Spring naar bijdragen

Aankoop Tips Voor Aanschaf Van Een Cj


EJG
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hier kun je al je vragen stellen over aankooptips van een CJ.

Hallo,

Ik heb een WJ 2.7CRD en mijn wederhelft een KJ 2.5CRD.

Ben van plan om een CJ7 aan te schaffen om een beetje te hobyen.

Heb een fotootje bijgevoegd van de truck in kwestie

Tips ?......graag !!

post-1492-0-50121200-1302001590_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuur zit aan de verkeerde kant :blink:

Plaatwerk kan hier en daar slecht zijn, de belangrijkste plekken: Wielkasten achterzijde tegen zijpanelen, onder de rolbar bevestiging, onder de matten (voorzijde), dubbele plaat(driehoek) op de voorschermen, zijpaneel voorzijde bij Jeep logo, aansluiting vloer op zijpaneel.

Diverse configuraties kwa motor en aandrijflijn mogelijk, geen idee wat er in zit. 4,2 blokken gaan erg lang mee (bij normaal gebruik)

Let op olielekkage's aan blok, bak en assen. Controleer speling op wielen en stuurinrichting, let op bijgeluiden bij een proefrit.

Hij is minimaal 25 jaar oud, dus je kan eigenlijk alles verwachten..........

Heb je er zelf geen verstand van, neem dan iemand mee die dat wel heeft, of laat een aankoop keuring doen.

Beetje meer info over de auto levert ook meer aankoop tips op. Welk bouwjaar, motortype, automaat of handbak, enz......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Hallo

Ben nieuw hier.

Heb vroeger met l200,navara,taft,landcruiser gereden maar altijd wel interesse gehad in cj7

Dus nu is het zo ver.

Heb er twee gevonden alle 2 van 84 automaat maar hebben alle twee een verschillende nu is de vraag weten jullie welke er standaard in zit ,

http://img.2dehands.be/f/normal/230014780_4-jeep-cj-7.jpg#top-of-page

http://img.2dehands.be/f/normal/226957603_4-dikke-jeep-cj-7-4-2.jpg#top-of-page

Mvg

Jean Marie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Ben nieuw hier.

Heb vroeger met l200,navara,taft,landcruiser gereden maar altijd wel interesse gehad in cj7

Dus nu is het zo ver.

Heb er twee gevonden alle 2 van 84 automaat maar hebben alle twee een verschillende nu is de vraag weten jullie welke er standaard in zit ,

http://img.2dehands.be/f/normal/230014780_4-jeep-cj-7.jpg#top-of-page

http://img.2dehands.be/f/normal/226957603_4-dikke-jeep-cj-7-4-2.jpg#top-of-page

Mvg

Jean Marie

tot 1980 TH400, daarna Torqueflite 999 (of 904 voor de 4-cilinder)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goedemorgen,

Weer een stapje verder met mijn zoektocht.

 

Ik heb een CJ uit 1978 op het oog. Zit iets werk aan maar dat is niet erg.

Motor: 4.2 6 cylinder uit Duitse Wrangler 1986

Gereviseerde automaat en gereviseerde voor en achteras.

Lpg

Zit wat werk aan de carrosserie maar het chassis is hard.

Ik heb nog niet gekeken bij de auto

 

Omdat er best redelijk wat gewijzigd (motor/aandrijflijn/assen) is aan de CJ weet ik niet wat wijsheid is.

Ga ik hem laten terugkeuren naar benzine en vervolgens in 2018 weer naar LPG of krijg ik dan gezien de bovenstaande wijzigingen last met de RDW?

En als ik ga kijken wat zijn de punten waar ik echt op moet letten bij het chassis en carrosserie ?

 

En als iemand advies wil bij de aankoop van een Landrover.........daar weet ik alles van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijken, dat zou ik zeker gaan doen. Wat is er gewijzigd? Alleen het blok is vervangen lees ik in je verhaal. De 4.2 lag er waarschijnlijk standaard ook in.

Of is de gehele aandrijflijn van een YJ?  Eenvoudig te zien door te kijken aan welke kant het voor diff zit. Bij de CJ rechts, bij de YJ links.

 

Schrijf het chassis nummer op, door de VIN te decoderen kun je zien hoe de wagen de fabriek is uitgerold. 

 

LPG hoeft geen probleem te zijn met invoeren.

