M-REX Geplaatst May 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 Dit weekende komt mijn chevy v8 305 tbi blok binnen deze ga ik inbouwen in me cj5 waar nu een v6 3.8 chevy blok in heb liggen met een intake van edelbrock Met een 4 barrel edelbrock caburateur Alles gaat comfor de eis van rdw dus ik laat de boel ook keuren enz enz enz Hij komt alleen op gas telopen dus hoef geen draden zooi en degelijk aan tepassen Daar bij de volgende vraag heb nu 2 zaken in de usa waar ik een intake van edelbrock kan kopen summitracing.com of jegs.com Bij wie van de 2 kan ik het beste die intake kopen en waar moet ik opletten dan de vraag die hier even niet terug kon vinden de een zegt een een amc 304 er in leggen en de andere zegt een chevy 305 er in leggen Alleen wat zijn nu de werkelijk voor een nadelen van de motoren Waarom een 305 blok tja deze kwam ik bij toeval tegen met weining km.s En kom ik nog onverwachte zaken tegen met in bouwen?????????????????????????? het meeste is al aan gepast in me cj kwa motor steunen en degelijke en waar kan ik het beste hier in nederland een hei v8 onsteking kopen voor een redelijke prijs eigelijk hoef ik aleen de verdeelkap tehebben op mijn v6 zit al een hei onsteking alleen dan voor een 6 pitter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst May 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 Heb je het blok dan niet compleet gekocht met inlaatspruitstuk en distributeur ? Naar mijn weten heeft een 305 tbi HEI standaard, Of wil je een verdelerkap met bobine er boven op ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 het blok is verder compleet op de onsteking na die is over gezet op zijn nieuwe motor of ik moet een komplete hei voor een v8 op zoeken of alleen de kap met bobine die ik weer op me eigen hei van me v6 kan zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst May 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 een tbi is niet met hei geleverd. waarom behoud je de tbi niet? de kabelboom is vrij simpel aan te passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 ik rij alleen op gas waar de benzine tank zat hang nu een gast tank achter in onder het bankje komt nog een gastank samen heb ik 100 liter gas is genoeg voor lange afstanden terijden de 2 gas tank komt er pas naar de rdw keuring anders daar weer gezeik over hij sta nu al 2 jaar legaal op gas kenteken het blok komt uit een chevy van van me kameraad die wilde meer power in hebben zo doende kon ik dit blok krijgen blok is in super staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 Je hoeft geen ander manifold te nemen want de orginele is heel goed geschikt voor LPG. Gewoon een goede mixer, mijn voorkeur een IMPCO. Ik zou de hele emissie bende eraf halen/afstoppen een oud type Hei onttseking erop en gaan met die banaan. Ik heb zelf een chevy 5.7 in de CJ waar ik de carb. afgehaald heb en daarna een gaskleppen plaat op het manifold gezet maar daarop een adapter en vervolgens de mixer erop gezet. Hij loopt als de brandweer en start goed op LPG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over Nou dan verkoop je de edelbrock en koop de daarvoor een Hei ontsteking voor want het is zonde om de carb. er tussen te laten zitten als je toch niet op benzine gaat rijden. En geloof me als je alleen met een gaskleppenplaat en een adapter en mixer gaat werken en je steld het goed af dan loopt het gewoon goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst May 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2012 Hallo, Een goede keuze om naar een Chevy motor te gaan, gezien deze kwalitatief wat beter inmekaar steekt en de onderdelen voor het oprapen liggen voor een leuke prijs. Mijn advies is net als de zandhopper om met een kleppenplaat te rijden van een Qaudrajet/Holley en hier rechtstreeks een impco 425 op te zetten (bij de qaudrajet adaptortje nodig). Dit heb ik ook gedaan en dit gaat echt als de brandweer. Voordelen van de impco 425 veel meer flow dan een 300A en zeer goed af te stellen en zeer geschikt voor de wat grotere motoren. Overigens is voor jou de keuze uiteraard heel makkelijk om voor chevy te gaan aangezien je al met een 229ci v6 rijd. overigens is alles hetzelfde aan deze motoren, alleen mist de v6 2 cilinders. Waterpomp, poulies dynamo kan je dus zo overzetten. Zorg wel dat je een goede koeling heb aangezien de v8 wat moeilijker te koelen is als een v6. Mvgr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2012 Hallo, Een goede keuze om naar een Chevy motor te gaan, gezien deze kwalitatief wat beter inmekaar steekt en de onderdelen voor het oprapen liggen voor een leuke prijs. Mijn advies is net als de zandhopper om met een kleppenplaat te rijden van een Qaudrajet/Holley en hier rechtstreeks een impco 425 op te zetten (bij de qaudrajet adaptortje nodig). Dit