wag86 Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Ik worstel al een tijd met de pakkingen (diverse kurken ex. versleten) van m'n transmissiepan (GW '86). Ben al van de geadviseerde 16 Nm aandraai gezakt naar 12 . Nog steeds na een paar weken lekken en pakking "geplet". Ben benieuwd hoe anderen dit oplossen ( nog minder vastdraaien? ben bang dat ie eronderuit valt) Andere pakking o.i.d.?. Hoeveelheid olie is 5 x gecontroleerd.. dat kan het niet zijn. Dank alvast voor de tips, Olav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flexfender Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Alu pannetje proberen die zijn niet krom. Gewoon vastplakken met goeie vloeibare pakking. Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Ik had dezelfde ervaring met herhaalde lekkage. Oplossing is inderdaad: goede vloeibare pakking Er wel op letten dat de randen van de pan goed recht zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 (bewerkt) Idd vloeibare pakking heeft bij mij ook geholpen maar... eerst 24 uur laten drogen voordat je de olie erbij gooit. Bij mij was het pas dicht, nadat ik er zo zat van was dat ie bleef lekken, de Chief een paar weken heb laten staan. En volgens mijn kwam dat door dat de pakking min of meer de tijd had om te drogen toen. October 30, 2012 bewerkt door Petrus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Heb mijn pan eerst strak geklopt zodat metaal van pan vlak op carter aansluit. Rubber pakking ertussen, toch lichte lekkage. Tzt dan maar vloeibaar. Sprak revisie bedrijf van automaten bakken. Is zeer tevreden over vloeibaar, leverde hem veel werk op als men de verkeerde soort vloeibaar gebruikte. ATF lost deze op en je bak loopt vast. Dus wel de goede gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Gaf hij ook aan welke vloeibare pakking ze wel gebruikten dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Staat op tube, die ik niet heb omdat ik hier (nog) geen vloeibare pakking voor gekocht had. Best wel een keuze in pakking materiaal qua merken. Ben naar een zaak gegaan waar ze de betere merken hadden, daar hun advies opgevolgd en thuis die tube gegoogled. Recencies waren goed en toen gebruikt. Dit mbt tot de pakking voor distributiehuis. Dus ATF was toen niet van toepassing. Maar waar bv en/of benzine, koelvloeistof, motorolie en ATF de pakking raken zoek ik uit of deze vloeibare pakking er tegen kan. Voordeel rubber tov kurk etc. Zo gedaan, en evt open ik een topic op het forum van Bulltear of de Amerikaanse fora. Pakking is op zich geen moeilijke materie maar verbazingwekkend hoe ea toch blijft lekken. De enige cruciale fout is ATF en daar de verkeerde vloeibare pakking bij. Bel anders: http://www.transcotransmissies.nl/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 hahaha nee geen moeilijke materie, meer lekkende materie. Anyway die van mij is nu lek vrij min of meer. Dus kan er voorlopig wel mee door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wag86 Geplaatst November 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 "Gelukkig" ben ik niet de enige zie ik al, ik ga m'n licht maar eens opdoen over de vloeibare variant die tegen ATF olie kan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.