Spring naar bijdragen

Chevy 305 Tbi


M-REX
 Share

Recommended Posts

Dit weekende komt mijn chevy v8 305 tbi blok binnen deze ga ik inbouwen in me cj5 waar nu een v6 3.8 chevy blok in heb liggen met een intake van edelbrock

Met een 4 barrel edelbrock caburateur

Alles gaat comfor de eis van rdw dus ik laat de boel ook keuren enz enz enz

Hij komt alleen op gas telopen dus hoef geen draden zooi en degelijk aan tepassen

Daar bij de volgende vraag heb nu 2 zaken in de usa waar ik een intake van edelbrock kan kopen summitracing.com of jegs.com

Bij wie van de 2 kan ik het beste die intake kopen en waar moet ik opletten

dan de vraag die hier even niet terug kon vinden de een zegt een een amc 304 er in leggen en de andere zegt een chevy 305 er in leggen

Alleen wat zijn nu de werkelijk voor een nadelen van de motoren

Waarom een 305 blok tja deze kwam ik bij toeval tegen met weining km.s

En kom ik nog onverwachte zaken tegen met in bouwen??????????????????????????

het meeste is al aan gepast in me cj kwa motor steunen en degelijke

en waar kan ik het beste hier in nederland een hei v8 onsteking kopen voor een redelijke prijs

eigelijk hoef ik aleen de verdeelkap tehebben op mijn v6 zit al een hei onsteking alleen dan voor een 6 pitter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rij alleen op gas waar de benzine tank zat hang nu een gast tank achter in onder het bankje komt nog een gastank samen heb ik 100 liter gas is genoeg voor lange afstanden terijden

de 2 gas tank komt er pas naar de rdw keuring anders daar weer gezeik over

hij sta nu al 2 jaar legaal op gas kenteken

het blok komt uit een chevy van van me kameraad die wilde meer power in hebben zo doende kon ik dit blok krijgen blok is in super staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft geen ander manifold te nemen want de orginele is heel goed geschikt voor LPG. Gewoon een goede mixer, mijn voorkeur een IMPCO. Ik zou de hele emissie bende eraf halen/afstoppen een oud type Hei onttseking erop en gaan met die banaan. Ik heb zelf een chevy 5.7 in de CJ waar ik de carb. afgehaald heb en daarna een gaskleppen plaat op het manifold gezet maar daarop een adapter en vervolgens de mixer erop gezet. Hij loopt als de brandweer en start goed op LPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen

scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen

scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over :whistle:

heb wel al die spullen er bij zal wel top wezen als ik me gas zooi zo over kon zetten heb nu alles voor edelbrock de de kap op de caburateur als deze past op de tbi en de rest af doppen

scheelt me dat een hoop alleen dan heb ik weer een edebrock caburateur over :whistle:

Nou dan verkoop je de edelbrock en koop de daarvoor een Hei ontsteking voor want het is zonde om de carb. er tussen te laten zitten als je toch niet op benzine gaat rijden. En geloof me als je alleen met een gaskleppenplaat en een adapter en mixer gaat werken en je steld het goed af dan loopt het gewoon goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Een goede keuze om naar een Chevy motor te gaan, gezien deze kwalitatief wat beter inmekaar steekt en de onderdelen voor het oprapen liggen voor een leuke prijs.

Mijn advies is net als de zandhopper om met een kleppenplaat te rijden van een Qaudrajet/Holley en hier rechtstreeks een impco 425 op te zetten (bij de qaudrajet adaptortje nodig).

Dit heb ik ook gedaan en dit gaat echt als de brandweer. Voordelen van de impco 425 veel meer flow dan een 300A en zeer goed af te stellen en zeer geschikt voor de wat grotere motoren. Overigens is voor jou de keuze uiteraard heel makkelijk om voor chevy te gaan aangezien je al met een 229ci v6 rijd. overigens is alles hetzelfde aan deze motoren, alleen mist de v6 2 cilinders. Waterpomp, poulies dynamo kan je dus zo overzetten. Zorg wel dat je een goede koeling heb aangezien de v8 wat moeilijker te koelen is als een v6.

