Spring naar bijdragen

Trilling Bij 95 Km En Vanaf 95 Trilling In Rempedaal


dijk1963
 Share

Recommended Posts

Ik word er echt helemaal gek van! Ik ben naar verschillende garages geweest maar niemand kan het vinden. Ik heb dit forum doorgespit maar de oplossing niet kunnen vinden. De auto trilt (niet in het stuur) ommenabij de 95 km, voorbij 110 km is het redelijk weg. Echter vanaf 95 km trilt de auto met remmen ook voorbij 110 km. Beneden de 95 km totaal geen last van, remt hij prima.

Het gaat om een xj limited uit 1999 met 175.000 km op de teller.

Wat is er inmiddels allemaal aan gedaan:

Inmiddels 3x nieuwe schijven in 2 jaar

- Stuurdemper vervangen

- Lv nieuw wiellager

- Remtrommels achter vernieuwd

- Aandrijfas voor verwijderd, geen verandering

- Remschijven voor op de auto afgedraaid

- Banden geballanceerd

- Andere wielen met banden gemonteerd

- Motor ophanging is goed

- Kruisje vervangen achterse aandrijfas

- Kruisjes zien er goed uit

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

bewerkt door dijk1963
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je auto verhoogd?

Ik had hetzelfde na slechts 1,5" verhoging.

De ashoeken klopte niet meer. Staat uitgebreid in de FSM hoe dit gemeten moet worden.

4 graden wegdes op de achteras en alles was weer trilling vrij.

Heb ook eens een band met hoogte verschil gehad die ook een hinderlijke trilling veroorzaakte, maar je hebt je banden al vervangen dus dat zal het niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de snelheid waarbinnen veel xj trillen.

Vaak is het de speling op de uitgaande as (naar achteren) van de t-case.

Feit is dat de hele ophanging binnen deze snelheidsband gevoelig is voor trillen.

Heb je al gecontroleerd of je handrem goed loskomt?

Ruudvd bedankt voor je reactie, de handrem komt goed los. Ik heb wel gemerkt dat de zelfstellende achterrem aanspanner niet goed werkt. Om de zoveel tijd moet dit met de hand gebeuren. Hoe is de speling op de uitgaande as te checken? En is dat makkelijk te verhelpen? Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je auto verhoogd?

Ik had hetzelfde na slechts 1,5" verhoging.

De ashoeken klopte niet meer. Staat uitgebreid in de FSM hoe dit gemeten moet worden.

4 graden wegdes op de achteras en alles was weer trilling vrij.

Heb ook eens een band met hoogte verschil gehad die ook een hinderlijke trilling veroorzaakte, maar je hebt je banden al vervangen dus dat zal het niet zijn.

De auto is niet verhoogd, er zitten wel hulpveren op om de auto (op gas) goed horizontaal te krijgen. zou dit een probleem kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruudvd bedankt voor je reactie, de handrem komt goed los. Ik heb wel gemerkt dat de zelfstellende achterrem aanspanner niet goed werkt. Om de zoveel tijd moet dit met de hand gebeuren. Hoe is de speling op de uitgaande as te checken? En is dat makkelijk te verhelpen? Alvast bedankt

Zolang de rem maar loskomt. Trek de handrem tijdens het remmen eens wat (pas op hiermee) aan

Voel je hem trillen dan kan dat een indicatie zijn.

Radiale speling voel je door de uitgaande as ter hoogte van de slipyoke dwars op de as te bewegen.

Wel effe alles in z'n neutraal ,wel op de handrem voor de veiligheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang de rem maar loskomt. Trek de handrem tijdens het remmen eens wat (pas op hiermee) aan

Voel je hem trillen dan kan dat een indicatie zijn.

Radiale speling voel je door de uitgaande as ter hoogte van de slipyoke dwars op de as te bewegen.

Wel effe alles in z'n neutraal ,wel op de handrem voor de veiligheid

Hij trilt niet als ik de handrem aantrek, ook niet boven de 95km. De tip voor de speling zal ik nog uitvoeren. Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...