Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

Houston we have a problem there is no power :frusty:

Alles zo ver gekregen dat er stroom op kon maar helaas ik geen power dus ff zoeken wat ik vergeten ben.

Zal na het weekend worden dat ik weer iets ga/kan doen want ga lekker een lang weekendje weg.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een paar dagen er van tussen geweest dus niks kunnen doen en nu ben ik een terras erbij aan het leggen in de tuin dus ik hoop er donder mee verder te kunnen.

Things to do

- elektrisch na kijken

- spatborden er op zetten

- rondom nieuwe remmen steken + nieuwe remslangen aan de voorkant

- versnellingspook terug vastlassen

- andere bouten steken skid plate

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag toch nog even gekeken of ik wat kon doen.

Accu bak/steun wat aangepast zo dat de zekering kast die de 4.0 heeft zitten naast de accu geplaatst kon worden.

Probleempje wat betrefd het water reservoir voor de ruitenwissers ontdekt want ik heb tegen die kant de computer gezet en nu past het tankje niet zo lekker meer dus die word wat aangepast.

Andere steun voor het luchtfilter geplaast dus het luchtfitler is ook compleet nu.

Verder aan het sukkelen geweest met de remmen aan de voorkant want deze krijg ik dus niet meer in elkaar :frusty: . Het revisiesetje met nieuwe blokken gestoken maar krijg ze met geen mogelijkheid gemonteerd over de remschijf.

Ook ben ik bang dat ik een dashboard over moet gaan zetten en daar ben ik niet zo heel blij mee maar dat is nog niet helemaal zeker. :unsure:

Al met al zijn het de laatste loodjes die het zwaarts wegen geloof ik want voor mijn gevoel had ik al lang moeten rijden met de jeep en schiet ik dus niet op (klein dipje).

Fotootjes volgen nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder aan het sukkelen geweest met de remmen aan de voorkant want deze krijg ik dus niet meer in elkaar :frusty: . Het revisiesetje met nieuwe blokken gestoken maar krijg ze met geen mogelijkheid gemonteerd over de remschijf.

Krijg je de zuiger wel ver genoeg ingedrukt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet je het dashboard omzetten, en waarom ben je daar niet blij mee?

Ik weet nog niet zeker of het moet maar heb het gevoel dat ik daar iets mis.

Krijg je de zuiger wel ver genoeg ingedrukt ?

Zuiger krijg ik helemaal ingedrukt Evert dus dat is goed maar krijg ze niet over de schijf heen.

Het is net of de nieuwe blokken te dik zijn wat niet kan naar mijn weten maar goed we zullen zien ik wil het waarschijnlijk wat te gehaast doen en vergeet gewoon iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D :D :D

Yes hij heeft eindelijk weer gedraaid en wat klonk dat lekker zeg pffff.

Toch maar even de hulp ingeroepen van iemand die dat vaker heeft gedaan zodat hij eens kon kijken wat ik allemaal vergeten was.

Het was vrij simpel eigenlijk maar ja als je het niet ziet dan kun je blijven kijken tot je een ons weegt en dat is in mijn geval heel lang :whistle:

Ik was dus de draad vergeten van de accu naar de zekering kast die naast de accu staat dus die aangesloten en gekeken wat het wel deed en wat niet .

In mijn dashboard deed alles het dus dat was wel goed om te zien alleen als we de sleutel doordraaiden om te starten gebeurde er niks.

Na wat zoekwerk bleek dat ik met de vorige poging toch ergens kortsluiting had gemaakt en dat de draad van de starter naar het kontact weg gesmolten was.

Om hem toch eens te kunnen starten werd er een trukje uitgehaald wat ik niet kende maar goed met een waterpomptang op de starter werd de jeep gestart en na een paar keer rondgaan wou hij eigenlijk al aanslaan maar deed dat niet omdat hij waarschijnlijk geen benzine kreeg.

Ik was dus ook vergeten de benzine pomp aan te sluiten :frusty: nu moesten we eerst weer de stekkers opsnorren bij de zwarte en die op de witte tijdelijk vast gemaakt en de pomp werkte.

Het trukje met de waterpomptang gedaan en beetje gas geven en hij draaide als een zonnetje.

Ondertussen zitten de remblokken ook gemonteerd (het scheeld een boel als je ze goed steekt) dus eindelijk weer eens een lekker middagje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bleek,

voor zover ik het lees heb je (nog) niets aan het dashboard veranderd?

Mvg John

Oh ja John er is dus nog steeds niks veranderd aan de dash en alles werkt ik moet alleen even kijken naar de aansluiting van de benzine pomp wat die slaat helemaal uit, verder klopt alles tot nu toe.

de temperatuur kon ik nog niet zien want hij heeft maar even gedraaid omdat er een probleempje was met het olie filter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja John er is dus nog steeds niks veranderd aan de dash en alles werkt ik moet alleen even kijken naar de aansluiting van de benzine pomp wat die slaat helemaal uit, verder klopt alles tot nu toe.

de temperatuur kon ik nog niet zien want hij heeft maar even gedraaid omdat er een probleempje was met het olie filter.

Oke, bedankt voor de info Bleek.

Volgende week gaan we het blok uit de Cherokee halen en daarna ga ik op mijn gemak eerst de boel nalopen (evt. ook bak & tussenbak).

Zal dus nog wel even duren voordat het zover is (helaas)...

Maar ja,geduld is een schone zaak (zeggen ze...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is hier ook het geval geloof ik met dat geduld.

Maar waarom een blok uit een cherokee eigenlijk? Zijn die dan ook zo het zelfde ?

Of ze het zelfde zijn? Ehh,ik heb geen idee,maar kon die Cherokee niet laten staan...

Maar ach het is een Jeep...en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...