Spring naar bijdragen

Antenne Motor Blijft Draaien


NiMi
 Share

Recommended Posts

Als de motor van de antenne (bij het uitzetten) door blijft draaien waar kan dat dan aan liggen? Het gaat waarschijnlijk om het laatste stukje waardoor hij niet het signaal krijgt om te stoppen. Iemand eravring of er dan een onderdeeltje versleten of los is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee kabel is niet gebroken want hij schuift nog wel deels in en uit . Zit er in het mechaniek iets van een tandwiel wat slijt waardoor hij hem niet meer helemaal pakt. Denk dat ik de motor er maar uit moet om het eens te beoordelen.

Dank voor de reakties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank allen voor de reakties ik ga ermee aan de slag.

@Roccade demonteren kost 45 min. Plastic beschermflap wielkast deels losmaken (aan de antennekant) door 4 plastic doppen eruit te halen en 3 moertjes lossen waarmee de flap aan het zijpaneel vast zit. Dan moer bovenop de antenne lossen. Vervolgens 2 schroeven lossen waarmee de antenne via een beugel vast zit aan de binnenkant van de body (zijplaat van het motorcompartiment) nu zit de antenne + motor helemaal los.

Vervolgens in de auto rechtsonder bij het voetendeel van de bijrijder de antennekabel losmaken (zit met een connector in elkaar geschoven) en de drie draads stroomvoorziening loskoppelen dit is een stekker die in een blokje zit onder handschoenenkastje/opbergvakje. Beste volg je de draden en dan kom je vanzelf bij het blokje uit. Daarna de rubberdop (anti water naar binnen) waar de draden doorheenlopen uit het zijpaneel drukken (naar buiten duwen de holle ruimte in waar ook de antenne zit) en dan kun je het hele zaakje er via de wielkast uithalen.

good luck ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank allen voor de reakties ik ga ermee aan de slag.

@Roccade demonteren kost 45 min. Plastic beschermflap wielkast deels losmaken (aan de antennekant) door 4 plastic doppen eruit te halen en 3 moertjes lossen waarmee de flap aan het zijpaneel vast zit. Dan moer bovenop de antenne lossen. Vervolgens 2 schroeven lossen waarmee de antenne via een beugel vast zit aan de binnenkant van de body (zijplaat van het motorcompartiment) nu zit de antenne + motor helemaal los.

Vervolgens in de auto rechtsonder bij het voetendeel van de bijrijder de antennekabel losmaken (zit met een connector in elkaar geschoven) en de drie draads stroomvoorziening loskoppelen dit is een stekker die in een blokje zit onder handschoenenkastje/opbergvakje. Beste volg je de draden en dan kom je vanzelf bij het blokje uit. Daarna de rubberdop (anti water naar binnen) waar de draden doorheenlopen uit het zijpaneel drukken (naar buiten duwen de holle ruimte in waar ook de antenne zit) en dan kun je het hele zaakje er via de wielkast uithalen.

good luck ermee.

Dank voor je zeer uitgebreide uitleg!

Misschien een rare vraag, maar dit plastickap schroef je die los aan de buitenkant, boven het wiel, of moet dit alles via het motorcompartiment?

Heb je eventueel fotos waarmee ik t voor mezelf kan visualiseren? Ben helaas niet zo technisch wat autos betreft :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank allen voor de reakties ik ga ermee aan de slag.

@Roccade demonteren kost 45 min. Plastic beschermflap wielkast deels losmaken (aan de antennekant) door 4 plastic doppen eruit te halen en 3 moertjes lossen waarmee de flap aan het zijpaneel vast zit. Dan moer bovenop de antenne lossen. Vervolgens 2 schroeven lossen waarmee de antenne via een beugel vast zit aan de binnenkant van de body (zijplaat van het motorcompartiment) nu zit de antenne + motor helemaal los.

Vervolgens in de auto rechtsonder bij het voetendeel van de bijrijder de antennekabel losmaken (zit met een connector in elkaar geschoven) en de drie draads stroomvoorziening loskoppelen dit is een stekker die in een blokje zit onder handschoenenkastje/opbergvakje. Beste volg je de draden en dan kom je vanzelf bij het blokje uit. Daarna de rubberdop (anti water naar binnen) waar de draden doorheenlopen uit het zijpaneel drukken (naar buiten duwen de holle ruimte in waar ook de antenne zit) en dan kun je het hele zaakje er via de wielkast uithalen.

good luck ermee.

Dank voor je zeer uitgebreide uitleg!

Misschien een rare vraag, maar dit plastickap schroef je die los aan de buitenkant, boven het wiel, of moet dit alles via het motorcompartiment?

Heb je eventueel fotos waarmee ik t voor mezelf kan visualiseren? Ben helaas niet zo technisch wat autos betreft :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat via de buitenkant als je je wiel een beetje wegdraait is dat allemaal prima toegankelijk

geen foto beschikbaar maar ook voor niet technische mensen prima te doen hoor gewoon aan beginnen je kan weinig verkeerd doen!

:-)

Heb jij nieuwe antenne via ebay gekocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kortingscode? :D:whistle:

020658 voor bestellingen boven de 50 eur. Antenne kost 49,99 eur dus ook nog 1 zekering van 0,29 eur bestellen dan krijg je 7,50 eur korting

Motor nog niet gemonteerd want heb wat problemen met de aansluiting als ik eruit ben laat ik het weten.

Montage van de motor is geen probleem hij past in de spatborddoorvoer en er zit een metalen strip bij met gaten die je op de juiste positie kan buigen zodat je altijd goed uitkomt en stevig omdat je hem op twee punen fixeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

020658 voor bestellingen boven de 50 eur. Antenne kost 49,99 eur dus ook nog 1 zekering van 0,29 eur bestellen dan krijg je 7,50 eur korting

Motor nog niet gemonteerd want heb wat problemen met de aansluiting als ik eruit ben laat ik het weten.

Montage van de motor is geen probleem hij past in de spatborddoorvoer en er zit een metalen strip bij met gaten die je op de juiste positie kan buigen zodat je altijd goed uitkomt en stevig omdat je hem op twee punen fixeert.

Ik wacht jouw bevinndingen even af voordat ik hem bestel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
020658 voor bestellingen boven de 50 eur. Antenne kost 49,99 eur dus ook nog 1 zekering van 0,29 eur bestellen dan krijg je 7,50 eur korting

Motor nog niet gemonteerd want heb wat problemen met de aansluiting als ik eruit ben laat ik het weten.

Montage van de motor is geen probleem hij past in de spatborddoorvoer en er zit een metalen strip bij met gaten die je op de juiste positie kan buigen zodat je altijd goed uitkomt en stevig omdat je hem op twee punen fixeert.

Is  het gelukt met de antenne van Conrad? Want ik geloof dat mijn Cherokee ook zo 1 moet hebben:) Zie je ook verschil aan de antenne? Die van Conrad of de Orginele van Jeep?

 

Het motortje van mijn antenne gaat wel gewoon aan en uit maar de Antenne gaat niet meer op en neer. (handmatig wel)

of zal het gewoon een onderdeeltje zijn die kapot is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...