Spring naar bijdragen

Water Dicht Maken Van Het Luchtfilter


Big Red
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Als ik het zo lees lijkt Sjikita's oplossing wellicht een beetje op het luchtfilter op een Alfa nord blok.

Luchtfilter_001.jpg

Luchtfilter_003.jpg

ff snel een tekeningetje gefabriekt:

Waterdichtluchtfilter.jpg

Dus eigenlijk een beschuitbus met aan de ingaande kant aan de "dop" een geperforeerde buis vast. Daar een overheen een luchtfilter zodat de lucht van binnen naar buiten door het filter gaat en van de binnenste buitenkant naar de carburateur.

Je hoeft dan geen grote trommel rondom je Holy filter te maken maar verplaats het luchtfilter in zijn geheel bijvoorbeeld naar de A-stijl

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps misschien te vlug gepost en maar 1 keer editten? Nou ja, heb vakantie, bier, whisky, 2 uur s'nachts dan brand het lampje wat later. Wil je je open luchtfilter (toch zo'n groot rond ding op holy's?) rechtstreeks op de carb laten en het filter daar al waterdicht "inpakken"?

Op zich maakt het namenlijk weinig uit waar je de lucht filtert, zolang er maar genoeg van bij de motor komt. Enige wat belangrijk is, is looks lol. Een "dikke beschuitbus" op je A-stijl is niet ieders ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de Alfa zitten de carbs op een aluminium "bak" waarop de luchtfilterbak geklemd wordt.

Ik heb zelf nog geen snorkel op de Jeep maar was al wel over een zelfbouw oplossing aan het denken.

Ik weet niet hoe een holy carb zonder filter eruit ziet, maar ik ga ervan uit dat er een ronde flens op zit waar je een pijp op aan kunt sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...