Spring naar bijdragen

Lekkende Transmissiepan Gw '86


wag86
 Share

Recommended Posts

Ik worstel al een tijd met de pakkingen (diverse kurken ex. versleten) van m'n transmissiepan (GW '86). Ben al van de geadviseerde 16 Nm aandraai gezakt naar 12 . Nog steeds na een paar weken lekken en pakking "geplet". Ben benieuwd hoe anderen dit oplossen ( nog minder vastdraaien? ben bang dat ie eronderuit valt) Andere pakking o.i.d.?. Hoeveelheid olie is 5 x gecontroleerd.. dat kan het niet zijn.

Dank alvast voor de tips, Olav

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd vloeibare pakking heeft bij mij ook geholpen maar... eerst 24 uur laten drogen voordat je de olie erbij gooit. Bij mij was het pas dicht, nadat ik er zo zat van was dat ie bleef lekken,

de Chief een paar weken heb laten staan. En volgens mijn kwam dat door dat de pakking min of meer de tijd had om te drogen toen.

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn pan eerst strak geklopt zodat metaal van pan vlak op carter aansluit. Rubber pakking ertussen, toch lichte lekkage. Tzt dan maar vloeibaar.

Sprak revisie bedrijf van automaten bakken. Is zeer tevreden over vloeibaar, leverde hem veel werk op als men de verkeerde soort vloeibaar gebruikte. ATF lost deze op en je bak loopt vast. Dus wel de goede gebruiken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat op tube, die ik niet heb omdat ik hier (nog) geen vloeibare pakking voor gekocht had. Best wel een keuze in pakking materiaal qua merken. Ben naar een zaak gegaan waar ze de betere merken hadden, daar hun advies opgevolgd en thuis die tube gegoogled. Recencies waren goed en toen gebruikt. Dit mbt tot de pakking voor distributiehuis.

Dus ATF was toen niet van toepassing. Maar waar bv en/of benzine, koelvloeistof, motorolie en ATF de pakking raken zoek ik uit of deze vloeibare pakking er tegen kan. Voordeel rubber tov kurk etc. Zo gedaan, en evt open ik een topic op het forum van Bulltear of de Amerikaanse fora. Pakking is op zich geen moeilijke materie maar verbazingwekkend hoe ea toch blijft lekken. De enige cruciale fout is ATF en daar de verkeerde vloeibare pakking bij.

Bel anders:

http://www.transcotransmissies.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...