Spring naar bijdragen

welke wensen heb jij voor je GC?


Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Verse shocks misschien stugger dan de originele, waar wellicht het beste af was. En idd de breedte zal er ook wel mee te maken hebben.

Shocks zou goed kunnen. Een andere mogelijkheid is de banden zelf. Stijfheid van de band en van de wangen kan een enorm verschil in "weggevoel"geven. Een band die beneden 1 cm vervormd geeft boven wel een cm of 10 aan uitslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het vervangen van de banden en instaleren van de BB's ga ik eens op zoek naar een ander geluidje. Ben dat mieterige Suzuki geluidje toch wel erg zat. M'n vorige auto (Scorpio 2.9 V6) was toch een stuk bruter dan de 4.0 van de ZJ. Het kan gewoon echt niet wat daar standaard onder zit.

Nu zie ik die Borla's en Magnaflows voor de GC ZJ staan voor $ 380 tot $ 415 (Omgerekend € 320) Kosten hier zo rond de € 1000.

Loont dus om daar te kopen. Heeft iemand dat al gedaan? Wat kost verschepen en invoer ongeveer?

Wat zijn de verschillen qua geluid? Wil een wat ruiger geluid maar het moet niet zo zijn dat de ruiten eruit gaan bij de buren en binnen niet meer normaal gesproken kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een borla cat-back er onder

want idd orgineel was het niks, zelfs niet met een V8

totale kosten zijn,

aanschaf+verzendkosten en daar overheen gaat invoer 4%(geloof ik) en daar weer overheen de btw

naar http://www.4wd.com/ gaan uitzoeken wat je wil en dan even contact met ze opnemen voor verzendkosten.

grof weg kan je ongeveer zeggen dat de dollar prijs de europrijs wordt met de meeste dingen, wel opletten dat je aan de oostkust besteld en niiet een bedrijf aan de westkust scheeld nogal verzendkosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n Ruiten laten tinten.

Binnenkort laat ik m'n ruiten tinten door een gespecialiceerd bedrijf.

Mijn Zj is groen, dus ik laat m'n ruiten in de kleur Ray-Green doen.

Is mischien weer es wat anders dan al die zwarte ruiten.

Kost toch nog 425 euri's.... (behalve de voorruit).

Jullie horen nog.

Davezj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey DaveZJ !

Pas op met het tinten van je ramen! Ik rijd al sinds een jaar of 8 met (donker en minder donker) getinte ramen. Eerst in mijn lease-auto's (achter + zijruiten 20% lichtdoorlatendheid; heel mooi om te zien, functioneel en niet té); later in mijn Dodge W200 (achter + zijramen 5% lichtdoorlatendheid; bijzonder donker) en ook mijn GC (5.2, zwart, 1997) kocht ik met getinte ramen (geen idee over doorlatendheid). Heel mooi allemaal en zeker in de zomer heerlijk.

Totdat oom agent je weer eens inhaalt. Die is minder gecharmeerd over getinte voorste rijramen (dus die in je voordeuren). Dat mag dus officieel niet. Tot nu toe heb ik er 2 bekeuringen voor gekregen; de laatste was 95EUR voor mijn Jeep.

Voorgaande jaren is er veel discussie geweest over het wel of niet mogen ervan. Totdat in maart dit jaar een agent zelf initiatief ondernam en zijn auto liet 'tinten'. Hij liet zich bekeuren en liet het voorkomen. Uiteindelijk is er een uitspraak gedaan dat de voorste zijruiten niet voorzien mogen zijn van verkleurende of zicht-belemmerende objecten. Het is een uitspraak die ervoor heeft gezorgd dat de politie nu een kapstok heeft om je legaal te bekeuren en je kunt er niets tegen doen. Ik weet de exacte zinsbouw niet, maar het komt erop neer dat ze er zowel gecoate ramen (verkleuring) als raamfolie (objecten) ermee te pakken hebben.

