niet als verwacht zullen uitpakken (vergelijk maar met de 'kinder oppaspremie'), maar hoe je het ook draait of keert, op dit moment worden de echte hobbyisten met LPG of diesel voertuigen uitermate hard getroffen.

Met de benzine CJ7 van 1984 valt het dan nog enigszins mee met

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja alles om eerder gemaakte fouten terug te draaien ...

sommige regelingen en maatregelen van de overheid kunnen we met een beetje boerenverstand al vantevoren inschatten dat deze niet als verwacht zullen uitpakken (vergelijk maar met de 'kinder oppaspremie'), maar hoe je het ook draait of keert, op dit moment worden de echte hobbyisten met LPG of diesel voertuigen uitermate hard getroffen.

Met de benzine CJ7 van 1984 valt het dan nog enigszins mee met

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze wil ik jullie nogmaals de aandacht vragen voor het momenteel beste
initiatief.
Heb je geen tijd om het verhaal te lezen, schrijf je dan in elk geval in op
http://vrijstellingoldtimer.nl.
Ze hebben 70.000 handtekeningen nodig, even doen dus, dat kost je nog geen
halve minuut.

PS
Deel dit bericht het liefst ook bij andere oldtimer fora waar je lid bent
en stuur het naar andere oldtimer liefhebbers.

Met niets doen gebeurt er zeker niets!
Jurgen - Webmaster Wclubs.nl
blurgen@gmail.com
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kon veel slechter uitpakken, wees blij dat wij geen diesel patrols G's of BJ rijden.

Die gasauto kun je immers nog terugkeuren naar benzine.

Ja en die 3 maanden in de winter zet ik hem wel op de kar richting een dagje jeepclub.

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga ik hem dus schorsen. Ik moet nog 1 jaar en 2 maand wachten voor hij (de CJ) 40 jaar is. Het geld wat ik dan dus NIET aan de staat betaal, steek ik liever in de Jeep.

In die tijd kan ik hem mooi helemaal nazien en verbeteren.

(Nu dus zorgen dat ik de FC aan het rijden krijg voor het einde van het jaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Jeep is 7 april jl belastingvrij geworden.. Nette brief hoor..

 

Verder zeg ik maar niets meer..  Ik stem voortaan gewoon op Wilders.. Het is niet dat die dommer doet dan anderen, hij zegt het alleen vooraf. ;)

 

 

Mijn jeep zal dus alleen in de zomermaanden op de weg gaan komen, wanneer dit daadwerkelijk de regeling gaat worden.

 

 

( overigens woont er hier verderop in de straat iemand met moordneigingen.. Zijn ooit zelf nieuw gekochte Mercedes 200D (1986), waar hij zo'n beetje dagelijks aan poetst, mag weer de MRB in.. Die man is in alle staten! En terecht, want het is niet om de voordeligheid dat hij de Benz nog rijdt.. Die auto is zijn lust en zijn leven en ik denk niet dat hij er nog 5000km per jaar mee aflegd!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-77'er CJ7 op LPG dus nog lekker 4 jaar op benzine, ff omkeuren bij de RDW.

-1280 p/j uitsparen en voor 120 euri 9 mnd rijden

-lekker naar jezelf toe rekenen spaar 4 x 1400 uit is 5600 niet betaalde wegenbelasting dikke fluit Weekers

-als ie 40 jaar is laat ik er weer LPG inzetten

-kost 2000 dus nog 3600 bespaard

-zo ik wordt nog rijk in dit land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...