Marco Fennema Geplaatst May 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2012 Onregelmatig had ik een lege accu. Mat ik op lekspanning, dan had ik deze soms wel, soms niet in beeld. Had ik hem, dan vertoonde hij een pulserend gedrag van nihil tot over de 11 volt. Dit probleem van lekspanning ontstond "toevallig" ook op het moment dat de dashboard schakelaar voor de achteruitbediening niet meer werkte. Ik kwam er net achter dat de lekspanning volledig verdwijnt als ik de schakelaar verwijder. Als de schakelaar weg is, werkt de bediening op het slot ook niet. Ik heb een goede uitleg gevonden hoe ea werkt, ik voeg de link bij. Ik ben nu nog in de " alles op een rij zet " fase. De kennis die ik heb is : De schakelaar geeft zowel plus als min door. Zonder schakelaar werkt ook de rechtstreekse bediening op het slot niet. Druk ik de schakelaar op zijn houder, dan slaat er geen zekering door maar ontstaat er wel een lekspanning. Deze pulseerd. De teruggeplaatste schakelaar werkt niet. Ik ga nu eerst meten of de schakelaar een goede massa en een goede plus heeft. Indien zo, dan kijken of hij dat ook doorgeeft. Indien ja, dan kijken hoe het aankomt. Etc... Link: http://www.wagoneers.com/FSJ/tech/tailgate-REPAIR.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst October 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2012 Probleem opgelost. In de achterklep zit een sleutel bediende schakelaar, vrijwel gelijk als je zijraam schakelaar. Die schakelaar scharniert over een asje, waar dat asje in hing was gebroken. Daardoor bleef hij contact houden oid. Nu een zijraam schakelaar erin gezet en alles werkt weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.