Spring naar bijdragen

Tip Reparatie Defecte Schakelaar Bediening Achterruit


Recommended Posts

Ik had pulserende lekspanning die verdween als ik de schakelaar voor de bediening van de achterruit in je dashboard verwijderde. Deze schakelaar deed het ook niet meer, de schakelaar op de achterklep zelf deed het wel, al moest je met je sleutel een beetje morrelen. De dasboard schakelaar kreeg voeding, en gaf deze ook door naar achteren.

Uiteindelijk bleek het defect te zitten in de wel ! werkende schakelaar op de achterklep zelf.

De unit waar die in zit moet met een speciale schroevendraaier los, die heb ik niet.

Als je de binnenbekleding van de klep haal. En alle schroeven van het raammechanisme ( je moet het raam kunnen bedienen omdat je anders niet bij alle schroeven kan ).

Dan zie je het huisje waar de schakelaar in zit. Je sleutel laat een asje draaien, die zie je. Om het huisje eraf te halen moet het huis over de as, slijp de as met een Dremel korter. Wip het huis eraf. Indien de kunststof schakelaar kapot is, vervang deze. Ze zijn niet meer te koop maar vrijwel identiek met een schakelaar waarmee je je zijraam bedient. Maak een foto van hoe de draden zitten, wip het dekseltje eraf en bouw zo met de nieuwe schakelaar alles weer op. Je hoeft niets verder aan te passen, de schakelaars zijn iets anders, het lipje is korter van de zijraam bediening, maar werken exact hetzelfde en alles past in elkaars behuizing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niks om met de sleutel het achterraam te bedienen,

met verloop van tijd sleutel krom of breekt af

ik heb alles laten zitten zowel op het dashbord als in de klep (werkte gewoon)

alleen de elektra los gehaald en er een afstandbediening op gebouwd van een lier

werkt perfect en makelijker als je met de boodschappen aan komt.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook problemen met de bediening van de achterruit. De bediening met de sleutel is al een keer gerepareerd, maar nu weer stuk :angry: Die afstandsbediening van Theo is een goed idee, lijkt mij. Is het mogelijk uit te leggen hoe je dat gedaan hebt? ( op het punt van auto-electra ben ik een grote leek.... :whistle: )

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...