Spring naar bijdragen

Trekgewicht Van De Cj


Edwinnn
 Share

Recommended Posts

Ik zat eens op mijn kentekenbewijs te kijken en zag dat ik bij maximaal te trekken massa niks heb staan..

Nou heb ik hier op het forum ook al een thread hierover gezien maar echt duidelijk is het nog niet over wat hij nou eigenlijk zou mogen trekken.

Ik neem toch aan dat hij best wel iets mag trekken toch?

Iemand voorbeelden van zijn eigen kentekenbewijs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahh oke dan is dat niet meegekomen.. maar hoe kan ik dat alsnog in orde krijgen dan? Voorbeelden van andere cj's die wel een trekgewicht erop hebben staan?

Dit vond ik van iemand die ook 0 kg op zijn kenteken had staan en daar een trekgewicht op wilde hebben.

Zojuist gemaild met daimler.com:

Geachte heer/mevrouw,

wij doen al geruime tijd geen werkzaamheden meer voor Jeep.

U kunt uw vraag richten aan William Brouwer, tel 020-34 21 882, of email

william.brouwer@fiat.com

Met vriendelijke groet / freundlichem Gr

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

wow dat zijn mooie cijfers! Heb je dat zelf zo gekregen of had die dat al toen je hem kocht?

dat is op kenteken gekomen toen ik deze een aantal jaren geleden vanuit Amerika mee naar NL heb genomen. Ik zou zelf overigens met aanhangers altijd aan de veilige kant gaan zitten qua gewicht, maar zeker ook qua remvermogen (oplooprem of elektrische remmen). Overigens heb ik niet eens een trekhaak erop zitten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ik haal deze maar naar boven. Heb nl een contactformulier ingevuld voor het RDW. Dit omdat er geen trekgewicht bekend is.

Ben benieuwd wat het RDW mij gaat berichten. Heb inmiddels ook een trekgewicht en het kenteken van een medeforum-lid gekregen, dat ik mag gebruiken. Dus als het antwoord negatief is, dan heb ik in ieder geval een wederwoord.

Zal toch niet zo zijn dat ze voor elke Jeep een ander trekgewicht hebben? Ik heb er gelukkig een originele Brink's onder zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei mr_cox:

Gaven bij Fiat aan dat het afhangt van typeplaatje.

Hier staan 1950 en 2950 op. Ze doen de 2950 - 1950 en houden 1000 over. En dat is het trekgewicht.

ID ZV-05-XB.jpg

 

Een beetje Jeep moet toch met gemak 1800 kunnen trekken geremd.

En waar zit dat plaatje op de CJ?

 

Die 1882kg trekgewicht op kenteken van mij, is gelijk aan het GVW van de CJ, ook 1882 kg ( 4150 lbs ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels bericht terug van het RDW, werd netjes gebeld. Het verzoekschrift is prima, het moest alleen voorzien worden van een handtekening. Ook vertelde ze me dat het kenteken van Ab, met zijn trekgewicht erbij, zeker zou helpen. Liefst hadden ze er nog een voorbeeld bij, hoe meer hoe beter.

Ik heb Iceman ook een mailtje gestuurd met de vraag of ik zijn kenteken ook mag gebruiken.

bewerkt door Ary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb een mail gestuurd naar het RDW met een vraag over het trekgewicht. Dat bij twee identieke voertuigen het gewicht zo anders is. Ik gaf daarbij aan dat de fabrikant geen verklaring van het trekgewicht meer kan overhandigen.

Ik krijg een mail terug van de RDW dat ik me moet richten tot de fabrikant.

Ja lekker stelletje daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dus wel een bericht gekregen en nog wel dezelfde dag. Ik moest mijn verzoek voorzien van een handtekening.

Dat heb ik gedaan en terug gestuurd, kreeg direct een bericht terug dat ze het hebben doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Een vriend van me heeft een Dodge Pick Up en die trekt soms wel 2500 Kg, zomder dat er een trekgewicht bekend is op zijn kenteken. Hij is ook al een paar keer aangehouden daarvoor en hij verwijst dan naar het plaatje wat op zijn trekhaak zit. Hij komt er elke keer mee weg. Misschien maak ik het mezelf wel een beetje moeilijk. 

Op mijn Brinks trekhaak staat dat ik 2000 kg mag trekken, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ary:

Op mijn Brinks trekhaak staat dat ik 2000 kg mag trekken, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De trekhaak plus constructie kan 2000kg trekken, maar dit betekent niet dat de auto dat ook mag. Dit is weer afhankelijk van factoren als motorvermogen, remvertraging en laadvermogen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...