Spring naar bijdragen

Aanloopproblemen Of Probleemauto?


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Eerst even voorstellen. Jeroentje uit Brabant. Sinds begin juli bezitter van een GW uit '74 met '87 opbouw.

De auto was tijdens de proefrit probleemloos. Remmen rijden en clima werkte allemaal prima. Geen olie lekkages op 8 cylinders enz.

Niets kunnen vinden wat niet functioneerde. Alleen een klein beetje onrustig stationair lopen.

De auto gekocht en thuis aangekomen bleek er een druppel olie op de uitlaat te vallen. Verkoper had verteld dat de krukaskeringen vervangen waren maar de auto 1 jaar zo goed als niet gereden had. Geen groot probleem dus.

S avonds de auto meegenomen en direct door de remmen heen. Balen. Bleek de remvoering van het blok af geschoten te zijn. Pech zou je zeggen.

Op kosten verkopen gemaakt. Maar het vertrouwen wel een deukje.

Auto opgehaald en thuis neergezet. 1 uur later: Flinke plas olie onder de voorbumper. (bij elkaar 150 km gereden)

De oliekoeler van de automaat lek. Ook dit op kosten verkoper gemaakt.

Auto opgehaald en 200km probleemloos gereden.

Airco werkt niet meer na 2 weken. Leeg waarschijnlijk. (bijgevult op 25-5-2012) Dus 2 maanden later weer leeg. Waarschijnlojk de radiator aan de binnenzijde.

De spiegels gaan niet meer naar beneden. Beide zijden. Dus schakelaar defect.

Gisteren na 300km na een lekker hapje italiaans. Lekke koelslang naar de verdamper. 2 a 3 liter koelvloeistof op straat. Waarschijn een envoudige reparatie maar behoorlijk onhandig.

Vrouwtje ziet het niet zitten om met deze auto de alpen met knaus over te trekken.

Al met al behoorlijk wat ellende na 3 weken bezit.

Vraag: Is dit allemaal normaal ? Gaat dit zo door? Of is dit een aanloopperiode.?

Volgende vraag. Houden of direct weer wegdoen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan er geen peil optrekken. Mijn 87 er in aug 2010 voor 5000 gekocht, nette wagen. 2000 voor lpg. In anderhalf jaar voor 4000 alleen kleine zaken, veel kwijt aan verzendkosten onderdelen. Toen liep door een kleinigheid blok vast op drijfstang lager, nu op 5000 revisie koste. Totaal inmiddels 16000 en dat zal doorgaan. Bedrading is oud, schakelaars etc. Ik zou het niet weer doen. Een oude wagen kost geld, maar dat gedoe met onderdelen. Ik zou nu voor een oude Mercedes station gaan of weer terug naar Landcruiser.

Heb geen hekel aan mijn wagen maar zit nu tik in revisie blok, na 400 km, lees mijn topic maar. Amc 360 reviseren of Chevy 350. Leuk voor op een regenachtige avond.

Ik had nu ook in de Alpen moeten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een auto van bijna 40 jaar oud.. ja, natuurlijk kan er nog van alles onderuit vallen. Wat wil je? Zekerheid? Alleen complete restauratie zou dan helpen.

Wel vreemd dat hij tijdens de test nog zo probleemloos reed. Lijkt wel een andere auto.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent altijd welkom om eens hierheen te komen, Rotterdam. Inmiddels weet ik een paar punten om te controleren. Kan je ook ter plekke doen. Check de verbindingspunten tussen chassis en body, 10 punten. Kijk naar de staat van het rubber en waar de rubbers op de uitsteeksels van het chassis rusten.

Verder zou ik heel kritisch naar de oliedruk kijken, idem motor temp. Olie aftappen en controleren motor en bak. Ik heb alle rubberen leidingen vervangen. Preventief waterpomp en radiator. Het gaat je geld kosten, maar ik zie het als een hobby. Ik rook en drink niet, en toch vaak een kater.

Heb je een plek om te sleutelen ? Las apparatuur ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn wagoneer 1982 al vele jaren in mijn bezit weinig of geen problemen, een paar kleine elektronische probleem

elektronische gas kastje ,achterraam,en een keer massa probleem dus kleine dingen geen grote kosten

het enigste wat ik uit voor zorg heb laten doen automatenbak totale revisie tijdens de apk controle vond ik in de olie slijpsel,

dus ik dacht voor dat ik stil kom testaan reviseren.

wat jou wag,betreft kan pech zijn ,maar als je een wag koopt die omgebouwd is naar een jongeren daar is meestal teveel aangesleuteld door vele handen en eigenaren.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jeroentje!!

That's the spirit!!

Na jaren betrekkelijk goedkoop rondgereden te hebben is de body van m'n Chief nu aan vervanging toe.

Leer zelf je technisch onderhoud te doen en je hebt een TOP-auto voor de deur!!

Voor de meeste vragen kun je hier al terecht...

Grtz, Des.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto is nu in orde. Technisch dan. Alle electra van en naar blok is vervangen. Alle koelslangen behalve de 2 grote zijn vervangen. Gasrevisie. en afgesteld.

Hij loopt echt serieus mooi. Oliedruk warm tussen 20 psii stationair. Geen rare dingen meer. Geen olie of andere vleoistoffen op straat.

Het To do lijste is als volgt:

Aanjager functioneerd niet goed

Airco defect.

Raambedienng achterklep werkt alleen van binnen

Spiegelbedining naar beneden doet het niet (beide zijde)

Hij hangt 3,5 cm te laag links achter

Luchtschokbrekers om de caravan goed te trekken.

Valt al met al dus wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...