Spring naar bijdragen

Trekgewicht Van De Cj


Edwinnn
 Share

Recommended Posts

Heb al een paar mailtjes van andere Jeepers gekregen om een copie van mijn aanvraag naar het RDW, dit omdat ze ook een trekgewicht op hun kenteken willen hebben. Uiteraard is dat geen enkel probleem.

Maar zoals jullie gezien hebben, heb ik ook een boot. Nu heb ik dat eens nagekeken, maar die boot weegt al ongeveer 500 kg en de trailer, volgens zeggen, 235 kg. En die is ongeremd, dus ik kom eigenlijk niet weg met 500 kg ongeremd op mijn kenteken.

Nu heb ik de stoute schoen aangetrokken en het RDW nogmaals gemaild met mijn probleem en gevraagd of het niet mogelijk is of ze van die 500 kg niet 750 kg willen maken. Want als ik zo eens andere auto's bekijk, dan heeft de kleinste auto al 750 kg op zijn kenteken staan. Mijn dagelijkse (hybride) auto mag ook al 750 kg trekken en ik weet zeker dat die Jeep mijn boot makkelijker de helling optrekt. Enig probleem zouden de remmen kunnen zijn.

Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte

 

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een officiële mail ontvangen, met reden, waarom het 500 kg blijft.

Denk dat ik er maar niet tegenin ga en Roy als voorbeeld ga gebruiken voor mijn protest, want misschien draaien ze het bij hem wel terug. En ook omdat ik heb gemerkt dat de Jeep niet lekker rijdt als ik die boot erachter hang. Het stoot wel heel erg. Neem mijn dagelijkse auto wel om die boot te trekken.

Opzich wel jammer want het is wel een apart gezicht die twee achter elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...