Spring naar bijdragen

Hardnekkige (Modder)Vlekken In De Lak - Tips?


Martin_N
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een dagje Axel zitten er nogal wat vlekken op mijn lak die ik er met geen mogelijkheid uit krijg. Heb de auto nu 3x gewassen, lekker in het sop gezet / goed geboend en 2x met de hoge druk spuit erop maar het lijkt wel in de lak te zijn getrokken.

Heeft iemand tips hoe ik echt hardnekkige moddervlekken uit de lak krijg als het met hoge druk spuit / water, boenen en sop/autoshampoo niet lukt?

Groeten,

Martin

ps. leuk was het wel :lol: (m'n zusje achter het stuur)

Axel-1.jpg

Axel-2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martin

Waarschijnlijk is je blanke lak al wat "verpoetst". De lak wordt dan poreus en stoffen trekken er inderdaad in.

Hoe meer je poetst hoe verder je deze laag wegslijt

Zet de lak regelmatig in de wax en gebruik speedwax van bv de action(kost bijna niets) voordat je hem een modderbad geeft.

een nieuwe (blanke) laklaag is natuurlijk ook mogelijk.

Zelf zou ik de moddervlekken gewoon laten zitten en wax gebruiken om verder verweren van de lak te vertragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms wil kokend water ook nog wel eens helpen.

Daarmee kreeg ik de Veldhoven-vlekken er uit.

Hoef ik me met kokend water geen zorgen te maken om de lak....? Kan het daar gewoon tegen?

Wil deze vlekken er wel graag uit want geen gezicht zo (ja, een jeep mag vies zijn, maar dan met vuil wat erop zit, geen opgedroogde-modder-stippen-patroon in de laklaag)

Als kokend water verder weinig kwaad kan probeer ik dat eerst wel. Als dat niet helpt misschien eens met Commandant + de polijst-machine van m'n pa (en daarna goed in de was zetten....)

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een middagje met commandant no.5 met de hand staan poetsen en is best aardig gelukt. Ja, als de zon er vol op staat dan zie je het uit sommige hoeken nog wel, maar je moet er nu goed voor kijken. In ieder geval niet storend meer dus! Denk dat ik het voorzichtig nog een keertje herhaal, neem ik meteen de rest van de auto Jeep mee, en dan zou ik wel klaar moeten zijn.

@ Wouter: mooi, hoop dat ik straks hetzelfde kan zeggen over wat er nu nog aan vlekken resteert :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...