Spring naar bijdragen

Gc' 98. Reserverband Eruit, Slim Of Niet ?


igorn
 Share

Recommended Posts

Mijn jeep gc ' 98 is eindelijk binnen. wow!

Ik vroeg mij af wat jullie doen met de reserveband achterin de laadbak ?

Stel ik haal die eruit, en ik heb onderweg een klapband, kan ik van de anwb zo'n 'thuiskomer' wieltje krijgen en is die niet te klein om mee te rijden ?

Ik lees ook op het internet dingen over een spuitbus. Is dat ook een optie ?

Nog een vraagje : is er in de laadbak een dubbele bodem om extra spullen kwijt te kunnen? Ik kan nergens opening ontdekken waar stoppen jullie je spullen weg zoals bijv : gevaren driehoek enz ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb al een keer of drie profijt gehad van dat -vervelende inde weg staande en ruimte vretende- reservewiel. Een fullsize reserve wiel betekend dat je altijd je reis kan vervolgen zonder nog meer vertraging of snelheids beperking.

Trek er een mooi hoesje omheen, heb je gelijk plek om wat spul in de velg te doen, verbandtrommel, gereedschap enz. Ook tussen het wiel en de zijkant kun je wel het e.e.a. kwijt, b.v. die gevarendriehoek.

Onder de achterbank past ook nog wel wat spul.

Veel plezier met je nieuwe wagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij vreet ruimte daar achterin, dat klopt. Toch zou ik niet zonder op stap willen. Een thuisbrenger zou slecht zijn voor de aandrijving en als ik op vakantie ben is het met de caravan. Als ik dan een lekke achterband krijg moet er ook nog een wiel van voor naar achter vanwege de belasting. Meestal is de maximum snelheid gelimiteerd op 80 km/u.

Ik weet het niet zeker, maar een band die met een spuitbus is gerepareerd, kan die daarna nog op gebruikelijke manier gerepareerd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder de achterbank past ook nog wel wat spul.

Veel plezier met je nieuwe wagen!

Dank je!

Inderdaad onder de 2 zitter deel van de achterbank past inderdaad spul als de driehoek, super. onder 1zits deel vind ik opeens een cd speler (?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hebben ze niet standaard bij zich. Thuisbrenger is niet aan te raden daar dit een kleinere diameter heeft en dit slecht is voor de diff. Hij kan hier zelfs van kaduuk gaan!! :unsure:

Bij een GC van 98 is het cruciaal om 4 gelijke wielen/banden en liefst nog gelijk profiel te hebben. Vandaar dat ingewikkelde wisselschema voor de banden om de zoveel km.

Ik heb dit niet van mezelf hoor! Dit heb ik allemaal geleerd van de profs op dit Forum. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn reservewiel netjes, onder een laag stof, in de schuur staan

Spuitbus voor onderweg wel aanwezig(nooit nodig gehad).

Wat er ondeweg ooit kapot is gegaan had ik uiteraard niet bij me.

vroeg of laat sta ik natuurlijk een keer lang de weg met een "platte"; Maar of dat nu een goede reden is om dat ding altijd mee te zeulen??

statistisch gaat het eens in de 1.5 miljoen kilometer lek.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt het dat je na zo'n flesje de band kunt weggooien? (dacht dit eens gehoord te hebben)...

In de spuitbus zit een soort schuim, deze is nadien erg lastig te verwijderen. Meestal is de band daarna "afgeschreven".

"Reparatie" met schuim is alleen mogelijk bij een klein gaatje, b.v. van een schroef .o.i.d. Bij een scheurtje is de "reparatie" met schuim niet mogelijk.

Spuitbusjes zijn meestal net groot genoeg om een doorsnee autoband te vullen. Ik denk niet dat je er een 31er, of zelfs een 29er mee vol krijgt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een anwb abbonnement hebt en geen reserveband, kun je dan door hen de auto laten wegslepen naar je eigen woonplaats? of slepen ze je weg naar de dichtsbijzijnde tankstation?

Zelf heb ik bij een vorige auto -en in het buitenland- de ANWB gebeld voor twee lekke banden. Deze regelden een oprijwagen die mij naar een bandenservice bracht. Goed geregeld dus door de buitenland service van de ANWB. Wel aangegeven dat de auto niet rijdbaar was, en dat er nieuwe banden gemonteerd moesten worden

Probeer deze vraag eens bij de klantenservice van de Wegenwacht/ANWB. Misschien voor de rest van ons ook interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's ook handig!

Waar zijn die verkrijgbaar en heb je speciaal gereedschap nodig om de proppen erin te zetten?

Bij Boris......

Tire-repair(2).JPG

.....en het gereedschap zit erbij.

Zorg wel dat je lucht bij je hebt, je moet de band nog wel oppompen na plaatsen van een plug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...