Spring naar bijdragen

Koplamp Ring Met Lipjes Ipv Schroeven?


Recommended Posts

Laat, beide koplampen houden er mee op (nouja eerst nummer 1 en 5 minuten later nummer 2), donker, laat en een handleiding die stopt bij het er af halen van de kap met knipperlicht, bijrijderskant 2 schroeven losgemaakt aan de onderkant en dan zo de ring van de koplamp er af (aan de bovenkant zat die met lipjes door 2 sleufjes), lampje vervangen klaar, bestuurders kant, 2 schroeven losgemaakt aan de onderkant, en huh? waarom komt die niet net zo los als de andere kant? hmm misschien iets verder naar voren/boven trekken, **PATS**PATS**, bovenkant de lipjes die blijkbaar met schroeven vastzaten afgebroken van de ring... hmmm.. gelukkig was het wel thuis op de oprit, en bleek uiteindelijk toch niet weg te hoeven, dus maar gelaten voor wat het was.. volgende dag eens gekeken hoe het nou zat, en ja hoor, ze hadden gewoon een andere ring er op zitten die dus ook aan de bovenkant met 2 schroeven vast zat (waarvan de schroeven gewoon in de sleuven voor de lipjes (zoals dus die ring van de bijrijderskant) waren gedraaid). Nou, na wat knutselwerk met isolatietape toch de lipjes met die schroefgaatjes weer aan de ring kunnen bevestigen en de ring weer op de lamp kunnen zetten..

Nou, ik dacht dus, mooi k*t dat er een ring op zat met schroeven aan de bovenkant en niet zoals aan de bijrijderskant dat je de lipjes door de sleuven steekt, dus dan maar eens even zo snel mogelijk een nieuwe ring laten bestellen die wel door die sleufjes passen.. Eerste telefoontje van Rik (GP-service), sorry dre, maar ze hebben de verkeerde opgestuurd, dus zo 1tje die je aan de bovenkant moet schroeven.. grrrr.. dan herinnert hij zich dat er pas een klant was geweest die pas zijn lampen had vervangen en hij dus nog die oude had liggen.. helaas had die ook aan de bovenkant schroeven.. double grrr.. hij zou nog wat rondbellen, uiteindelijk beltie op en zegt datie dat ding alleen nog via de dealer kan bestellen want hij dat em niet kunnen vinden (maargoed dealer is behoorlijk prijzig), ik zeggen, ok liever toch het originele want dat is sowieso handiger met vervangen in het donker.. Hij bestellen obv kenteken/chassienummer, komtie vandaag binnen, en ja hoor, je begrijpt het al.............. 1tje met die je weer moet schroeven aan de bovenkant... zucht.. blijkbaar is die met die lipjes dus NIET de originele OF de dealer heeft gewoon een fout gemaakt..

Maar mijn vraag is dan uiteindelijk na dit lange verhaal... Weet iemand welk model Jeep (Cherokee) koplampringen met lipjes die aan de bovenkant door sleufjes moeten heeft, en of iemand weet waar ik zo'n kreng kan krijgen?

Mijn Jeep Cherokee is een 2.5i (sport?) uit 1996 Bezine/lpg met handmatigeschakelbak..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...