Spring naar bijdragen

Neutral Safety Switch


Recommended Posts

Hallo

Waar zit de neutral safety switch bij een Wagoneer automaat uit 1973.

Nog steeds start problemen, draden doormeten enz.

De motor gaat wel draaien als doormiddel van een draad van accu naar startrelais maar bij loslaten draad valt hij uit.

Maar ik lees steeds wel over die switch maar kan hem niet vinden bij de versnellingsbak.

Op internet staat er wel foto's hoe ze eruit zien, rond of driehoekig maar waar ze zitten kan ik niet zo snel vinden.

misschien iemand een idee of een foto ervan,

ik weet ook niet of het uitmaakt welk bouwjaar. Want op amerikaanse forum lees je meer over die switch problemen vanaf de jaren 80.

alvast bedankt

marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab alvast bedankt..

Ik heb ff rond gekropen onder de auto bij de bak maar niks gezien wat daar op lijkt.

wel een switch gevonden met een pennetje erop aan de as zijde, en een losse draad die er op gedrukt

maar nu gaat er een lampje LOCK branden als ik het contact aanzet.

Waarschijnlijk heeft die te maken met de 4wheel drive van de quadratrac, want de vorige eigenaar heeft de voorste as verwijderd.

De achteruit rij lichten gaan wel aan als je hem in R zet

hierbij wat foto's van de bak

Foto-MEUAIZUQ.jpg

Foto-NMUKGCXP.jpg

Foto-CBJG7YB4.jpg

Foto-VJ8WNXXQ.jpg

Foto-JM4PKSSI.jpg

Foto-6O4NLU8M.jpg

Foto-67VXJOVD.jpg

Alvast bedankt,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bovenop je stuurkolom zit ook nog een schakelaar ,die word bediend door je schakelpook.

zit vast met 2 kleine schroefjes en kan je verstellen .

heb ik bij mijn wagoneer ook last mee gehad

Zit die schakelaar ook terhoogte van de schakelpook of lager in die huls.??

en die schakelaar heb die versteld of vernieuwd..

FF op zoek naar een poulie trekker want het stuur wil er met geen mogelijkheid van af.

thnx alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schakelaar bij de stuurkolom zorgt ervoor dat er niet gestart kan worden in D of R. Als je dat niet belangrijk vind zoals ik, hoef je niet het stuur te verwijderen maar kan je de schakelaar gewoon overbruggen door de draden door te verbinden bij het dashboard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schakelaar bij de stuurkolom zorgt ervoor dat er niet gestart kan worden in D of R. Als je dat niet belangrijk vind zoals ik, hoef je niet het stuur te verwijderen maar kan je de schakelaar gewoon overbruggen door de draden door te verbinden bij het dashboard.

Ik heb ondertussen een nieuwe ignitionswitch gekocht en geplaatst, Maar nog niet starten.

Wel heb ik gemerkt dat als de hij tussen de R en de N staat hij hem wel pakt.

Dus waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken dat de schakelpook niet goed staat.

Staat er duidelijk genoeg in Haynes hoe en welke draden door te verbinden?

alvast bedankt

marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen een nieuwe ignitionswitch gekocht en geplaatst, Maar nog niet starten.

Wel heb ik gemerkt dat als de hij tussen de R en de N staat hij hem wel pakt.

Dus waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken dat de schakelpook niet goed staat.

Staat er duidelijk genoeg in Haynes hoe en welke draden door te verbinden?

alvast bedankt

marco

je kan de schakelaar verstellen ,er zitten 2 sleufgaten in .

is niet een echt lekker klusje , wil nog wel eens verschuiven als je boutjes weer vastdraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
Op 25/10/2012 om 5:57 PM zei Ab:

Bij de TF 727 en de TF999 zit er aan de linkerzijde een schakelaar op de bak, hier op de foto rechts, rond, met drie pootjes.

gallery_937_133_1652594.jpg

Middelste pin is de massa voor je startrelais, deze geeft alleen massa in P of N. De buitenste twee zijn voor het achteruitrijlicht.

Succes!

Inmiddel een heel oud bericht van jullie ,maar even een vraagje ; mijn achteruit rijlamp gaat niet aan (grand wagoneer bj 87 ) ik lees net bij jou bericht dat de buitenste twee voor het achteruit rijlicht is . Nou ben ik bang dat erbij mij ergens een kabelbreuk is , ik zit er aan te denken om een nieuw draad te leggen en aan te sluiten op de buitenste pinnen .... goed idee ? Of misschien een nieuwe schakelaar ? Hij start gewoon in zijn P dus hij werkt wel..  groet Joop Cramer . Hoop dat dit bericht nog aan komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joop, je bericht komt aan hoor  🙂

Probeer eerst even vast te stellen of we het over de juiste automaat bak hebben. Mijn foto’s zijn van de TF727, de andere waarschijnlijk van de TH400.

Wat je zowiezo even kan doen is meten bij de stekker of er (en waar) spanning op staat.

Je kan ook even op de stekker een “bruggetje” steken, als de schakelaar kapot is zou het achteruitrijlicht dan moeten branden. Anders is het waarschijnlijk een draad breuk. Moet je nog wel even uitvinden of dit voor of na de schakelaar is.

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...