Spring naar bijdragen

Rocky Mountains 2013


The Kick
 Share

Recommended Posts

Na vele mooie ritten door de Europese bossen en bergen, wordt het tijd om eens de grote plas over te steken.

(maar eerst nog een paar weken naar het Zwarte Woud met m'n Jeep)

Enige tijd geleden ben ik begonnen met de voorbereidingen voor een trip door de Rocky Mountains.

Mijn plan is, om in dit gebied alle nationale parken te doorkruisen.

Natuurlijk daar dan ook al die bekende bezienswaardigheden bezoeken.

Na veel gepuzzel is het uiteindelijk een trip van ong. 5500km geworden.

De start is in Denver, Colorado, en gaat vandaar naar het noordelijk deel van de Rockies.

Vervolgens aan de westkant naar het zuiden, om via Moab weer in Denver te eindigen.

Voor deze trip rondom de Rocky Mountains heb ik 4 weken uitgetrokken.

Deze trip wil ik in juni of september 2013 maken.

De mooiste tijd is in juni, want dan kan er in sommige gebieden nog sneeuw liggen.

Maar dan is er ook kans dat delen van de route nog ontoegankelijk zijn.

September is ook een mooie tijd om daar te rijden.

Begin van de herfst, prachtige kleuren en redelijke temperaturen.

Ik heb nog geen keuze gemaakt: juni of september.

Ondertussen al de nodige informatie verzameld over de vlucht heen en terug, hotels, campings, natinale parken, bezienswaardigheden en diverse offertes aangevraagd.

Ik ben nog op zoek naar interessante tips en info van Jeepers die al eens door de Rocky Mountains gereden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Hans,

dat wordt vast een hele mooie trip

Wij gaan in sept roadtrip doen VS en Canada. Mocht ik daarna tips of opmerkingen hebben dan laat ik het weten

ik sprak vorig jaar op de jamboree met een engelsman. Hij had al twee keer twee jeeps verscheept naar new york om er daarna mee door de states te rijden.

Daarna ging de jeep in california terug op het ship.

Hij was een long wheel base cj2 of 3 aan het bouwen zodat ze met z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans, wat een goed idee!

Moet je zeker doen, het is prachtig. Wwanneer kom je een biertje drinken en wat fotoos kijken ? Je weet misschien dat we daar een paar keer gereden hebben en we dus veel docu en info hebben.

Tip 1 is om zeker niet in juni te gaan maar in september.

Je belt maar, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans, wat een goed idee!

Moet je zeker doen, het is prachtig. Wwanneer kom je een biertje drinken en wat fotoos kijken ? Je weet misschien dat we daar een paar keer gereden hebben en we dus veel docu en info hebben.

Tip 1 is om zeker niet in juni te gaan maar in september.

Je belt maar, siert.

Siert, de keuze tussen juni en september is al gemaakt, het wordt september.

Na mijn vakantie kom ik zeker ff buurten bij je om eea door te nemen.

Ik neem dan ook het boek met off-roadroutes in de Pyrenee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een aanvulling op mijn eerste postje.

De Rocky Mountains liggen voor 2/3 deel in Noord Amerika en 1/3 deel in Canada.

Als je een (uitgebreid) rondje om de gehele Rocky Mountains wilt maken, kom je uit op ongeveer 10.000km en ben je een maand of 2 onderweg.

In eerste instantie was het mijn bedoeling om deze tour van 2 maanden te gaan maken.

Maar besloten om het Canadese deel evt later eens te rijden.

Dus eerst het Noord Amerikaanse deel van de Rockies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Update Rocky Mountains 2013

De afgelopen maanden heb ik een paar offertes van reisorganisaties binnen gekregen en uitgeplozen. Voor wat betreft mijn plannen, bieden ze TE veel reizen en zie ik dus TE weinig van al het moois dat de Rockies te bieden hebben. Tevens hebben ze een reisschema, waarin geen mogelijkheden zijn om hier en daar een paar dagen langer te blijven. Dus alle offertes aan de kant gelegd en begonnen om zelf een route te maken. Ik heb genoeg ervaring met het uitstippelen van routes, daar heb ik geen reisorganisatie voor nodig.

