Spring naar bijdragen

Ok...nu Weet Ik Dat De Cherokee Ook Wel (Kj) Heet, Kortom, Ik Ga Op Zoek Naar Een 3.7 V6 Kj En Alle Hulp Is Welkom!


Recommended Posts

Hallo Jeep fanaten,

Hieronder mijn introductie in de "ff voorstellen" rubriek:

Nu weet ik inmiddels dat wat ik wil, de KJ is, oftewel, de 3.7 V6 en dat er meerdere uitvoeringen zijn.

Anyway, alle tips zijn welkom, ik neem 6 maandjes de tijd en de voorkeur gaat uit naar een exemplaar met rond de 50.000-85.000 km op de teller m

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

De Cherokee KJ is een goede auto. Je geeft aan dat de KM stand erg belangrijk is, maar deze auto's kunnen erg veel hebben, mits ze goed zijn onderhouden. Daarom is de historie en hoe de eigenaar met de auto is omgegaan veel belangrijker, bij 100K zijn ze pas net ingereden :D

Verder euhm, hebben de modellen vanaf 2005 een facelift gehad, hierbij zijn o.a. de grille en bumpers vernieuwd, en wat kleine optische veranderingen. Ze zeggen dat de stoelen ook iets verbeterd zijn, maar dit weet ik niet zeker. Persoonlijk vind ik de modellen van 2002-2005 mooier, met een strakkere voorkant.

Daarnaast heb je de uitvoeringen Limited, Sport, Sport Plus en Renegade, de Limited moet je hebben, hier zit zo'n beetje alles erop en eraan (stoelverwarmingen, alles elektrisch etc.). Bovendien is het prijsverschil tussen de uitvoeringen bij een tweedehandse niet groot.

Volgens mij waren de enige fabrieksopties destijds metallic lak, een schuifdak, chrome grille (na 2005 standaard op de Limited), cd-wisselaar en alarm. Dat laatste hebben ze allemaal wel, is namelijk een eis van de verzekeraars.

Succes met de zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kocht ook een Jeep KJ.

Dealer onderhouden.

inclusief APK.

klinkt allemaal leuk.

tot ik langs mijn garage ging.

aan de achterkant van de auto was alles waar het woord "rem" in zit totaal kapot/versleten.

oftewel 600 euro armer.

Dus argument Dealeronderhouden en net door APK is beetje wassen neus.

zelf zaken (laten) controleren is mijn tip.

en nog een tip: thermostaat wil nogal eens stuk gaan. dan blijft de motortemperatuur op 1/4 hangen.

hij moet echt tot halverwege komen.

thermostaat alleen al kost 180 euries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kocht ook een Jeep KJ.

Dealer onderhouden.

inclusief APK.

klinkt allemaal leuk.

tot ik langs mijn garage ging.

aan de achterkant van de auto was alles waar het woord "rem" in zit totaal kapot/versleten.

oftewel 600 euro armer.

Dus argument Dealeronderhouden en net door APK is beetje wassen neus.

zelf zaken (laten) controleren is mijn tip.

en nog een tip: thermostaat wil nogal eens stuk gaan. dan blijft de motortemperatuur op 1/4 hangen.

hij moet echt tot halverwege komen.

thermostaat alleen al kost 180 euries.

Dat thermostaat verhaal gaat alleen op bij de CRD diesel motoren. Verder wil dealeronderhouden vrij weinig zeggen, en apk al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.abswoude.nl/Occasion/zoeken/main.html?module=abswoude_new&action=detail&merk=1059&Submit3=zoeken&category=Occasion&name=zoeken&message=main&carid=5224225

Tijdens mijn speurtocht naar een XJ heb ik een hele goede KJ gevonden!

Bij Abswoude in Noordwijk staat een Cherokee 3.7L V6 Limited van december 2001 met slechts 55.000km.

Het is een metalic blauwe met creme lederen interieur. Vraagprijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.abswoude....n&carid=5224225

Tijdens mijn speurtocht naar een XJ heb ik een hele goede KJ gevonden!

Bij Abswoude in Noordwijk staat een Cherokee 3.7L V6 Limited van december 2001 met slechts 55.000km.

Het is een metalic blauwe met creme lederen interieur. Vraagprijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...