Mvgr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Een goede keuze om naar een Chevy motor te gaan, gezien deze kwalitatief wat beter inmekaar steekt en de onderdelen voor het oprapen liggen voor een leuke prijs.

Mijn advies is net als de zandhopper om met een kleppenplaat te rijden van een Qaudrajet/Holley en hier rechtstreeks een impco 425 op te zetten (bij de qaudrajet adaptortje nodig).

Dit heb ik ook gedaan en dit gaat echt als de brandweer. Voordelen van de impco 425 veel meer flow dan een 300A en zeer goed af te stellen en zeer geschikt voor de wat grotere motoren. Overigens is voor jou de keuze uiteraard heel makkelijk om voor chevy te gaan aangezien je al met een 229ci v6 rijd. overigens is alles hetzelfde aan deze motoren, alleen mist de v6 2 cilinders. Waterpomp, poulies dynamo kan je dus zo overzetten. Zorg wel dat je een goede koeling heb aangezien de v8 wat moeilijker te koelen is als een v6.

Mvgr Rick

mijn mixer zit naast de caburateur maar de kap er van past op de tbi caburateur zie foto.s

ik wist dat ik alles zo kon over bouwen mijn blok is een afgezaagde v8 :rolleyes:

koeling leverd hopelijk geen problemen op heb zowel een fisco fan als een elex fan met schakelaar die bij 85 graden op gaat en in de termostaat heb ik een gat van 3 mm geboord

heb nooit koelling problemen gehad tot op heden dan

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7776_raptor_gas_001_9jb4.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=0359_raptor_gas_002_bjzf.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb me maat die dagelijk gas inbouw doet al hier over in gelicht en die gaat even voor kijken kan die spullen voor inkoop kopen bij hem via de zaak altijd goed :D

blok is binnen morgen gaat hij in de motor stander even alles onvetten en dan in de kleur kwasten of spuiten

had van de tbi de boven kant er al af gehaalt en het past een op een mijn gas zooi dan en heb er stalen stalen headers er gekregen hopelijk gaat dat passen tussen mijn chassis balken :rolleyes:

en alles alles klaar dan de grote wissel truc

ik hou jullie op de hoogte nog werk zat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

moest het blok even laten voor wat het was had wat apk gedonder met me prive auto de frontera die weer klaar is

blok hang al in de stander en heb alles al onvet en onroest en ben bezig met het in de kleuren zetten

de TBI ligt bij me maat die gaat helemaal pas klaar maken voor gas

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5473_img.php2_7wr6.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7531_v8_007_24mo.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=8191_v8_004_efa5.jpg

dan de vraag waarom kan ik geen foto.s plaatsen krijg een weigering kan niets op laden op deze site ook niet op de galery

de intake en de headers laat ik ook nog stralen

loop wel tegen een groot probleem aan mijn vliegwiel past

iemand nog tips zook een vliegwiel voor een schakelbak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he bedank voor de hulp alleen krijg van alle kanten nog steeds een erro voor mijn foto.s wat ik voor heen niet had

nha de V8 zit in de kleuren nu de headers gepast alleen die steken tever uit komen klem tussen het chassis tezitten die mot ik dus 5 cm in korten alle 8 muur$

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7178_v8_19_7mee.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5615_v8_20_ybfn.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7303_v8_22_yhpn.jpg

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=0735_v8_23_j6i9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb maar 4 bijlage.s meer staan als foto in de galery de rest is leeg als ik een foto ga opladen die 500 kb is dan opladen aan klikken en dan stop alles

via een andere foto opladen welke dan ook die net als rick foto,s in het bericht wil plaatsen komt er dit steeds weer in beeld

Er trad een fout op

Je hebt geen toestemming om die afbeelding extensie op dit forum te gebruiken.

uipko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4x4foto's geeft wel meer problemen met linken.

Gebruik van het juiste knoppie voor je fotolink maakt ook veel uit. ;)

en welk knopje is dat dan :rolleyes: heb ze allemaal al gehad en heb redelijk verstand van computers en progama.s

image oplader werk niet

de foto oplader van rick ook al even uit geprobeerd werk ook niet

jullie eigen komt niet verder dan opladen en stap 2 kan ik niet aan klikken :whistle:

of terwel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...