Spring naar bijdragen

Probleem Met Belastingdienst Om Voertuignaam Op Kentekenbewijs.


ermeloer
 Share

Recommended Posts

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een probleem met de belastingdienst in Apeldoorn.

Op mijn kentekenbewijs staat Merk: Chrysler. Type: Z.

Wat zegt de belastingdienst: Meneer u rijdt een Jeep Grand Cherokee met het kentekenplaat van een Chrysler en dat mag niet.

Kentekenbewijs doorgefaxt maar hij blijft beweren dat ik de nummerplaten verwisseld heb.

Gevolg aanslag van bijna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een probleem met de belastingdienst in Apeldoorn.

Op mijn kentekenbewijs staat Merk: Chrysler. Type: Z.

Wat zegt de belastingdienst: Meneer u rijdt een Jeep Grand Cherokee met het kentekenplaat van een Chrysler en dat mag niet.

Kentekenbewijs doorgefaxt maar hij blijft beweren dat ik de nummerplaten verwisseld heb.

Gevolg aanslag van bijna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 Jeeps 1 op grijs en 1 op geel kenteken.

De gele is geschorst en daar krijg ik de naheffing over.

De belasting zegt dat ik de kentekenplaat van de grijze op de jeep heb gezet met het gele kenteken.

Heb een foto van hun toegestuurd gekregen maar dat is gewoon mijn grijskentekenvoertuig.

Nu is het aan mij om het tegendeel te bewijzen.

Heb al van alles aangedragen van kopy kentekenbewijzen, vin nummers, diverse foto's van de auto maar hij blijft bij zijn standpunt.

Op het kenteken staat Chrysler met de handelsbenaming Z.

Dus geen Jeep Grand Cherokee en dat kan niet zegt deze persoon.Dus ik ben fout zegt deze.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap geen z*k van dit verhaal.

Er lijken twee zaken door elkaar te lopen.

1-het verwisselen van het kenteken.

2-conflicterende gegeven op het kenteken.

Als je een foto van het voertuig hebt (door de belasting aangevoerd als bewijs)waar de juiste combinatie op staat

lijkt mij een briefje van een advocaat afdoende.

Handelsnaam z zal wel van zj komen (grand cherokee 1993-1998 = zj)

Overigens heb jij dit er niet opgezet. gewoon voertuig laten indentificeren bij de RDW en hiermee naar de meneer van de belasting gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Grand Cherokee staat ook als "Chrysler ZG" op kenteken. Het is dus niet ongebruikelijk.

ZG = In Graz gebouwde ZJ (Grand Cherokee 1993-1998)

Misschien moet je ze bij de belastingdienst even vertellen dat "Jeep" een merk van Chrysler is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heb je niet gerommeld met het kenteken of met de nummerplaten; het idee alleen al!

Maar zijn nu beide auto's Grand's ZJ ??? ~Een geblindeerd met schot en een met gewoon ramen rondom? Verschillende kleuren?

Hoe heeft die mijnheer van de blauwe brieven nu ooit bedacht de je met een 'gele' reed op een 'grijs'kenteken? heeft hij gezien dat er ramen inzaten of zo?

siert.

Als de foto natuurlijk echt van je 'grijze' is, heeft hij natuurlijk geen poot om op te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foto is echt van het grijskentekenvoertuig.

Heb gisteren een brief opgesteld en naar de inspecteur van de blauwe brief gestuurd met daarin uitleg dat Jeep destijds door Chrysler is gebouwd en 21 foto's bijgevoegd waaruit blijkt dat dat zo is.

Waaronder het indentificatieplaatje onder de motorkap.

En wat staat daar op? Chrysler corparetion.

Nu maar afwachten wat zijn verweer hierin is.

Dit zal wel weer enige tijd in beslag nemen maar ik houd jullie op de hoogte.

Alvast bedankt voor jullie comentaar.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel netjes uitstel van betaling aangevraagd naar aanleiding van de aanslag?

Daar je met de betreffende inspecteur nu een haat / liefde verhouding aan het opbouwen ben houdt dat nog niet in dat je dan automtisch uitstel van betaling krijgt. Dat moet je nog wel appart aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof het of niet de belastingdienst was dit keer snel!!!!

Maandag hadden ze mijn bezwaarschrift in huis met de foto's en een schrijven van de RDW.

Gisteren kreeg ik een telefoontje van de beste man dat ze af zien van verdere vervolging en dat de zaak

bij deze gesloten is.

Allemaal nog bedankt voor het meedenken.

groeten,

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...