Spring naar bijdragen

Wagoneer Radio Cb


Th.Meijer
 Share

Recommended Posts

Mooi stukje antiek! Jammer dat de orginele mike er niet bij zit.

Er zijn weinig specificaties over te vinden behalve dat het met AM-modulatie werkt. Wordt dus even uitproberen...

Veel succes ermee en post hier nog even als je e.e.a. ingebouwd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker een mooi stukje antiek maar betreft de 27 mc, er word over het algemeen hier in Nederland alleen maar met FM modulatie gewerkt en het radio gedeelte zal ook niet helemaal overeenkomen met de zenders hier in Europa

Ik heb ook al eens navraag gedaan om het e.e.a. om te laten bouwen maar dat is een kostbare klus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer dat niet te testen zonder dat er een antenne aan hangt, dan is het gauw afgelopen :)

En als je hem hebt ingebouwd dan is het nog zoeken naar actieve CBers...en die zijn zeldzaam tegenwoordig.

Antenne is gewoon mijn staandaard radio antenne zit een soort spliter tussen,

maar was benieuwd of de cb verktie hier in nederland werkt

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antenne is gewoon mijn staandaard radio antenne zit een soort spliter tussen,

maar was benieuwd of de cb verktie hier in nederland werkt

Theo

Hmm...een standaard radio antenne is geen CB antenne. Weerstand en impedantie (dezelfde reden waarom geen antenne ook niet verstandig is om mee te zenden) zijn anders dan bij een CB antenne. En dan zit je nog met de golflengte. Tenzij je antenne natuurlijk specifiek geschikt is voor het doeleinde.

Als je lang genot wilt hebben van je bakkie dan moet je iets meer moeite en geld in met name je antenne steken. Die maakt of breekt het succes van je CB avonturen.

NB. Ik heb een Alan 9001 in m'n Jeep liggen met een Thunderpole Orbitor HD erachter.

Alleen jammer dat er zo weinig te beleven is :)

Is er trouwens een specifiek "Jeepers" of "4x4" kanaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je hem hebt ingebouwd dan is het nog zoeken naar actieve CBers...en die zijn zeldzaam tegenwoordig.

Dat valt wel mee... heeeeel veel jeepers hebben een bakkie om, met name tijdens tourritjes, met elkaar te communiceren.

Het cq14/breakiebreakie tijdperk is idd wel wat ingehaald door modernere communicatiemiddelen.

Hmm...een standaard radio antenne is geen CB antenne. Weerstand en impedantie (dezelfde reden waarom geen antenne ook niet verstandig is om mee te zenden) zijn anders dan bij een CB antenne. En dan zit je nog met de golflengte. Tenzij je antenne natuurlijk specifiek geschikt is voor het doeleinde.

Daarom zit er een orgineel een aanpassingkastje in de antenneleiding van de radio/cb combinatie. Het is geen ideale oplossing, maar je hebt maar 1 antenne nodig.

Ik heb ook niet het idee dat de topicstarter de cb voor dx verkeer wil gebruiken maar meer als een vintage gadget.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat valt wel mee... heeeeel veel jeepers hebben een bakkie om, met name tijdens tourritjes, met elkaar te communiceren.

Het cq14/breakiebreakie tijdperk is idd wel wat ingehaald door modernere communicatiemiddelen.

Daarom zit er een orgineel een aanpassingkastje in de antenneleiding van de radio/cb combinatie. Het is geen ideale oplossing, maar je hebt maar 1 antenne nodig.

Ik heb ook niet het idee dat de topicstarter de cb voor dx verkeer wil gebruiken maar meer als een vintage gadget.

inderdaad als vintage gadget , gebruiken zal ik zelden of nooit doen

maar ik was op zoek naar een orginele radio, de oude was stuk en deze radio past-hoort bij het model type wagoneer

vandaar, en ik vind het leuk dat alles werkt al gebruik ik het niet. auto zoveel mogelijk orgineel houden dat is mijn moto

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
inderdaad als vintage gadget , gebruiken zal ik zelden of nooit doen

maar ik was op zoek naar een orginele radio, de oude was stuk en deze radio past-hoort bij het model type wagoneer

vandaar, en ik vind het leuk dat alles werkt al gebruik ik het niet. auto zoveel mogelijk orgineel houden dat is mijn moto

Theo

hallo

ik ben echter nieuwsgierig, of de cb instalatie ooit is gaan werken, dit kan ik niet opmaken uit dit topic

ik heb er nml ook een, en moet hem nog inbouwen weet jij ook waar de oranje draad voor is die bij de voedingskabel zit

ik hoor graag groetjes raimond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...