Spring naar bijdragen

Typisch Jeep Probleem?


Recommended Posts

Af en toe gaan tijdens het rijden ineens alle controlelampjes aan, slaan de meters op hol en gaan de airco en navigatie uit. De auto blijft tijdens dit alles gewoon rijden. Na enige seconden gaan de lampjes weer uit en blijft er alleen een melding "service electronic brake system" branden. Bij opnieuw starten is die ook weer weg. Uit de geschiedenis van de auto blijkt dat de eerste eigenaar de auto daarvoor in jan. 2011 ook al een keer naar de garage heeft gebracht. Zij hebben het toen verholpen ( naar nu blijkt maar tijdelijk) met een softwareupdate.

Van de diverse amerikaanse forums wordt ik niet echt vrolijk als ik lees wat dit allemaal kan veroorzaken ;-(

Heeft iemand dit al eens eerder bij de hand gehad en een definitieve oplossing gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit lijkt mijn een can netwerk storing,je kan het beste

de auto even laten uitlezen bij de dealer

Hij is afgelopen week uitgelezen en gereset en sindsdien is het weg, maar dat lijkt mij maar een lapmiddel. Er is immers "ergens iets" in de elektronica dat dit veroorzaakt heeft, de dealer kreeg dit niet uit de foutcodes die hij gewist heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een weleens voorkomend euvel kan de massa zijn, als de massa niet goed is heb je een korte stroomonderbreking, waarbij je dus even n stilval hebt, die de computer bij herstel van de verbinding weer snel oppakt en je verder rijdt

bij opnieuw starten vindt er een reset plaats, waarbij de computer wel de fouten opslaat, dus is logisch dat het dan weg is

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke foutcode(s) zaten er in? Misschien wel handig om te weten........

Geen idee, ik heb nu de afspraak dat ik er gewoon mee rij en direct nadat het zich opnieuw voordoet langs de dealer rij om hem opnieuw uit te laten lezen, zodat ze er redelijk zeker van kunnen zijn dat de codes die ze vinden een relatie met het probleem hebben.

Al met al word ik hier niet echt vrolijk van. Met onze voormalige Chevy Tahoe heb ik in 6 jaar niet zo vaak bij de garage gestaan als met de GC in een paar weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Welke foutcode(s) zaten er in? Misschien wel handig om te weten........

Laat die foutcodes maar zitten daar wordt de dealer en jij niet wijzer van; ik heb dit ook gehad en geen dealer die de oplossing had.

Hoop werk verzet met kabels los aansluitingen schoongemaakt enz. enz.

Wat voor GC heb je en van welk jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 2007 5.7 Hemi limited.

Ik moet zeggen dat sinds de fouten gewist zijn het probleem zich niet meer voordoet. ik ben er wel achter dat dit ( in de USA althans) een veel voorkomend probleem is waarbij meestal de ingnition switch de oorzaak is. Dus al het weer terugkomt zal ik die maar eerst eens vervangen, is niet zo'n heel duur onderdeel, alleen moet je wel het halve dashbord slopen om er bij te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen niet alle fouten worden bij de GC weggeschreven en zeker niet deze, kijk je service manual maar na. Contact fouten zeker niet, deze komen en gaan en de ECU wordt gewist; en deze fouten zijn juist de lastigste, zoals spontane uitval tot aan op slot blijven. Bijna zeker dat deze fout dit minuscule contactje is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 2007 5.7 Hemi limited.

Ik moet zeggen dat sinds de fouten gewist zijn het probleem zich niet meer voordoet. ik ben er wel achter dat dit ( in de USA althans) een veel voorkomend probleem is waarbij meestal de ingnition switch de oorzaak is.

Slopen is niet nodig, ik heb nog zo'n switch. Drie schroeven en je klapt de kniebescherming naar beneden. Duurt tussen 40-50 minuten enkel en alleen het priegelwerk voor de switch.

Van de CRD bij een kennis heb ik deze ook vervangen, alleen deze is zo'n zes keer duurder en na vervanging moet je de montage verzegelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slopen is niet nodig, ik heb nog zo'n switch. Drie schroeven en je klapt de kniebescherming naar beneden. Duurt tussen 40-50 minuten enkel en alleen het priegelwerk voor de switch.

Van de CRD bij een kennis heb ik deze ook vervangen, alleen deze is zo'n zes keer duurder en na vervanging moet je de montage verzegelen.

Maar om bij die schroeven te komen moet toch eerst de behuizing van de Km-teller etc. en de de dashbordbekleding rond het contactslot verwijderd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...