 

Voor aandachtspunten zie eerdere post van mij. Vergeet niet goed naar het chassis te kijken, voel met je vingers in de diverse gaten  in chassis of deze schoon van binnen is, of dat hij vol met grond zit. Kijk goed bij de veerbevestiging en aan de achterzijde bij de benzine tank.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga morgen voor de 2e keer kijken naar een CJ7 uit 1977. Zit een 4.2 6L AMC 258, TF999 en Dana 300 in.

 

Carrosserie ben ik wat bang voor. Er zitten geen gaten in maar geen idee wat er al aan verbouwd is.

Op de achterhoeken vermoed ik dat er corner stukken overheen zijn gezet........Ook bij het jeep logo aan de zijkant zie ik volgens mij iets.

 

Nu heb ik al wat advies vanaf de foto's gekregen van enkele formumleden maar wil toch nog even een link plaatsten naar de foto's

 

Wat denken jullie bij het zien van de foto's? Komt dit bekend voor?

 

https://www.dropbox.com/sh/9wkjrhai0616ev9/AAAip1KCwAuzua-qFSwr2KKWa?dl=0 

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello,

 

Geen CJ kenner maar uiteindelijk lijkt het mij dat de prijs uiteindelijk de doorslag zal/moet geven:

 

Als je een goede inschatting kan maken van de (te) verwachtte kosten moet je op een punt komen om te bepalen of het een goede aankoop is.. met een zekere fout marge proberen in te calculeren..

 

Maar dat weet je al denk ik..

 

Succes!

 

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk na alles gelezen te hebben wat je zoal gepost hebt, dat jij in een prijsklasse zoekt waar je nu eenmaal jeeps zal vinden die nog wat liefde en aandacht nodig zullen hebben maar dat is helemaal niet erg. Dan kan je hem naar je eigen idee een uiterlijk geven.

 

Veel jeepers hebben bij hun cj inmiddels de body vervangen door een yj body daar de cj body teveel werk had om deze weer mooi en strak te krijgen en daar verander je weinig aan. Kijk ook goed naar plekken die niet direct opvallen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle adviezen.....................ik heb hem vandaag gekocht. :D 

Nog een keer gekeken vandaag met een stel van mijn landrover maatjes en ze hadden verder niets schokkends te melden...en dat wil wat zeggen  :P

 

Dus ik stop de zoektocht naar een CJ.......vanaf vrijdag eigenaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goedemorgen Heren, ik zit te kijken om een CJ-2a te kopen in duitsland. Ik heb een auto op het oog alleen die heeft minimaal 5 jaar stil gestaan. De remmen zitten zo goed als vast en het motorblok zit waarschijnlijk ook vast. Is dit nog de moeite om te gaan kijken ( tripje van van 660 km heen weer (plettenberg))?

 

Auto staat op mobile.de, ik heb de eigenaar al gemaild en die gaat nog meer foto's maken. Prijs is 5.666, en persoonlijk vind ik die iets aan de hoge kant, wat is reeel?

 

Mocht het deze of een andere worden kan je de motor in NL laten reviseren?

 

alvast bedankt voor het meedenken.

 

Peter

 

P.s. Ik heb geen haast, als deze niks is zoeken weer verder. Er eentje uit de USA halen heb ik ook over gedacht, maar met alle reis en transport kosten, lagedollar koers zie ik dat niet zo zitten. Duitsland is nog aan te rijden :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voor dat geld zou hij in elk geval rijdend moeten zijn. Persoonlijk zou ik daar niet voor in de auto stappen.

Oke, bedankt voor het meedenken, ik ga weer verder kijken, tenzij hij de prijsverlaagd :-) Ik blijf op zoek naar liefst een CJ-3a, maar een 2a is ook niet verkeerd.

bewerkt door PeterB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Mannnen,

 

De tijd is rijp: garage bijna klaar en spaarpotje bijna vol.

 

Wil een cj2a strippen, opknappen & nog enigszins historisch verantwoord upgraden met een buick 225 odd fire. Wil 'm verder orgineel houden.

Wat denken jullie; beter een cj2a met 225 erin importeren en opknappen of juist beter gereviseerde motor importeren en zelf koppelen?

Zie dat die conversie in de States heel gangbaar is en er onderdelen voorhanden zijn, maar vind er weinig over in Europa.

 

Nog iemand tips voor me?

 

Groeten,

Coen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vele onderdelen gewoon ook nieuw te bestellen. Hoop alleen dat iemand er ervaring mee heeft en de eventuele valkuilen wil verklappen. Heb nog nooit aan zo'n oude motor gesleuteld en lees dat er veel voor- en tegenstanders zijn. Vind die motor iconisch en Jeep had 'm eigenlijk zelf in de laatste modellen CJ3a/b moeten plaatsen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...