heb ik ook gedaan en dit gaat echt als de brandweer. Voordelen van de impco 425 veel meer flow dan een 300A en zeer goed af te stellen en zeer geschikt voor de wat grotere motoren. Overigens is voor jou de keuze uiteraard heel makkelijk om voor chevy te gaan aangezien je al met een 229ci v6 rijd. overigens is alles hetzelfde aan deze motoren, alleen mist de v6 2 cilinders. Waterpomp, poulies dynamo kan je dus zo overzetten. Zorg wel dat je een goede koeling heb aangezien de v8 wat moeilijker te koelen is als een v6. Mvgr Rick mijn mixer zit naast de caburateur maar de kap er van past op de tbi caburateur zie foto.s ik wist dat ik alles zo kon over bouwen mijn blok is een afgezaagde v8 koeling leverd hopelijk geen problemen op heb zowel een fisco fan als een elex fan met schakelaar die bij 85 graden op gaat en in de termostaat heb ik een gat van 3 mm geboord heb nooit koelling problemen gehad tot op heden dan http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7776_raptor_gas_001_9jb4.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=0359_raptor_gas_002_bjzf.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst May 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2012 Aangezien je toch niet op benzine gaat rijden, raad ik je dus een gascarberateur aan! Dit scheeldt enorm in vormogen! Ziet foto's Bijkomend voordeel, je hebt geen arm en de hoogte is gelijk aan je standaard carb. Mvgr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2012 heb me maat die dagelijk gas inbouw doet al hier over in gelicht en die gaat even voor kijken kan die spullen voor inkoop kopen bij hem via de zaak altijd goed blok is binnen morgen gaat hij in de motor stander even alles onvetten en dan in de kleur kwasten of spuiten had van de tbi de boven kant er al af gehaalt en het past een op een mijn gas zooi dan en heb er stalen stalen headers er gekregen hopelijk gaat dat passen tussen mijn chassis balken en alles alles klaar dan de grote wissel truc ik hou jullie op de hoogte nog werk zat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 moest het blok even laten voor wat het was had wat apk gedonder met me prive auto de frontera die weer klaar is blok hang al in de stander en heb alles al onvet en onroest en ben bezig met het in de kleuren zetten de TBI ligt bij me maat die gaat helemaal pas klaar maken voor gas http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5473_img.php2_7wr6.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7531_v8_007_24mo.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=8191_v8_004_efa5.jpg dan de vraag waarom kan ik geen foto.s plaatsen krijg een weigering kan niets op laden op deze site ook niet op de galery de intake en de headers laat ik ook nog stralen loop wel tegen een groot probleem aan mijn vliegwiel past iemand nog tips zook een vliegwiel voor een schakelbak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2012 (bewerkt) Alstublieft. June 16, 2012 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 17, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2012 he bedank voor de hulp alleen krijg van alle kanten nog steeds een erro voor mijn foto.s wat ik voor heen niet had nha de V8 zit in de kleuren nu de headers gepast alleen die steken tever uit komen klem tussen het chassis tezitten die mot ik dus 5 cm in korten alle 8 muur$ http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7178_v8_19_7mee.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5615_v8_20_ybfn.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7303_v8_22_yhpn.jpg http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=0735_v8_23_j6i9.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2012 Wat voor error krijg je dan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2012 heb maar 4 bijlage.s meer staan als foto in de galery de rest is leeg als ik een foto ga opladen die 500 kb is dan opladen aan klikken en dan stop alles via een andere foto opladen welke dan ook die net als rick foto,s in het bericht wil plaatsen komt er dit steeds weer in beeld Er trad een fout op Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken. uipko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2012 4x4foto's geeft wel meer problemen met linken. Gebruik van het juiste knoppie voor je fotolink maakt ook veel uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2012 4x4foto's geeft wel meer problemen met linken. Gebruik van het juiste knoppie voor je fotolink maakt ook veel uit. en welk knopje is dat dan heb ze allemaal al gehad en heb redelijk verstand van computers en progama.s image oplader werk niet de foto oplader van rick ook al even uit geprobeerd werk ook niet jullie eigen komt niet verder dan opladen en stap 2 kan ik niet aan klikken of terwel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.