Spring naar bijdragen

Kleperstoter Vervangen


Recommended Posts

Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen?

Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel...

Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van.

Succes

Mvgr Rick

Een Nekaf heeft een iets andere techniek als een Wrangler... aan hydraulische klepstoters van een Wrangler 4.0 valt niet veel te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepee

Dat weet ik;) volgens jou moet er dus niks afgesteld worden?Je hebt dus wel degelijk een voorinstelling... Overigens ligt er in mijn nekaf een chevy V8;)

BDP= bovenste dode punt

Mvgr Rick

Volgens de FSM gewoon de bouten van de tuimelaars vastdraaien tot 26 Nm. Het blokje waar de tuimelaar op scharniert zit dan helemaal vast. (dat is dus niet hetzelfde als bij een chevy v8)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...