De Rocky Mountains omvatten een dusdanig groot gebied, dat het een reis van zo'n 4 maanden zal worden om alles te zien dat ik mooi vind. In 2 maanden zal ook wel lukken, maar dan rij ik dus erg veel op de highway en heb weinig tijd om de bezienswaardigheden te bezoeken. Mijn reisplanning heb ik nu op max. 8 weken gesteld, want de eerder geplande 4 weken zullen te weinig zijn. Qua reistijd zou ik best langer kunnen gaan, maar heb mezelf een budget gesteld en probeer me daar aan te houden.

Omdat ik een reis van max. 8 weken ga maken, zal ik ook maar een gedeelte van de Rockies kunnen bezoeken. Daarom heb ik een keuze moeten maken uit de gebieden waar ik graag zou willen reizen. Dat was best moeilijk, want er is daar ontzettend veel moois dat ik eigenlijk zien wil. De vele uitgebreide en bosrijke Nationale Parken in het midden en noorden van de Rocky Mountains, hebben uiteindelijk de doorslag gegeven om te kiezen voor een reis door dit deel van de USA.

Van diverse Nationale Parken heb ik brochures aangevraagd en er al enkele binnen gekregen. Vervolgens de bezienswaardigheden in deze parken zo veel mogelijk in mijn route verwerkt. Tevens veel informatie verzameld via internet en ben nog bezig om diverse reisverslagen te lezen. Met Google Earth ook nog wat mooie plekjes gevonden, wat een nogal tijdrovende bezigheid is. De boekhandel heb ik al met een bezoekje vereerd en de nodige naslagwerken en kaarten aangeschaft.

In eerste instantie zou ik vanuit Denver reizen, maar dat ligt ongunstig ten opzichte van de route die ik nu ga rijden. Salt Lake City, in het zuiden van mijn route, zal het start- en eindpunt zijn. Via het midden en oosten van de Rockies gaat de route naar het noorden tot bij de Canadese grens en via het westelijke deel weer naar het zuiden. De route is nu in grote lijnen klaar en heeft een totale lengte van ruim 2800 mijl (4500km). Mijn plan is om deze reis in 6 weken te maken en heb dan ook nog tijd om hier en daar een dagje te blijven. De voorlopige reisdatum: vertrek 23 augustus naar Salt Lake City en 5 oktober weer terug op Schiphol.

Hieronder een waslijst met Nationale Parken die ik tijdens mijn reis zal bezoeken:

Hardware Ranch Wildlife Management Area, Utah

Uinta-Wasatch-Cache National Forest, Utah

Millville Face Wildlife Management Area, Utah

Bear Lake National Wildlife Refuge, Idaho

Bridger National Forest, Wyoming

Gros Ventre Wilderness, Wyoming

Grand Teton National Park, Wyoming

Caribou National Forest, Idaho

Harriman State Park, Idaho

Yellowstone National Park, Wyoming

Custer National Forest, Montana

Gallatin National Forest, Montana

Big Sky National Park, Montana

Lewis & Clark National Forest, Montana

Flathead National Forest, Montana

Glacier National Park, Montana

Kootenai National Forest, Montana

National Bison Range, Montana

Lolo National Forest, Montana

Bitterroot National Forest, Montana

Salmon - Challis National Forest, Idaho

Boise National Forest, Idaho

Sawtooth National Forest, Idaho

City of Rocks National Reserve, Idaho

Curlew National Grassland, Idaho

Optie

Op de zoutvlakte ten westen van Salt Lake City, ligt het "Bonneville Salt Flats International Speedway". Daar worden jaarlijks in augustus en september wereldrecordsnelheidswedstrijden gehouden. Moet nog uitzoeken of er wedstrijden zijn in de periode dat ik in de buurt van Salt Lake City ben. Zal er dan zeker een dag naar toe gaan, lijkt me geweldig om dat eens mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb dit 10 jaar geleden gedaan, en we zijn weer aan het plannen voor 2014

Twee tips die eigenlijks nooit lees zijn de volgende:

Als je meerdere parken bezoekt is het intersant om uit te zoeken of ze een strippen systeem hebben scheelt aanzienlijk in de kosten.

Je krijgt vaak korting met je anwb pas!!!

En wat ik

bewerkt door Classic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Steven,

Welkom terug en ben benieuwd naar je bevindingen.

@ Arie,

Toegang per park is ong. $20, maar als je meerdere parken gaat bezoeken is het beter om bij het eerste park voor $80 een pasje te kopen dat geldig is voor alle parken.

