Spring naar bijdragen

Build A New "blue Laredo".


The Blue Laredo
 Share

Recommended Posts

Dit is mijn CJ7, The Blue Laredo, V8(AMC360) van 1980

Foto-N6N3VHAC-D.jpg

Omdat de tand des tijds inmiddels invloed krijgt op het chassis en de body, besloten om om over te

gaan tot een complete "body-off" restauratie.

Hiervoor een YJ '87 op de kop getikt die moet gaan dienen als basis voor een nieuwe "Blue Laredo".

Foto-ZJINLVJY-D.jpg

De plannen zijn als volgt:

De YJ wordt compleet gestript,enkel de body en het rollend chassis wordt gebruikt.

De body wordt geschuurd/geplamuurd en in de blauwe kleur gespoten.

Het chassis wordt gestraald en gegalvaniseerd en daarna worden assen e.d teruggeplaatst.

De V8 wordt overgebouwd in het YJ chassis evenals alle kenmerkende CJ details, zoals dashboard, deuren,

achterklep, grill, motorkap en voorschermen.

Geplande restauratietijd 2 jaar.

Hier nog wat plaatjes van beide voertuigen.

Foto-68AO4PWF-D.jpg

Foto-JMODSGOX-D.jpg

Foto-S64RTSB7-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi project, ben benieuwd naar de vorderingen.

Ben zelf ook onderdelen aan het verzamelen om een 81-er cj7 360 zo origneel mogelijk terug te restaureren.

Waarom heb je voor de yj assen gekozen? Ze hebben niet alleen een andere steek maar zijn een stuk breder dan je huidige assen en het voordiff zit aan de verkeerde kant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steven, ik gebruikt het gehele rollend onderstel van de YJ, inclusief de automaat met tussenbak. Deze automaatbak is hetzelfde als dat ik nu in de CJ heb. Het blok wordt dus uit de CJ gehaald en ik het YJ chassis gehangen en als alle klopt past dat dan ook weer op automaat van de YJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat er thuis sprake was van een beperkte garageruimte, eerst maar begonnen met een uitbouw

om zodoende alle materialen te kunnen bergen.

Eerst maar een een paar palen gezet.

Foto-4Z7AU3WH-D.jpg

Foto-3NLMMHE8-D.jpg

Toen wat wanden geplaatst

Foto-7HDUOKNK-D.jpg

Foto-ZZIDL6VC-D.jpg

Foto-GESJWBK7-D.jpg

Daarna het dak erop en het(tijdelijke) schuurtje is klaar.

Ja, het is tijdelijk want na het project wordt het schuurtje

weer afgebroken.

Foto-G8PHVPGM-D.jpg

Foto-EJBWERRT-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De YJ, gekocht van Zandhopper, heeft geruime tijd gestald gestaan bij zijn woonlocatie.

Ik was voornemens om eerst het motorblok te verkopen, alvorens de Jeep naar mijn woonlocatie

te transporteren. Het uitbouwen van de motor zou in mijn beperkte garageruimte een stuk moeilijker

worden. Een koper voor de 4.2 zes cilinder was gauw gevonden en het demonteren kon beginnen.

Eerst de radiator eruit,

Foto-AJAR44IJ-D.jpg

Daarna de grill demonteren,

Foto-HBSYLEQZ-D.jpg

Foto-SCMW7KQ8-D.jpg

Dan beide spatborden eraf,

Foto-CPECRJWP-D.jpg

Foto-FGIXPTVM-D.jpg

En binnen no time stond de motor klaar om te worden opgehaald,

Foto-NLYFZHPV-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit word een leuk project!!Ga ik volgen!!

Wel even een vraag: die uitbouw van je garage, hoe ga je de jeep daarin krijgen........?

Het lijkt erop alsof de kanteldeur uitkijkt op de achterkant van je woning? Met die uitbouw heb je krap 1mtr ruimte waar je natuurlijk nooit een auto door krijgt.

Leg uit :D

en wat John-M bedoeld is denk ik dat je even vaart moet maken met de ombouw en keuring anders vervalt de regeling.

Einde regeling: medio 2013, geplande voltooiing van je project is 2014, dus dan ben je te laat... Zou zonde zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist John-M, jij begrijpt het helemaal en als het helemaal niet anders kan heb ik altijd nog het kentekenbewijs van de CJ en de plakletters van Michel1972

Ach je weet maar nooit wat de plannen straks weer zullen zijn van onze nieuwe regering in Den Haag.

Gewoon lekker knutselen en bouwen en dat zie je tegen de tijd wel dat de cj gereed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit word een leuk project!!Ga ik volgen!!

Wel even een vraag: die uitbouw van je garage, hoe ga je de jeep daarin krijgen........?

Het lijkt erop alsof de kanteldeur uitkijkt op de achterkant van je woning? Met die uitbouw heb je krap 1mtr ruimte waar je natuurlijk nooit een auto door krijgt.

Leg uit :D

en wat John-M bedoeld is denk ik dat je even vaart moet maken met de ombouw en keuring anders vervalt de regeling.

Einde regeling: medio 2013, geplande voltooiing van je project is 2014, dus dan ben je te laat... Zou zonde zijn!

Hey Guido,

wat bedoel je met einde regeling 2013 dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit word een leuk project!!Ga ik volgen!!

Wel even een vraag: die uitbouw van je garage, hoe ga je de jeep daarin krijgen........?

Het lijkt erop alsof de kanteldeur uitkijkt op de achterkant van je woning? Met die uitbouw heb je krap 1mtr ruimte waar je natuurlijk nooit een auto door krijgt.

Leg uit :D

en wat John-M bedoeld is denk ik dat je even vaart moet maken met de ombouw en keuring anders vervalt de regeling.

Einde regeling: medio 2013, geplande voltooiing van je project is 2014, dus dan ben je te laat... Zou zonde zijn!

GGuido, de uitbouw is aan de voorzijde voorzien van een uitneembare wand. Op het moment dat de Jeep er uit of in moet, pak ik de hele wand eruit en ga dwars door de uitbouw heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oldtimer regeling zoals Kenzo hem hierboven heel duidelijk omschreef, helemaal vd baan gaat ivm de diverse bezuinigingspakketen.

Nu kan ik het alleen nergens meer terugvinden.....

Dus nog niks aan de hand, we wachten wel gewoon af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...