Spring naar bijdragen

Maken Van Startknop


Recommended Posts

Hallo

Na startproblemen het volgende gedaan,

Nieuwe startmotor, nieuwe startrelais en de kleine relais ernaast vernieuwd.

gecontroleerd of er spanning op staat, allemaal normaal.

Kabel gecontroleerd die naar de startmotor gaat die maakt ook normaal contact.

Maar nog steeds niet starten.

Als ik de aan het contact draai klikken er alleen wat relais van de gas instalatie enz.

Maar geen beweging bij de startmotor.

Mijn idee is dat er een kabelkapot is of iets dergelijks vanaf het contact slot.

Allleen onder de Dash is het zo een kluwe gekleurde spaghetti dat je door de draadjes het bos niet meer ziet.

De verlichting en blower werkt wel.

Is het mogelijk om een startknop te maken en zodoende het starten met sleutel over te slaan.

Dus alleen contact aan zetten en starten door middel van een knopje.

En als dit mogelijk is hoe en waar aan te sluiten en welke electra draden gebruiken

Daarna kan ik op een rustig moment alle draden rustig aan gaan nakijken en eventueel vervangen.

Alvast bedankt

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Na startproblemen het volgende gedaan,

Nieuwe startmotor, nieuwe startrelais en de kleine relais ernaast vernieuwd.

gecontroleerd of er spanning op staat, allemaal normaal.

Kabel gecontroleerd die naar de startmotor gaat die maakt ook normaal contact.

Maar nog steeds niet starten.

Als ik de aan het contact draai klikken er alleen wat relais van de gas instalatie enz.

Maar geen beweging bij de startmotor.

Mijn idee is dat er een kabelkapot is of iets dergelijks vanaf het contact slot.

Allleen onder de Dash is het zo een kluwe gekleurde spaghetti dat je door de draadjes het bos niet meer ziet.

De verlichting en blower werkt wel.

Is het mogelijk om een startknop te maken en zodoende het starten met sleutel over te slaan.

Dus alleen contact aan zetten en starten door middel van een knopje.

En als dit mogelijk is hoe en waar aan te sluiten en welke electra draden gebruiken

Daarna kan ik op een rustig moment alle draden rustig aan gaan nakijken en eventueel vervangen.

Alvast bedankt

Marco

Dat kan makkelijk door vanaf de + een draad naar een drukknop te maken en vanaf die drukknop weer een draad naar het dunne draadeindje op je startrelais waar nu de blauwe draad van het contactslot met een stekkertje op zit. (het andere dunne draadeindje is voor het overbruggen van de weerstanddraad naar je bobine)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb ik het ook gedaan en werkt perfect. Kreeg wel als advies om er iets van een relais tussen te zetten maar dit heb ik niet meer gedaan.

Dit ligt aan de schakelaar die je gebruikt. Die moet het aantal ampere van de startmotor aankunnen. Is de schakelaar te licht moet je een relais gebruiken wat dit vermogen aan kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ligt aan de schakelaar die je gebruikt. Die moet het aantal ampere van de startmotor aankunnen. Is de schakelaar te licht moet je een relais gebruiken wat dit vermogen aan kan

Schakelaar hoeft niet het vermogen van de startmotor te schakelen, alleen een stuurstroompje van nog geen 100 mA. Een extra relais is dus sterk overdreven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer bezig geweest met de jeep

Accu opgeladen

En geprobeerd met een draadje tussen de + en het groene draadje van de foto.

Yeah de motor draait weer, Maar... Help...

Zodra ik het draadje losmaak slaat gelijk de motor weer af.

Iemand een idee wat dat kan zijn.

Weet iemand ook wat globaal draden op de foto zijn, Want de 2de draad wie bij de groene draad vast zit loopt naar de zekeringenkastje in het dashboard en daar geeft hij

de volgende letters aan.. LTS PNL Fuse. Nu begreep ik dat dat van de dashboard verlichting is maar waarom zit dat daar aan gesloten.

En het heeft ook iets met de achterrem verlichting te maken las ik ergens op internet.

Alvast bedankt

Marco..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer bezig geweest met de jeep

Accu opgeladen

En geprobeerd met een draadje tussen de + en het groene draadje van de foto.

Yeah de motor draait weer, Maar... Help...

Zodra ik het draadje losmaak slaat gelijk de motor weer af.

Iemand een idee wat dat kan zijn.

Weet iemand ook wat globaal draden op de foto zijn, Want de 2de draad wie bij de groene draad vast zit loopt naar de zekeringenkastje in het dashboard en daar geeft hij

de volgende letters aan.. LTS PNL Fuse. Nu begreep ik dat dat van de dashboard verlichting is maar waarom zit dat daar aan gesloten.

En het heeft ook iets met de achterrem verlichting te maken las ik ergens op internet.

Alvast bedankt

Marco..

Het probleem zit 'm in de andere dunne aansluiting van het startrelais (naar de bobine). Daar komt een spanning op tijdens het starten waarmee de weerstanddraad wordt overbrugd. Na het starten wordt de bobine normaal gesproken gevoed via een weerstanddraad vanaf het contactslot. Blijkbaar is er met die weerstanddraad of de aansluitingen daarvan iets mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Yeah Nothing Beats the Mighty Jeep

Hij loopt en draait weer als een dolle....

Nieuwe contactslot switch, draden door gemeten, Switch onderaan me stuuras schoongemaakt. nieuwe vrouwtjes en mannetjes geplaatst

een kabel vernieuwd waar een breuk inzat.

contactslot goed afgesteld en hij starte weer....

dus geen startknop nodig.

Iedereen bedankt voor de hulp in dit topic en de het topic over de safety Switch enz...

greetz Marco

die na 3 weken stilstaan ff een rondje gaat maken en luisteren naar de V8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeah Nothing Beats the Mighty Jeep

Hij loopt en draait weer als een dolle....

Nieuwe contactslot switch, draden door gemeten, Switch onderaan me stuuras schoongemaakt. nieuwe vrouwtjes en mannetjes geplaatst

een kabel vernieuwd waar een breuk inzat.

contactslot goed afgesteld en hij starte weer....

dus geen startknop nodig.

Iedereen bedankt voor de hulp in dit topic en de het topic over de safety Switch enz...

greetz Marco

die na 3 weken stilstaan ff een rondje gaat maken en luisteren naar de V8

Even voor Jeepers die in de toekomt hetzelfde probleem krijgen: Welke draad heb je vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De dikke kabel wie van de startrelais naar de start motor gaat, zaten aan de onderkant scheurtjes in.

Waarschijnlijk door ouderdom en het vele heen en weer bewegen met testen en nieuwe plaatsen was dit erger geworden.

De koperen binnen draden gingen al rafelen dus die vervangen.

Ook de draden onderaan de stuurkolom switch 2 blauwe die doorgeschakeld stonden vervangen. waren ook verstaft door ouderdom, warme lucht en vocht na al die jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...