Spring naar bijdragen

Abs-Problemen


Ton Takel
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Mijn 1991 Cherokee 4.0i heeft wat kuren met de ABS. Als ik hem na een week stilstand uit de stalling haal, dan werkt de ABS niet (rode lampje blijft branden). Na een paar kilometer met dus onbekrachtigd remwerk (hard trappen) begint opeens de pomp te ratelen en doet de ABS het weer de rest van de dag. Vorige week moest ik echter voor een Super Opkikkerdag naar Zeewolde vanaf Purmerend. Pas bij aankomst in Zeewolde deed de ABS het weer. De volgende dag zelfde probleem echter maar twee kilometertjes rijden en hij werkte weer mee. Het relais is al vervangen, maar dit maakt niks uit. Iemand de gouden tip waar ik het euvel moet zoeken???

gr. Ton Takel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Van die recall was ik al op de hoogte. Punt is, dat mijn pomp nog prima werkt en op dit moment erg enthousiast aan de gang is: hij blijft maar lopen.

Afgaande op wat ik gehoord heb gaat het om een drukbol en de hogedrukslang die daar op aangesloten is. B&S heeft er nog, maar die kosten de hoofdprijs in hoofdletters...........

Ik ben dus op zoek naar een alternatief, zou zomaar uit een sloper kunnen komen waarvan de ABS nog wel functioneerde. Dus als er iemand iets weet te vinden??

Het gaat dus om een XJ die voorjaar 1991 in de VS gebouwd is voor export naar Duitsland.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...