Dit pasje is een jaar geldig, dus daar kun je de hele vakantie gebruik van maken.

Afhankelijk van wat je reisplannen zijn, kun je ook aardig besparen als je van te voren kortingen regelt en kortingspassen aanschaft.

Zoals voor KOA campings (10%), excursies, rondreizen, div hotelketens, enz.

Via Internet zijn deze een stuk goedkoper en je hoeft ze daar niet te regelen.

Als je een offerte aanvraagt voor het huren van een auto, heb je direct een overzicht van de verzekeringen die er bij zitten en kun je deze evt uitbreiden.

Bij de autopapieren zit ook een overzicht van de gebieden en landen waar je niet mag rijden met de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

update 20-10-2012

Ondanks dat het nog zo'n 10 maanden duurt eer we aan onze reis door de Rocky Mountains beginnen, kost het veel tijd aan voorbereidingen.

Er komt geen reisorganisatie aan te pas, dus alles zelf uitzoeken en ook veel meer willen zien dan dat er in de reisfolders omschreven staat.

De voorbereidingen zijn in volle gang, begin volgende maand wordt de vliegreis en camper geboekt.

Voor de camper is gekozen om qua mijlen ongelimiteerd te reizen.

Tijdens onze reis van 6 weken rijden we een route van 42 dagen en hebben hiervoor 2 pakketten van 21 dagen gekocht.

Voordeel is, dat we dan niet afhankelijk zijn van de lengte van de route.

De "basis-route" is gereed en ik ben nog bezig om een paar alternatieven te maken, zodat er voldoende mogelijkheden zijn om tijdens de reis een andere route te kiezen.

Het is niet de bedoeling om per dag een RV Park of Camp Ground te plannen.

Afhankelijk van wat we onderweg tegenkomen, zullen we eind van de dag ergens de camper parkeren om te overnachten voor een of meerdere nachten.

De Camp Grounds zijn eenvoudige gelegenheden waar je met de camper kan overnachten.

Deze hebben meestal weinig voorzieningen, maar die heb je ook niet nodig omdat je toch alles aan boord hebt.

De RV Parks zijn wel volledig uitgerust en voorzien van alle hook-ups en daardoor geschikt om er eventueel meerdere dagen te verblijven.

Ook al het programma voor 2013 van de Bonneville Speedway ontvangen.

Qua data vallen de wedstrijden helaas ongunstig.

De bedoeling was om aan het begin van de reis een bezoek aan Bonneville te brengen.

Jammer, maar de wedstrijden zijn op een later tijdstip.

Mochten we eventueel een paar dagen eerder terug zijn in Salt Lake City, kunnen we nog 1 of 2 wedstrijden gaan zien.

Maar daar gaan we de route niet voor aanpassen, Bonneville blijft een optie.

we keep in touch ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag de puntjes op de I gezet, wat betreft ons reisschema.

Om een en ander wat beter op elkaar af te stemmen, gaat de reis 1 week langer duren.

De geplande 6 weken, worden er dus 7.

Nou, daar hebben we geen probleem mee ... :D

Dinsdag kan de portemonnee open, dan wordt alles geboekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans, goede reis en ik hoop dat je daar jezelf weer een beetje terug vindt. :bye1:

Misschien dat je dan weer normaal kan reageren.

Evert, als ik het nodig vind om namen te noemen, vermeld ik ze nu of later wel.

Dus mijn antwoord zou zijn, dat het je domweg niks aangaat wie er meegaan!

Als jij daar problemen mee hebt, hoef je dat niet af te schuiven als dat ik niet normaal reageer.

Ik neem aan dat jij ook gebruik kan maken van de mogelijkheid om een PB te sturen.

Dan was deze post van mij ook niet nodig geweest ...

Ik ben begonnen om hier de voorbereidingen van de trip door de Rockies te beschrijven.

Omdat een en ander veel werk is, ben ik er vroeg mee begonnen.

Als straks de routes klaar zijn, zal ik die hier ook plaatsen.

Tijdens deze trip ga ik een uitgebreid logboek bijhouden.

Samen met de nodige foto's wil ik dan dagelijks vanuit de USA verslag doen op dit forum.

tenminste, dat was mijn bedoeling

heb er nu eigenlijk weinig zin meer in .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...