Ik heb het zelf aangevochten zonder succes. Een goede maat van mij werkt bij de politie en weet alle ins-and-outs.

Pas dus goed op; ik laat mijn ramen gewoon getint en neem het risico van de bekeuring. In 8 jaar nu 2x 95EUR kwijt geweest. Jammer van het geld maar ik vind het mooi en functioneel. Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik een blokje om rijd als ik oom agent zie staan of me op z'n minst een beetje opgelaten voel in zijn aanwezigheid ;-)

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey DaveZJ !

Pas op met het tinten van je ramen! Ik rijd al sinds een jaar of 8 met (donker en minder donker) getinte ramen. Eerst in mijn lease-auto's (achter + zijruiten 20% lichtdoorlatendheid; heel mooi om te zien, functioneel en niet té); later in mijn Dodge W200 (achter + zijramen 5% lichtdoorlatendheid; bijzonder donker) en ook mijn GC (5.2, zwart, 1997) kocht ik met getinte ramen (geen idee over doorlatendheid). Heel mooi allemaal en zeker in de zomer heerlijk.

Totdat oom agent je weer eens inhaalt. Die is minder gecharmeerd over getinte voorste rijramen (dus die in je voordeuren). Dat mag dus officieel niet. Tot nu toe heb ik er 2 bekeuringen voor gekregen; de laatste was 95EUR voor mijn Jeep.

Voorgaande jaren is er veel discussie geweest over het wel of niet mogen ervan. Totdat in maart dit jaar een agent zelf initiatief ondernam en zijn auto liet 'tinten'. Hij liet zich bekeuren en liet het voorkomen. Uiteindelijk is er een uitspraak gedaan dat de voorste zijruiten niet voorzien mogen zijn van verkleurende of zicht-belemmerende objecten. Het is een uitspraak die ervoor heeft gezorgd dat de politie nu een kapstok heeft om je legaal te bekeuren en je kunt er niets tegen doen. Ik weet de exacte zinsbouw niet, maar het komt erop neer dat ze er zowel gecoate ramen (verkleuring) als raamfolie (objecten) ermee te pakken hebben.

Ik heb het zelf aangevochten zonder succes. Een goede maat van mij werkt bij de politie en weet alle ins-and-outs.

Pas dus goed op; ik laat mijn ramen gewoon getint en neem het risico van de bekeuring. In 8 jaar nu 2x 95EUR kwijt geweest. Jammer van het geld maar ik vind het mooi en functioneel. Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik een blokje om rijd als ik oom agent zie staan of me op z'n minst een beetje opgelaten voel in zijn aanwezigheid ;-)

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo...

Vandaag nieuwe rubber sloffen besteld bij Jagers Banden Service in Culemborg. Goeie service en goeie prijzen.

Heb de Goodrich All Terrain K/O besteld in maat 30x9.5R15. 150 euro stuk incl. monteren en balanceren. Heb gelijk m'n 4 zgan winterbanden in geruild en ook m'n 2 achterbanden van de ZJ. Denk dat ik voor 400 eurotjes klaar ben.

En nu de sneeuw in! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo, het hele handeltje zit er op en ik moet zeggen.....smoelt een stuk beter en rijdt een stuk beter.

Voor en achter 2" BB's (rubbers laten zitten)

Banden BF Goodrich AllTerrain K/O 30x9.5R15

5.jpg

* Uitlaat moet nog even wachten. Koste net zoveel als m'n seizoen pas voor de skilift en das toch net even belangrijker als m'n oude het nog doet.

* Sidebars ga ik deze winter zelf in elkaar bakken en braden.

* Zo ook een laadbak voor boven op het dak. Zoals je ziet hang ik wel eens in de lucht en op deze manier kan ik zo een stel

van die pakzakken voor paragliders op het dak gooien en toch met 5 man zitten.

* Oh ja... een wit knipperlicht voor bestuurderskant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...